Edderkopper - Hvordan undgår man dem ?
Fra : Marineflyver.dk

Dato : 17-04-04 09:36

Hej !

Jeg har købt mig et skønt hus, men er ikke helt glad for "monster"-store
edderkopper, og dem har vi utallige eksempler på her i området. Jeg vil
derfor høre, om der er nogen der har en god ide til, hvordan man undgår, at
de kommer ind i huset ? Kan man sprøjte med et eller andet rundt karme og
vinduer.

Hvordan får man edderkoppen ud, hvis den er kravlet ind under et skab. Kan
man lokke den med et eller andet eller kan man sprøjte den ud med noget ?

Mvh.

Edderkoppehaderen.

Fra : Jens Petersen

Dato : 17-04-04 09:39

Marineflyver.dk wrote:

> Hvordan får man edderkoppen ud, hvis den er kravlet ind under et skab. Kan
> man lokke den med et eller andet eller kan man sprøjte den ud med noget ?

Kan du ikke lokke den ud med støvsugeren?

--
Jens OZ2JP callto://jensep

Why DID kamikaze pilots wear helmets anyways?!

Fra : Marineflyver.dk

Dato : 17-04-04 09:43

Nej, den er kravlet under soklen til et skab i bryggerset. ;-(

Fra : Uffe Holst

Dato : 17-04-04 10:58

In an article of 16 Apr 2000 Marineflyver.dk wrote:

> Nej, den er kravlet under soklen til et skab i bryggerset. ;-(

Og hva' så? Det er vel der, alle dens edderkoppevenner holder til. Under
sengen holder de tit fest.

Har man have, tror jeg ikke, at der er så meget at gøre ved edderkopper.
Man må blot lære at leve med dem.

--
Uffe Holst

Fra : Dunk

Dato : 17-04-04 09:53

> Hvordan får man edderkoppen ud, hvis den er kravlet ind under et skab. Kan
> man lokke den med et eller andet eller kan man sprøjte den ud med noget ?

Prøv at sige som en saftig flue...?

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 17-04-04 10:10

Anskaf dig en kat som min hun elsker æderkopper og spiser dem med stor
velbehag.
Men edderkopper er nyttedyr og tager andre mere uøskede husgæster så hvorfor
slippe af med dem?

Mvh Tina

Fra : Marineflyver.dk

Dato : 17-04-04 10:26

Tak for ideerne, Tina, men jeg er ikke så meget til katte, selvom det måske
havde været en god ide, så hellere en hund.

Jeg ved godt, at edderkopper er nyttedyr eller kan være det, men nogen af
disse er så store, at man er bange for at snuble over dem eller at de hopper
op og bider én i knæet.

Mvh.

Marineflyveren

Fra : Peter C:\\>

Dato : 17-04-04 19:52

> [...]
>
> Jeg ved godt, at edderkopper er nyttedyr eller kan være det, men nogen af
> disse er så store, at man er bange for at snuble over dem eller at de

Hehe...ja og trænger man dem op i en krog hvæser de af en

Jeg plejer at lade de små være hvor de nu end er, snuppe de mellemstore i et
ben og bære dem ud, og de helt store bliver verfet ned i en papæske (evt.
med fluesmækkeren) hvorefter kassen bliver båret ud.

Hvis den sidder inde under soklen og nægter at komme ud, ville jeg lade den
sidde til den på et tidspunkt kommer på bedre tanker. Derefter følges
rutinen nævnt ovenfor.

MVH Peter C:\

P.S. Iøvrigt _er_ tricket med katten virkelig effektivt. Edderkopper,
sølvkræ, mus....you name it. Alt bliver jagtet og "nedlagt"

Fra : Jane

Dato : 17-04-04 20:54

Peter C:\> skrev i <news:22fgc.3464$z14.1018@news.get2net.dk>:

> P.S. Iøvrigt _er_ tricket med katten virkelig effektivt. Edderkopper,
> sølvkræ, mus....you name it. Alt bliver jagtet og "nedlagt"

Desværre ikke alle katte - min kan ikke finde ud af det
og jeg er skrækslagen for edderkopper, så jeg syntes det
der "Kvit" lyder ganske tiltrækkende...

