Vægmaling Akryl eller Latex?
Fra : Steen Christensen

Dato : 14-04-04 15:14

Hej Gruppe.

Jeg står for at skulle male vægge i et nyt (gammelt) hus jeg har købt.

Jeg er nu stødt på vægmaling i såvel den gammelkendte akryl type samt en
for mig ukendt latex type.

Er der nogen der har positive/negative erfaringer med Latex maling, og
evt. kan forklare lidt om forskel?

Jeg har overvejet at sprøjte malingen på, da der er ret mange vægge og
lofter der skal males. Er der nogen faldgrupper?

Steen Christensen
Tourinnes la Grosse, Belgien
Fjern katten ved mailHej Gruppe.

Fra : Peter Westh

Dato : 15-04-04 21:30

"Steen Christensen" <reg2cat@danium.net> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe.
>
> Jeg står for at skulle male vægge i et nyt (gammelt) hus jeg har købt.
>
> Jeg er nu stødt på vægmaling i såvel den gammelkendte akryl type samt en
> for mig ukendt latex type.

Svjv bruges "latex" i en del lande som betegnelse for det, vi her i Danmark
kalder acryl- eller plastmaling. Så tjek lige indholdsfortegnelsen, hvis der
er sådan en.

MVH

Peter

Fra : Steen Christensen

Dato : 15-04-04 22:37

Den Thu, 15 Apr 2004 22:30:23 +0200, skrev Peter Westh:

> Svjv bruges "latex" i en del lande som betegnelse for det, vi her i Danmark
> kalder acryl- eller plastmaling. Så tjek lige indholdsfortegnelsen, hvis der
> er sådan en.

Her i Belgien forhandles begge typer i samme butik og fra samme mærker, så
jeg tror ikke at latex er en anden betegnelse for akryl maling. Latex
typerne er en hel del billigere end akryl typerne.

Men det er på den anden side rigtigt at jeg ved søgning hos danske
leverandører ikke kan finde latex betegnelsen overhovedet, så måske er det
en lokal betegnelse i Belgien (og i Tyskland, hvor de forhandles af
Bauhaus).