Chiliplanter tiæ overs
Fra : Jens Bech

Dato : 20-04-04 15:44

Er der nogen på vestfyn, der er interesseret i ganske få chiliplanter,
bedes de kontaktet mig.
Det er tale om frøplanter af Chili poblano. Chili guajillo og en
uspecificeret stærk chili.
Der er hverken tale om F1 el. 2! Frugterne er høstede i Mexico.
Planterne er gratis, og jeg håber ikke at for mange af gruppens
fundamentalister finder denne meddelelse: Off topic.
Jeg plages i denne tid af virusinficerede mails, og derfor opgiver jeg
ikke min rigtige mailadresse(+navn).
Kik i "Gul og Gratis" for at finde mit telf. nr.
Venligst
Jens

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 20-04-04 22:36

Hvis jeg plage rigtig hårdt, kan jeg så få mine venner i Kerteminde til at
hente 1-2 eksemplarer?

savle/Torben

Fra : Jens Bech

Dato : 21-04-04 00:41

Hej Torben!
Det kan du sagtens. Der er endnu nogle, og jeg nænner ikke at smide dem ud.
"Jens"

Fra : aniels21

Dato : 01-05-04 15:21

Hej Jens.

Er det ikke ret simpelt at så nogle chiliplanter af frøene inde i
frugterne? Eller er det sorter som er svære at få til at gro?

Jeg har selv med stor succes sået frø fra de chillier som jeg har fået
gennem tiden, og senere høstet i stor stil.

VH
anders

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Bech

Dato : 02-05-04 00:16

Jo, det er ret simpelt, hvis du er instillet på nogen variation i
afkommet, og det er sædvanligvis ikke det store problem. Jeg har kun
haft vanskelighed med at få ch. poblano frø til at spire - og måske nok
fordi frugterne ikke var for modne. Selv ældre tørrede chili kan i mange
tilfælde give levedygtige frø/planter.
Venligst
Jens