Natursten ?
Fra : jfo

Dato : 12-04-04 20:07

Jeg vil reparere min platform hvor bilen står parkeret. Platformen bliver
holdt på plads af en ½ meter høj 'mur' af knækfliser. Den vil jeg rive ned
og erstatte med runde natursten som jeg stabler op ad en skråning af
stabilgrus.

Men hvor får jeg fat i disse sten? Jeg havde forestillet mig at de skulle
være på størrelse med...ja, et kålhoved.

Noget lignende er i øvrigt lige blevet lavet ved vejen der fører om bag
Herlev Hospital.

Mvh. JFO

Fra : Margrete Johansen

Dato : 12-04-04 22:01

".

> Men hvor får jeg fat i disse sten? Jeg havde forestillet mig at de skulle
> være på størrelse med...ja, et kålhoved.

På med traileren - ud til en bondemand! Nogle steder er der ligefrem skilte
ved vejen. Han samler jo sten sammen på marken, hvert for/efterår.

Fra : Calle.

Dato : 13-04-04 14:27

jfo wrote:
> [...]
> skulle være på størrelse med...ja, et kålhoved.
>
> Noget lignende er i øvrigt lige blevet lavet ved vejen der fører om

ud på landet hvor stenene "gror" Vi har så mange at vi stabler dem i stakke
hvert år til denne tid. Men det er nu kun for ikke at få dem i maskinerne,
så hvis du spør en landmand, er svaret næsten altid "hent du bare"

--
Calle.

Fra : Puk

Dato : 13-04-04 17:46

"jfo" <fossadun@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Men hvor får jeg fat i disse sten? Jeg havde forestillet mig at de skulle
> være på størrelse med...ja, et kålhoved.

Nu er jeg ikke så velbevandret ud i sten, men hvad med en lokal grusgrav?

Vi har en grusgrav ude ved os og her har vi hentet grus og sand formedes 70
kr for et ton.
Jeg ved at de ude ved os også har perlesten og kampesten og meget meget
andet. Priserne er lidt forskellige for de forskellige ting eksempelvis
koster de kæmpe store sten (som jeg ikke ved hvad man kalder - store nok til
at man dårligt kan nå omkring dem) 5 kr. stykket.

Prøv at se om ikke i har en grusgrav og tag ud og se, hvad de har liggende.

Mange hilsner
Puk

Fra : jfo

Dato : 15-04-04 16:48

> [...]
> være på størrelse med...ja, et kålhoved.
>
> Noget lignende er i øvrigt lige blevet lavet ved vejen der fører om bag

Tak for alle svarene.
-JFO