Jane

Fra : Inger Pedersen

Dato : 17-04-04 21:09

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse

> Desværre ikke alle katte - min kan ikke finde ud af det
> og jeg er skrækslagen for edderkopper, så jeg syntes det
> der "Kvit" lyder ganske tiltrækkende...

Og indtil du kan komme i Brugsen og købe det, er en sammenfoldet avis ganske
effektiv.
Dels til at "skrabe ud" fra skabet, dels til at klaske med.

Jeg føler lidt med dig.
Jeg er ikke selv bange for edderkopper, men det er min mor - og som 12-14
årig har jeg faktisk præsteret at "jage" hende skrigende rundt i huset med
en edderkop på en kost (jeg skulle feje dem ned, hun turde jo ikke selv).
Jeg syntes, det var skideskægt - det gjorde hun IKKE!
Bagefter kunne jeg godt se, det måske var en anelse usolidarisk, men i
situationen kunne jeg slet ikke sætte mig i hendes sted.

Hilsen Inger

Fra : Jane

Dato : 17-04-04 21:26

Inger Pedersen skrev i <news:c5s2t0$po7$1@sunsite.dk>:

> Og indtil du kan komme i Brugsen og købe det, er en sammenfoldet avis
> ganske effektiv.

Mine aviser er ikke så lange - jeg satser på en sprayflaske
kan nå på adskellige meters afstand (som sagt er jeg ret
skrækslagen for den slags kræ). Nuværende bruger jeg en
støvsuger med ekstra langt rør og så heftigt sug den kan sidde
fast på loftet som en sugekop i mindst ti minutter, for at
være helt sikker på krybet *er* væk. Men nogle gange gemmer
de sig hvor støvsugeren ikke kan nå... og bare tanken om en
edderkop jeg ikke har fanget, kan tvinge mig til at sove på
badeværelset fremfor at risikere den kommer op i sengen.

Jane

Fra : Inger Pedersen

Dato : 17-04-04 21:38

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse

og bare tanken om en
> edderkop jeg ikke har fanget, kan tvinge mig til at sove på
> badeværelset fremfor at risikere den kommer op i sengen.

Man kan i foderstofforetninger og måske byggemarkeder få nogle plasticdimser
med et giftigt indhold, der fordamper og slår alt kryb ihjel. De skal bare
hænges op i en snor.
Der er IKKE godkendt til indendørs brug - men hvis valget står mellem
nerve/sovepiller og "dimserne"...???
Hvis du ikke bryder dig om tanken om giftdampene, kunne du måske lægge
klæbrige fluefangere hele vejen rundt om sengen - og bruge dem som
sengehimmel?

Spøg til side.
Jeg har engang haft et dagplejebarn, der var PANISK bange for edderkopper.
Jeg havde en plasticedderkop (indkøbt som en gave til min mor, men jeg
glemte at give hende den, og så tog mine børn den i brug som legetøj. Vi er
lidt spøjse i min familie).
Den var 20-25 cm i diameter og havde sugekopper på fødderne, så den kunne
sidde fast på fliser - og var i øvrigt så livagtig, at den fik min mor til
at skrige MEGET højt, mens hun sad på toilettet, men det er en anden
historie.
Pigen begyndte efter en tid at flytte rundt med edderkoppen på
køkken-fliserne; her kunne HUN jo bestemme farten - og i løbet af et stykke
tid forsvandt hendes angst for dem. Hun lærte at leve med dem.
Kunne det være en ide: at lære at leve med dem, sådan at DU bestemmer farten
.. i stedet for at bekæmpe dem?

Hilsen Inger

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-04-04 22:33

On Sat, 17 Apr 2004 22:38:20 +0200, Inger Pedersen wrote:

> [...]
> stykke tid forsvandt hendes angst for dem. Hun lærte at leve med dem.
> Kunne det være en ide: at lære at leve med dem, sådan at DU bestemmer

Det er så problemet i mit tilfælde... falske, plastic, gummi,
whatever-udgaver af edderkopper rører mig ikke det fjerneste...

