Pebberfrugter
Fra : Roar Hinrichsen

Dato : 17-04-04 10:26

Hej, jeg har taget nogen kærner fra en peberfrugt, og har sået dem, de er
kommet vældig godt, men er der nogen der ved hvor store sådanne planter kan
blive og om de skal i drivhus eller om de kan klare sig på en varm terrasse?
Jeg håber der er en eller flere der kan komme med et par gode fif.

Mvh Roar Hinrichsen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-04-04 20:28

On Sat, 17 Apr 2004 11:25:50 +0200, "Roar Hinrichsen"
<henriksen@danbonet.dk> wrote:

> [...]
>blive og om de skal i drivhus eller om de kan klare sig på en varm terrasse?
>Jeg håber der er en eller flere der kan komme med et par gode fif.

Almindelige peberfrugter (grøn, rød peber) bliver 50-80 cm her - de kan
sikkert blive højere.

De vil gerne have masser af varme, så drivhus er at foretrække, men en
lun plads på en terasse kan også bruges. Og så er det også vigtigt at
jorden de bliver plantet i er varm.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Roar Hinrichsen

Dato : 18-04-04 10:55

så vil jeg sætte dem i drivhus, og mange tak for svaret

Roar Hinrichsen

Fra : Preben Andersen

Dato : 18-04-04 11:16

"Roar Hinrichsen" <henriksen@danbonet.dk> wrote in message
> så vil jeg sætte dem i drivhus, og mange tak for svaret
>
> Roar Hinrichsen

Det er ikke for at skuffe dig, men du skal ikke have for store forventninger
til de planter, du har lavet af frø fra købte peber.
Langt de fleste er F1 hybrider, hvilket betyder at de planter du selv laver,
kan være meget forskellige fra den peber, du tog frøet fra.
Hvis du skal have et ordentligt (og forudsigeligt) resultat, skal du købe
frø, eller tage frø fra en frugt, som ikke er en hybrid.

mvh
Preben

Fra : Roar Hinrichsen

Dato : 18-04-04 11:28

Hvordan finder man ud af om den frugt jeg har taget frøene fra er hybrid

Mvh Roar Hinrichsen

Fra : Preben Andersen

Dato : 18-04-04 15:24

> Hvordan finder man ud af om den frugt jeg har taget frøene fra er hybrid

Hvis det er en almindelig grøn/gul/rød peber, er det næsten 100% sikkert en
F1 hybrid.

mvh
Preben