acrylglas el. alm.glas til udestue
Fra : Karl Stagsted

Dato : 16-04-04 13:58

Hej NG
Jeg har en udestue/drivhus fra Hills/Silvan/Bilka/FDB, hvor tagglassene
består af 4mm glas i størrelsen ca. 61 x 300cm. Desværre var der ikke
styrke nok i glasbanerne til at kunne modstå de sidste par års store
kastanier, så flere baner har fået revner.
Nu står jeg overfor at skulle udskifte de ødelagte glas.

Egentlig har jeg mest lyst til at bruge akrylglas, men er 3mm tykkelse
nok? Jeg er bange for akrylglas med en bredde på 61cm ikke vil være stift
nok, men vil bøje lidt nedad på midten. Skal jeg op i 4 el. 5 mm ?? Jeg
påtænker at dele de store glas i to på 61x 151.

Og hvordan er det nu med varmen ? vil den ikke blive væsentlig højere,
når UV-strålingen kommer uhindret igennem.
Er der nogen der har erfaringer ??

venlig hilsen Karl