Men de levende... UHA!

De er simpelthen så klamme, at jeg ikke med ord kan beskrive hvorhen jeg
ønsker dem... :-/

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Jane

Dato : 18-04-04 16:12

Inger Pedersen skrev i <news:c5s4jv$ped$1@sunsite.dk>:

> Der er IKKE godkendt til indendørs brug - men hvis valget står mellem
> nerve/sovepiller og "dimserne"...???

Problemet blir nok om katten kan tåle det...

> Kunne det være en ide: at lære at leve med dem, sådan at DU bestemmer
> farten . i stedet for at bekæmpe dem?

Har fået nok at psykologer, til at jeg gider bruge mere
tid i den retning. Gift må være løsningen.

Jane

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-04-04 22:28

On Sat, 17 Apr 2004 20:25:52 +0000, Jane wrote:

> [...]
> edderkop jeg ikke har fanget, kan tvinge mig til at sove på badeværelset
> fremfor at risikere den kommer op i sengen.

Badeværelse siger du?

http://tuxx.dk/filer/spider.jpg

Jeg _siger_ dig... jeg var nær hoppet på halen med både kost og spand
da jeg så den... fuck jeg blev ræd... jeg glemte helt hvad jeg var på
vej derud for... hader dem... væk med dem...

Jeg har heldigvis ikke ret mange edderkopper i mit hus, men når de
endelig er der, så er det den slags størrelser der.... (

Fra : Erik Olsen

Dato : 17-04-04 22:40

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
>
> Jeg har heldigvis ikke ret mange edderkopper i mit hus, men når de
> endelig er der, så er det den slags størrelser der.... (

Ærligt talt, den er da ikke særligt stor.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-04-04 22:47

On Sat, 17 Apr 2004 23:40:26 +0200, Erik Olsen wrote:

> Ærligt talt, den er da ikke særligt stor.

Jo... det synes jeg

Er godt klar over den ikke er i tarantel-størrelse men det der er en
kende for stort til mig...

Jeg mindes, at den nedstirrede mig og spurgte om ikke jeg skulle aflevere
nøglen til den...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-04-04 22:50

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Jo... det synes jeg

Hyler !
Da vi bode i lejlighed i Hadsten var der masser i den størrelse. Stoffer
(vores kat) er ikke så vilde med dem i den størrelse, dem med de tynde
ben er sjovere (knaser så sjovt mellem tænderne).

Efter vi er flytet i et ældre hus her i Hammel "døjer" vi ikke med
udtøj, der er for lidt fluer at leve af her inde midt i byen.

Til gengæld havde vi ofte besøg af noge edderkobber med tydelig
benbehåring. Dem er min kone ikke så glad for !

> Jeg mindes, at den nedstirrede mig og spurgte om ikke jeg skulle aflevere
> nøglen til den...

LOL

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-04-04 23:04

On Sat, 17 Apr 2004 23:49:51 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> "Martin Johansen [6000]" skriver:

> Hyler !

Jep, men sådan er det

> Da vi bode i lejlighed i Hadsten var der masser i den størrelse. Stoffer

Eww :-/

> Efter vi er flytet i et ældre hus her i Hammel "døjer" vi ikke med
> udtøj, der er for lidt fluer at leve af her inde midt i byen.

Det er heller ikke tit jeg ser dem - måske huset er for nyt og "rent"
rundt omkring? For have er der nok af og i min garage er der masser på
den størrelse...

> Til gengæld havde vi ofte besøg af noge edderkobber med tydelig
> benbehåring. Dem er min kone ikke så glad for !

Jeg forstår hende ganske udemærket...

