Faldstamme
Fra : Biker Mike

Dato : 14-04-04 18:33

Findes der specielle plast rør til faldstammer, eller bruger man bare alm
kloakrør ?

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.

Fra : L@ila

Dato : 23-04-04 07:51

Hej
du skal bruge 110mm pvc og det skal være den grå den tåler højere temperatur
end den orange. og det er nødvendigt fordi du ikke har jorden til at
bortlede varmen.Den orange må kun bruges i jord. Den grå er lidt dyere men
hvis du vil have en instalation som ser lovlig ud er du nødt til at bruge
den. Skal den være lovlig skal den udføres af en aut. vvs.
mvh. FC

Fra : Calle.

Dato : 23-04-04 08:08

L@ila wrote:
> [...]
> grå er lidt dyere men hvis du vil have en instalation som ser lovlig
> ud er du nødt til at bruge den. Skal den være lovlig skal den udføres
En VVS'er er ikke lig med autoriseret. Det kræver kloakmestereksamen. Der er
en del muremestre/bygherrer der er aut. kloakmestre.

--
Calle.

Fra : Biker Mike

Dato : 23-04-04 19:21

OK ! Tak for svaret, jeg var ikke klar over at det var forskellen.

Fra : Finn

Dato : 24-04-04 04:15

Hej
For lige at gøre det helt klart. Aut kloakmesters grænse er overkant gulv
eller indvendig væg. her overtager Aut vvs.Det vil sige at en kloakmester
kun arbejder med rør som ligger i jord, og må ikke andet.
En aut vvs må kun arbejede med frie eller indstøbte rør i bygninger.
Der er således en skarp grænse for auturisationen. En kloakmester må ikke
lave en faldstamme i et hus det skal være en vvs.

Fra : Calle.

Dato : 24-04-04 09:04

Finn wrote:
> [...]
> Der er således en skarp grænse for auturisationen. En kloakmester må
> ikke lave en faldstamme i et hus det skal være en vvs.
Det er vi enige, men så snart den rammer gulvet skal kloakmesteren til, og
det er sjældent den ikke skal derned
--
Calle.