Kombineret oliefyr (med træ)
Fra : Lars Christoffersen

Dato : 16-04-04 12:16

Hej

I vores husjagt er vi stødt på en villa med kombineret oliefyr. Skulle kunne
bruges til både olie og træ.

Jeg har andre steder fået fortalt at dette er uøkonomisk hvis ikke man har
intentioner om at fyre med træ - hvilket vi ikke har.

Er der nogen der har erfaring/viden om dette, og vil give deres besyv med?

Det skulle jo nødigt være sådan at olieregningen er det dobbelte bare fordi
man ikke gider kyle brænde i ovnen hele tiden.......

Mvh

/LC

Fra : frenzyC

Dato : 06-05-04 08:40

"Lars Christoffersen" skrev d. 16-04-04 12:16 dette indlæg :
> [...]
fordi
> man ikke gider kyle brænde i ovnen hele tiden.......

jeg har et kombifyr og er meget glad for det.

Når jeg ikke fyrer med brænde så lukker jeg ganske enkelt for
brændefyret. ellers står det og virker som en stor fed radiator der
lukker alt varmen ud i skorstenen.

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Svane

Dato : 09-05-04 14:35