> LOL

Det skal lige tilføjges, at efter vi havde lagt arm om det (hård kamp,
jeg havde kun 2 arme mod dens 8), så måtte den trække teltpælene op og
overlade badeværelset til mig igen

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 18-04-04 06:39

On Sat, 17 Apr 2004 23:27:33 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.invalid> wrote:

> [...]
>
>Jeg har heldigvis ikke ret mange edderkopper i mit hus, men når de
>endelig er der, så er det den slags størrelser der.... (

Jeg er vist desværre nået udover pædagogisk rækkevidde med billeder og
plasteksemplarer. Men jeg har dog tvunget mig selv til at leve med
mange forskellige mindre størrelser af edderkopper - deriblandt
jordedderkopperne, som tager solbad i stort tal i mit drivhus. Dem med
de meget tynde lange ben, kan jeg endda flytte med de bare fingre!
Altsammen af hensyn til mine småpiger. Edderkopper er søde nyttedyr!
(bæve,bæve)

Men for kort tid siden var jeg iført badekåbe (hænder at jeg går i bad
) ved at børste tænder, da jeg på mit ærme anede noget mørkt... Det
var kusinen til den i din håndvask!

Få dage efter mødte jeg en lidt større på væggen (alene hjemme). Jeg
fræsede ind efter fluesmækkeren. Her kommer SuperDorte, dada... Vil du
tænke dig; den voksede nærmest for mit øje. Så megetlidtSuperDorte
luskede ud efter støvsuger med meget langt rør på og sugede og sugede
og sugede.

Det er faktisk meget lidt sjovt at være panisk angst for noget - uden
at kunne give en logisk forklaring på, hvorfor...

Fortsat god week-end.
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-04-04 10:09

On Sun, 18 Apr 2004 07:39:19 +0200, Dorte R. M. Hansen wrote:

> Men for kort tid siden var jeg iført badekåbe (hænder at jeg går i bad
> ) ved at børste tænder, da jeg på mit ærme anede noget mørkt...
> Det var kusinen til den i din håndvask!

Eww. Hvad gjorde du så?

> [...]

> Det er faktisk meget lidt sjovt at være panisk angst for noget - uden at
> kunne give en logisk forklaring på, hvorfor...

Helt enig - for i sidste ende er den jo nok mere bange for dig og mig end
vi tror... vi er jo trods alt lidt større....

> Fortsat god week-end.

Tak i lige måde!

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 18-04-04 10:29

On Sun, 18 Apr 2004 11:09:05 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.invalid> wrote:

>Eww. Hvad gjorde du så?

Baskede voldsomt med armene, så den faldt af og styrtede ligbleg med
strittende nakkehår - stadig med tandbørsten i munden - ind til min
frygtløse gemal og fremstammede "ger er in dor eddegob".

Fundet og ført bort blev den - men selv nu får jeg gåsehud. Æv! Lige
til en hjemmevideo

>Helt enig - for i sidste ende er den jo nok mere bange for dig og mig end
>vi tror... vi er jo trods alt lidt større....

Ku' de så ikke bare tage og gemme sig, når jeg nærmer mig. Hvad jeg
ikke ser, har jeg ikke ondt af...

Nå ud i solskinnet og få gåsehuden væk

Hjerteligst
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-04-04 11:25

On Sun, 18 Apr 2004 11:28:54 +0200, Dorte R. M. Hansen wrote:

> [...]

LOL

> Ku' de så ikke bare tage og gemme sig, når jeg nærmer mig. Hvad jeg

Jo eller forsvinde ud af det hus som jeg betaler til og som den ikke
betaler til

Med de størrelser de har skulle man næsten opkræve husleje. Det
kræver jo dagligt bad og varme i gulvet de små sataner

> Nå ud i solskinnet og få gåsehuden væk

Ja, jeg skal ud og vande min nysåede græsplæne

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-04-04 22:30

On Sat, 17 Apr 2004 11:09:55 +0200, Tina Bach Nygaard wrote:

> Men edderkopper er nyttedyr og tager andre mere uøskede husgæster så
> hvorfor slippe af med dem?

Såsom hvilke uønskede?

Seriøst... de skal _virkelig_ være uønskede før jeg priser mig
lykkelig for den slags 8-benede kræ......

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-04-04 10:31

Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> writes:

> Mine aviser er ikke så lange - jeg satser på en sprayflaske
> kan nå på adskellige meters afstand (som sagt er jeg ret
> skrækslagen for den slags kræ).

