Sprøjte frugttræer
Fra : margit

Dato : 15-04-04 16:16

Hvornår på året skal frugttræer sprøjtes mod utøj og sygdom, og hvor gamle
skal de være.
MVH
Margit

Fra : MGA

Dato : 15-04-04 16:52

"margit" <saaj@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvornår på året skal frugttræer sprøjtes mod utøj og sygdom, og hvor gamle
> skal de være.
> MVH
> Margit

Jeg kender ikke svaret på dit spørgsmål, men kan man ikke undlade at
sprøjte?

Mette

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-04-04 20:15

On Thu, 15 Apr 2004 17:52:05 +0200, "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk>
wrote:

>Jeg kender ikke svaret på dit spørgsmål, men kan man ikke undlade at
>sprøjte?

Jo, hvis træerne ellers trives fint, vokser godt osv. så er der ingen
grund til at sprøjte.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-04-04 20:18

On Thu, 15 Apr 2004 17:15:59 +0200, "margit" <saaj@esenet.dk> wrote:

>Hvornår på året skal frugttræer sprøjtes mod utøj og sygdom, og hvor gamle
>skal de være.

For år tilbage brugte man noget som hed Olieemulsion. Det er ikke på
markedet mere, men der fåes noget lignende. Det hedder vist noget med
Insekt- og meldugfjerner så vidt jeg husker. Men det består af
paraffinolie i store træk.

Det sprøjtes om vinteren/foråret, indtil træernes knopper er på
"museørestadie", dvs. de må ikke være sprunget mere ud end at de er på
størrelse med museører.

Det kan bruges fra træerne bliver plantet.

http://www.gartneriet.dk