kapilær-kasser
Fra : Wagner

Dato : 19-04-04 12:37

Kan man købe nye plastikposer til kapilærkasser?
Og hvor?

Wagner

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 19-04-04 12:56

On Mon, 19 Apr 2004 13:37:10 +0200, "Wagner" <@> wrote:

>Kan man købe nye plastikposer til kapilærkasser?
>Og hvor?

Ja, det kan man. Jeg har købt dem samme sted, som jeg har købt
kapillærkasserne.

Med venlig havehilsen
Dorte

Fra : Dan Andersen

Dato : 19-04-04 15:54

Prøv at klikke dig ind på min hjemmeside, hvor jeghar beksrevet en masse om
kapilarvandning, kasser og meget mere.: www.dbamott.dk

--
Mvh. Dan Andersen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-04-04 16:38

> Kan man købe nye plastikposer til kapilærkasser?
> Og hvor?

Jeg bruger bare noget fra rullen med dampspærre (0.20 mm). Jeg tror nu nok
at også 0.10 mm plast ville kunne holde vandet inde. Husk at folde den
rigtige vej i hjørnerne, så vandet ikke løber ud - taler af erfaring

Mvh Maria

Fra : Bo

Dato : 29-04-04 18:27

Hej

Jeg har købt 90 liters firkantede murebaljer. Der har jeg lavet et låg af
krydsfiner, skåret huller til nogle plasticrør.
Fordelen ved dette er at 1) de bliver ikke utætte 2) man kan vaske kasserne
med en højttryksrenser uden de går istykker 3) de kan stables så de ikke
fylder noget, så kan havemøblerne også være i drivhuset om vinteren.

Mvh. Bo

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 29-04-04 18:42

On Thu, 29 Apr 2004 19:26:56 +0200, "Bo" <"fjern"asbr@pc.dk> wrote:

> [...]
>med en højttryksrenser uden de går istykker 3) de kan stables så de ikke
>fylder noget, så kan havemøblerne også være i drivhuset om vinteren.

Takker for den fine ide! Hvor har du købt baljerne?

Med venlig havehilsen
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Fam. Olsen

Dato : 29-04-04 21:33

"Dorte R.M. Hansen" <dot.ringholmNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Takker for den fine ide! Hvor har du købt baljerne?

Ja den var faktisk god. Jeg vil købe mig et par baljer hos enten
Fridolf&Bidstrup i Nexø, eller hos Harald Nyborg.

MVH Niels

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 30-04-04 05:47

On Thu, 29 Apr 2004 22:33:17 +0200, "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk>
wrote:

>Ja den var faktisk god. Jeg vil købe mig et par baljer hos enten
>Fridolf&Bidstrup i Nexø, eller hos Harald Nyborg.

Så kan det jo være, vi støder ind i hinanden Synes bare kun jeg
har set runde baljer hos Frid. og Bid.

Mmed venlig havehilsen
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Fam. Olsen

Dato : 30-04-04 11:20

> Så kan det jo være, vi støder ind i hinanden

Så må vi jo håbe vi ikke slår os

Synes bare kun jeg
> har set runde baljer hos Frid. og Bid.

Jeg er 90% sikker på jeg har set firkantede hos F&B. I går var jeg dog 100%
sikker. ;o/

MVH Niels

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 30-04-04 19:33

On Fri, 30 Apr 2004 12:19:47 +0200, "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk>
wrote:

>Jeg er 90% sikker på jeg har set firkantede hos F&B. I går var jeg dog 100%
>sikker. ;o/

Den der først finder eller ikke finder dem hos F&B sender den anden en
mail - ok?

Jeg skal lige have overstået et par konfirmationer eller 3, før jeg
når så langt. Men det skal bestemt prøves - især når det, som Bo
skriver, koster det samme.

Mine ældste kapillærkasser står klar til 5. sæson og de er ærlig talt
ikke for kønne at se på. Man kan ikke tage ordentlig fat med knofedt
og skrubbe - og snerler og myrer (o.lign.) har sat deres spor.

Med venlig havehilsen
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Bo Br

Dato : 30-04-04 20:31

Hej igen.

De rør jeg har brugt er 110 mm pvc rør. til vandpåfyldning har jeg monteret
et 30 mm pvc rør så der ikke slipper lys ned til vandet, for at undgå alger
olign. i vandet.
Til påfyldning af gødning der bruger jeg en stor engangssprøjte, så er det
nemt at dosere mængden.
En fjerde fordel, som jeg glemte at nævne var at der kan være meget mere
vand i, så kan man sagtens forlade dem nogle flere dage

Mvh. Bo

Fra : Fam. Olsen

Dato : 01-05-04 11:59

"Dorte R.M. Hansen" <dot.ringholmNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Den der først finder eller ikke finder dem hos F&B sender den anden en
> mail - ok?

Det er en aftale.

> Jeg skal lige have overstået et par konfirmationer eller 3, før jeg
> når så langt. Men det skal bestemt prøves - især når det, som Bo
> skriver, koster det samme.

Jeg vil også prøve.

> Mine ældste kapillærkasser står klar til 5. sæson og de er ærlig talt
> ikke for kønne at se på. Man kan ikke tage ordentlig fat med knofedt
> og skrubbe - og snerler og myrer (o.lign.) har sat deres spor.

Jeg har ikke engang fundet mine frem endnu. :-/ Kønne er de heller ikke.
Svjh. er der nok en enkel der kunne trænge til en udskiftning.

MVH Niels

Fra : Bo

Dato : 30-04-04 08:03

I silvan det koster ca. det samme som flaminco kasserne.

Mvh. Bo

Fra : Bo

Dato : 30-04-04 08:14

Jeg glemte at skrive incl krydsfiner og rør hvis man laver et par stykker af
gangen.

Mvh. Bo