Jeg tilslutter mig helt! Jeg boede som teenager i en anden bygning end
mine forældre, og der var også edderkopper, dem der med hår mellem
øjnene. Til sidst blev min far så træt af mig, at han ikke gad komme
og fjerne dem mere. Men jeg fandt løsningen. En deo med drivgas. Det
virker lige så godt som insektgift, de ligger sig straks på ryggen,
hvorefter de kan fejes ud, uden risiko for at de smutter op af armen.

> Nuværende bruger jeg en støvsuger med ekstra langt rør og så heftigt
> sug den kan sidde fast på loftet som en sugekop i mindst ti
> minutter, for at være helt sikker på krybet *er* væk.

Undskyld, hvis jeg siger noget ondt nu, men det har jeg ikke kunnet
gøre, siden jeg kom til at tænke på den potentielle edderkoppekoloni
der kunne sidde i støvsugerposen. Det gav anledning til _mange_
mareridt.

> Men nogle gange gemmer de sig hvor støvsugeren ikke kan nå... og
> bare tanken om en edderkop jeg ikke har fanget, kan tvinge mig til
> at sove på badeværelset fremfor at risikere den kommer op i sengen.

Jeg har indtil nu kunne tvinge mig selv til at sove i sengen, men som
oftest ikke uden at vågne ved det mindste bevægelse. Bare tanken om en
edderkop siddende i ansigtet. *kuldegysninger*

Sjovt nok elsker jeg friluftsliv, men her har jeg heller aldrig mødt
edderkopper af de størrelser man kan møde indendøre.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Jane

Dato : 18-04-04 16:10

Trine Kornum Christiansen skrev i <news:ur7ulljiw.fsf@trinekc.dk>:

> og fjerne dem mere. Men jeg fandt løsningen. En deo med drivgas. Det
> virker lige så godt som insektgift, de ligger sig straks på ryggen,

Hmn jeg har prøvet med diverse parfumeflasker og de bliver vist bare
meget hurtige af det, men en almindelig deo har jeg ikke prøvet...

> gøre, siden jeg kom til at tænke på den potentielle edderkoppekoloni
> der kunne sidde i støvsugerposen. Det gav anledning til _mange_
> mareridt.

Jeg tror fuldt og fast på at de ikke kan komme ud af den igen,
og i bedste fald er de endda suget heltt istykker af den kraftige
motor i maskinen og derfor lemlæstede og døende.

Jane

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-04-04 16:23

On Sun, 18 Apr 2004 15:10:22 +0000, Jane wrote:

> Jeg tror fuldt og fast på at de ikke kan komme ud af den igen, og i
> bedste fald er de endda suget heltt istykker af den kraftige motor i
> maskinen og derfor lemlæstede og døende.

Jeg spotter et forholdsvist stor had til vore 8-benede "venner"...

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 18:03

> [...]
> gøre, siden jeg kom til at tænke på den potentielle edderkoppekoloni
> der kunne sidde i støvsugerposen. Det gav anledning til _mange_

Jeg mindes altså at have hørt at når en edderkop kommer i berøring med
støvet som jo hvirvler vildt rundt i støvsugerposen bliver den kvalt og kan
ikke ånde, for den ånder med noget på benene...
Men derfor er jeg nu stadig lige ræd for edderkoppen skal overleve alligevel
og kravle ud når jeg mindst venter det..

Men HVIS jeg ser en edderkop, så er det frem med mormors hårspray, så kan de
sgu ikke bevæge sig mere

Jeg har altså også overvejet det med katten! Jeg har både masser af mus (bor
liiige ved siden af en halmlade!) og masser af Edderkopper og andet
"ulækkert" kryb!
-Og hundene er ligeglade med begge dele

-M&M

Fra : Marineflyver.dk

Dato : 18-04-04 18:34

Hold dog helt k... ! Man beder om lidt hjælp og så bliver gruppen "spammet"
til med erindringer. Det kan da ikke passe, at et beskedent spørgsmål om
hjælp skal resultere i en chat, der ødelægger mulighederne for reelle svar.
Tak for hjælpen, siger jeg bare !!!

