Eva Trio på Gas ?
Fra : Michael Petersen

Dato : 26-04-04 09:36

Kan jeg bruge mine Eva Trio (model blank) på et gasblus ?? Kan de tåle
varmen ??, bliver de misfarvet ? -er der ulemper ???

Fra : Peter Westh

Dato : 26-04-04 10:44

Skafter og håndtag har det med at afgive en ubehagelig og sikkert
sundhedsskadelig lugt, hvis de bliver for varme - det sker undertiden, hvis
jeg får sat panden/gryden skævt på blusset, eller hvis blusset er lidt for
stort. Men ellers ingen problemer (jeg har et par kaseroller, en gryde og en
pande)

MVH

Peter

Fra : Stine

Dato : 26-04-04 17:40

Ja, de bliver "skæve" i bunden, hvilket gør at hvis du senere skla have et
"alm." komfur ( masseplader, keramisk osv. ) skal du investere i nye gryder
:)

Jeg har haft gaskomfur og skal jeg selv købee nyt komfur en dag bliver det
100% sikkert gas igen - er dødtræt af det keramiske jeg har nu :(
Så det vil jeg mene er den største "ulempe" - har man en gang haft gas
så..... er gas bare det bedste :)
- og det var altså bare min mening :)

Stine

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 26-04-04 18:16

"Stine" <XXXsantippe@city.dk> skrev i en meddelelse

> Så det vil jeg mene er den største "ulempe" - har man en gang haft gas
> så..... er gas bare det bedste :)

Naaahhhh..... et godt induktionskomfur kan faktisk slå gaskomfuret. Jeg er
eksempelvis ret vild med, at jeg kan programmere to af mine kogeområder til
at slukke efter x min. Det betyder, at jeg kan sætte en gryde over og
"glemme" alt om det.

Mvh. Lisbeth