Mos- og algefjerner til tagsten
Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 17-04-04 08:19

Jeg bor i en privat andelsboligforening, hvor vores huse er 16 år
gamle.

Betontagstene er ikke helt så fine og røde, som de var fra ny - er
nærmest gråbrune af mos og alger.

Er der nogen af jer, der har prøvet at få sprøjtet tagstene med et
middel, der kan genskabe den fine røde farve?

Sprøjetmidlet skulle have en vis langtidsvirkning - og i hvor lang
tid?

Er der nogen ulemper ved kemikaliet, der bliver brugt? Jeg tænker
bl.a. på om tagestene kan tage skade af behandlingen. Eller der er
måske noget andet - fx helsemæssigt?

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Bondemand

Dato : 17-04-04 09:17

Hej Svend Erik.

Træk en tynd kobbertråd hele vejen langs med tagrygningen, så får du ikke
mos og alger på taget.

Mvh
Jan

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-04-04 07:54

"Bondemand" <grinderslev@nospam.snaps.dk> skrev i en meddelelse

> Træk en tynd kobbertråd hele vejen langs med tagrygningen, så får du ikke
> mos og alger på taget.

Det forudsætter at det er fx. skiffer med en plan tagflade. Hvis der er
"bølger" virker det højst i bunden af bølgerne, dvs. minimalt, og jeg HAR
prøvet. Så det er en vandrehistorie.

Fra : H.S.

Dato : 19-04-04 14:19

"Svend Erik Bertelsen" <nospamtomeseb@private.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen af jer, der har prøvet at få sprøjtet tagstene med et
> middel, der kan genskabe den fine røde farve?

Jeg sprøjtede vores med fortyndet klorin.
Efter 1 uge kunne jeg feje al mosset væk.