;-(

Fra : Erik Olsen

Dato : 18-04-04 19:30

Marineflyver.dk wrote:
> [...]
> spørgsmål om hjælp skal resultere i en chat, der ødelægger
> mulighederne for reelle svar. Tak for hjælpen, siger jeg bare !!!

Det er vilkårene på usenet.

Men jeg kan da godt besvare dit spørgsmål: Du undgår ikke edderkopper.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-04-04 12:49

"Erik Olsen" <modelbaneteknik@hotmail.invalid> wrote in message

> Det er vilkårene på usenet.
>
> Men jeg kan da godt besvare dit spørgsmål: Du undgår ikke edderkopper.

Edderkopper er vist glade for fugt, så luft godt ud.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-04-04 19:34

On Sun, 18 Apr 2004 19:33:41 +0200, Marineflyver.dk wrote:

> [...]
> spørgsmål om hjælp skal resultere i en chat, der ødelægger
> mulighederne for reelle svar. Tak for hjælpen, siger jeg bare !!!

Ny på usenet?

> ;-(

I lige måde så, hvis det skal være med den på

Fra : Marineflyver.dk

Dato : 18-04-04 20:31

Nej, jeg er ikke ny, men jeg var helt sikker på, at dette ikke var en
chat-gruppe, men en gruppe, hvor man kunne hjælpe hinanden.

Alle Jeres indlæg overfylder jo mulighederne for at læse reelle svar på mit
spørgsmål. Jeg er da ret så ligeglad med personlige historier, men har søgt
hjælp til et problem og har ikke lagt op til en generel snak om aracnofobia.

Jeg mener ikke dette for at være uforskammet, men prøv lige selv at si
reelle svar fra.....svært ikke.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-04-04 18:28

On Sun, 18 Apr 2004 21:31:13 +0200, Marineflyver.dk wrote:

> Nej, jeg er ikke ny, men jeg var helt sikker på, at dette ikke var en
> chat-gruppe, men en gruppe, hvor man kunne hjælpe hinanden.

Det er såmend begge dele - et diskutionsforum.

Så hvad er problemet?

> mit spørgsmål. Jeg er da ret så ligeglad med personlige historier, men
> har søgt hjælp til et problem og har ikke lagt op til en generel snak om
> aracnofobia.

Dig om det.

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 18-04-04 20:31

<FJERNDETTEmarineflyver@hotmail.com> wrote:

> [...]
>hjælp skal resultere i en chat, der ødelægger mulighederne for reelle svar.

Velbekomme. Læs tråden igen.

Fandtes vidundermidlet mod store edderkopper, havde jeg for længst
ladet mig friste gevaldigt, hvilket min "erindringsspam" gerne skulle
have fortalt indirekte. Meningen var bestemt ikke at ødelægge noget
for dig.

Jeg er nået til den erkendelse, at edderkopper kan jeg ikke fjerne
totalt - men må lære at leve med dem og kæmpe mod min frygt.

Jeg beklager, hvis jeg har spildt din tid med en del af min erfaring.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 18-04-04 20:39

> [...]
> til med erindringer. Det kan da ikke passe, at et beskedent spørgsmål om
> hjælp skal resultere i en chat, der ødelægger mulighederne for reelle

Hjælp er ikke noget, man har krav på.
Det er noget, man kan være heldig at få, hvis man kan udtrykke sig på en
måde, så nogle får lyst til at give den.

Hilsen Inger

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-04-04 19:15

On Sun, 18 Apr 2004 21:39:16 +0200, Inger Pedersen wrote:

> Hjælp er ikke noget, man har krav på. Det er noget, man kan være heldig
> at få, hvis man kan udtrykke sig på en måde, så nogle får lyst til at
> give den.

Og det er vist ødelagt nu

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 19-04-04 10:11

I news:c5ue3k$mlc$1@sunsite.dk <Marineflyver.dk>
> [...]

> spørgsmål om hjælp skal resultere i en chat, der ødelægger
> mulighederne for reelle svar. Tak for hjælpen, siger jeg bare !!!

