Kalkning af drivhus
Fra : Poul Andersen

Dato : 21-04-04 10:48

Nu skal drivhuset kalkes, men med hvad ?
Det pasta man kan købe er godt men dyrt.

Er der nogen der har nogle fiduser ?

--

Poul Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-04 14:08

Poul Andersen wrote:
> Nu skal drivhuset kalkes, men med hvad ?
> Det pasta man kan købe er godt men dyrt.
>
> Er der nogen der har nogle fiduser ?

Vand + kalk, rører rundt, kalke med en kalkekost.

Hilsen Tommy Hjorth

Fra : Preben Andersen

Dato : 21-04-04 14:17

"Poul Andersen" <dont.mail.me.here.use.the.group@mail.dk> wrote in message
> Nu skal drivhuset kalkes, men med hvad ?
> Det pasta man kan købe er godt men dyrt.
>
> Er der nogen der har nogle fiduser ?

Hvorfor vil du skygge nu? Der er vist ingen planter, som kræver reduceret
lysmængde på denne årstid.
Når det bliver nødvendigt kunne du lave nogle skyggegardiner, så kan du
trække for og fra efter behov. Det er lidt bøvlet at vaske skyggepulver af i
en periode med overskyet vejr.

mvh
Preben

Fra : Poul Andersen

Dato : 21-04-04 14:28

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote in message

> Hvorfor vil du skygge nu? Der er vist ingen planter, som kræver reduceret
> lysmængde på denne årstid.

Jeg har mine priklede sommerblomster i drivhuset, de kan bedst lide
halvskygge.
Desuden er det lettere at styre temperaturen når der er delvis skygget.
Sådan en dag som i går, der narrede vejret mig totalt.
Jeg lod døren være lukket og kørte, da jeg troede det ville være
grådiset med en byge undervejs.
Mit termometer var banket op over 40 grader inden jeg kom hjem.

Poul

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-04-04 16:03

"Poul Andersen" <dont.mail.me.here.use.the.group@mail.dk> skrev > Sådan en
dag som i går, der narrede vejret mig totalt.
> Jeg lod døren være lukket og kørte, da jeg troede det ville være
> grådiset med en byge undervejs.
> Mit termometer var banket op over 40 grader inden jeg kom hjem.

Så skal du have dig x stk. automatiske vinduer. Men når der skal kalkes, er
havekalk helt fint.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Poul Andersen

Dato : 23-04-04 05:34

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> [...]
> dag som i går, der narrede vejret mig totalt.
>
> Så skal du have dig x stk. automatiske vinduer. Men når der skal kalkes,
Jeg har to vinduer med automatiske åbnere men når solen er på så hjælper det
slet ikke nok.
Der er gennemgående alt for små tagvinduer i drivhusene, hvis vinduerne
virkelig alene skulle
styre temp. i huset - så skulle mellem 1/3 og 1/4 af taget åbne sig.
Derfor er der brug for både kalkning og åbning af døren nødvendige
regulatorer på gode soldage.

Poul

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-04-04 17:53

"Poul Andersen" <dont.mail.me.here.use.the.group@mail.dk> skrev> Der er
> [...]
> styre temp. i huset - så skulle mellem 1/3 og 1/4 af taget åbne sig.
> Derfor er der brug for både kalkning og åbning af døren nødvendige

Jeg har 4 til mit 10 m2 hus, det er 'næsten nok'. Du kunne overveje at have
2 mere, men i form af glaslameller, der åbner forneden. Hvis jeg skal have
flere bliver det sådan nogen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen