redskabsrum - må man det?
Fra : Jens@dtext.news.tele~

Dato : 20-04-04 17:05

Hej

Jeg har tænkt på at konstruere et mindre redskabsskur til opbevaring af
plæneklipperen, havemøbler om vinteren etc.
Er der en i denne gruppe der kort kan fortælle om det kræver tilladelse fra
kommunen at opfører et sådant?
Hvad bestemmer om man må bygge sådan et? (er det noget med størrelsen, fast
sokkel ...?)
bare et par hint til at komme videre på.

på forhånd tak og håber det ligger nogenlunde i tråd med gruppens fundats at
spørge til dette her.

--
Venlig hilsen
Jens

Fra : tb

Dato : 20-04-04 17:38

find småhusreglemanget på nettet.

umiddelbart ja, hvis du ikke har mindst et andet "småhus" på din grund, og
hvis du holder det < 10kvm og max 2,5m over niveau, min 2.5m fra skel.

"Jens@dtext.news.tele.dk" <Skriv_i_gruppen_så@andre_kan_læse_med.dk> skrev i
en meddelelse news:40854a07$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Jens@dtext.news.tele~

Dato : 20-04-04 18:57

"tb" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> find småhusreglemanget på nettet.

Hej tb
tak for dit svar!
- jeg prøver at kikke lidt på det "småhusreglement" du henviser til.

Jeg har allerede et skur i fbm. garagen - men der er lidt trangt med plads
efterhånden.
Jeg vil helst undgå at rodde kommunen ind i det og samtidig skal jeg jo
bevare et godt forhold til mine naboer ~

/Jens

Fra : Jens@dtext.news.tele~

Dato : 20-04-04 19:02

rodde = rode

/Jens

Fra : Janne & Jens Jørgen ~

Dato : 21-04-04 09:26

Prøv at se lidt på www.efs.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-04-04 10:21

Hej

Jens@dtext.news.tele.dk wrote:
> Er der en i denne gruppe der kort kan fortælle om det kræver tilladelse fra
> kommunen at opfører et sådant?

Ring til din kommunes tekniske forvaltning og hør hvordan det forholder
sig. Umiddelbart må du stille et op til 10m² haveskur i en højde op til
2,5m med en afstand på 2,5m til skel uden videre, men lokalplanen kan
foreskrive noget andet. Derudover er det en vurderingssag fra teknisk
forvaltning. Lad os sige at skure må stilles i skel, så er det ikke
sikkert at du kan få lov til at hive hækken op, sætte et 8m² skur lige
ude foran naboens stuevinduer og ovenikøbet have vinduer i, så du kan
glo in i deres stue. Selvom eventuelt alle regler er overholdt, så kan
teknisk forvaltning dømme bygningen ulovlig og så skal den rives ned.

Men eller kan du lave en bygning på under 1,8m i højden, som ikke ligger
ud til vejen, som er under 10m² og som ingen vinduer har mod nogen
naboer og som ikke ligger i skel. Den må du placere lige hvor du har
lyst til uden at melde det til nogen. De 1,8m er standardhøjden for en
hæk hvor naboerne ikke er enige om højden og holder du dig under denne
højde kan ingen kommer efter dig.

Men igen. Ring til teknisk forvaltning og hør hvad du må i dit område.
Det koster ikke noget.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Jens@dtext.news.tele~

Dato : 22-04-04 15:01

Tak for jeres svar - også til Jane/Jørgen og Carsten F.
/Jens