Hold dog helt k...! Der er vist noget du har misforstået. Det er ikke
et rådgivningscenter du har henvendt dig til. Det er debatgruppe. Du har
fået mange bud på, hvordan man lever med/uden edderkopper. Hvis du ikke
gider 'alt det sociale pladder', kan du jo bare ringe til en
skadedyrsbekæmper.

Jeg er ikke så sur som jeg lyder. Jeg vil bare lige minde om, at når en
tråd udvikler sig i en anden retning end man oprindeligt havde tænkt, er
det en del af prisen (og hyggen) ved usenet.

Carsten,
der har masser af edderkopper, og hvis eneste problem er de spind de
efterlader indendøre.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-04-04 20:39

"Marineflyver.dk" <FJERNDETTEmarineflyver@hotmail.com> writes:

> Nej, jeg er ikke ny, men jeg var helt sikker på, at dette ikke var en
> chat-gruppe, men en gruppe, hvor man kunne hjælpe hinanden.

Du har i hvert fald ikke lært en af de første netikette-regler, nemlig
at man ikke topposter.

I øvrigt synes jeg også, at der var masser af svar i tråden.

Fra : Kent Rådbjerg

Dato : 17-04-04 10:27

> [...]
at
> de kommer ind i huset ? Kan man sprøjte med et eller andet rundt karme og

Du kan i bygge- og supermarkeder købe noget på spraydåse der hedder "kvik".
Det er et sprøjtemiddel til staldbygninger mod hvepse og fluer. Det
fungerer også i andre bygninger end stalde og også mod andet end hvepse og
fluer, bla. de fleste edderkopper.

Og for at undgå at blive bestormet med indlæg:

Ja, det er gift, ja det er synd for de stakkels insekter, nej det er sikkert
ikke godt for miljøet, ja jeg er en ussel dyremishandler. . . .men det
virker.

Mvh
Kent.

Fra : Marineflyver.dk

Dato : 17-04-04 10:52

Okay, skal det sprøjtes rundt karme og vinduer udenfor eller hvor skal man
sprøjte ?

Fra : Kent Rådbjerg

Dato : 17-04-04 19:10

> Okay, skal det sprøjtes rundt karme og vinduer udenfor eller hvor skal man
> sprøjte ?

Jeg fatter lige spraydåsen og skriver af fra brugsanvisningen:

"Må kun anvendes til bekæmpelse af fluer i stalde og beboelse.

Hold døre og vinduer lukkede i ca. 30 min. efter behandlingen. Hold dåsen
lodret og spray opad med fejende bevægelser så sprøjtetågen fordeler sig
jævnt i rummet i mindst 10 sekunder pr. 30 kvm. Sprøjt ikke direkte på
tapet, gardiner og lignende samt plastgenstande. Overdæk akvarier og
fuglebure."

Sådan gøres det. Jeg har selv brugt det i sommerhus, sprøjtet når vi forlod
stedet for at undgå alle de forskellige "bugs" der kan indfinde sig og det
var ganske effektivt. Det blev også for et par år siden, tror jeg, solgt
under et andet navn og der læste jeg at efter en behandling holdt virkningen
sig i 8 dage.

Når der en sjælden gang kom en edderkop kravlende fik den et lille pift og
så døde den ganske kort tid efter.

Det hedder forresten ikke Kvik, som jeg skrev, men Kvit

Mvh
Kent.

Fra : chr

Dato : 18-04-04 22:37

"Marineflyver.dk" <FJERNDETTEmarineflyver@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> man lokke den med et eller andet eller kan man sprøjte den ud med noget ?

hmm stor og stor,-en edderkop er først stor når den fylder en håndflade...og
de sidder lige i fjæset på en!...jeg var for ca et år siden nede i et
gravkammer ved ruin i Mexicos regnskov, der opdagede jeg en stor edderkop
som sad lige ud i fjæset på mig der i mørket...sådanne en tarantel kan godt
være hurtig når den bliver bange ..

her i DK er det jo nærmest fluer uden vinger, og de er nyttedyr og er mere
bange for dig!.

Chr.