Haveplan
Fra : L@sse

Dato : 12-04-04 09:47

Hejsa, jeg har den mest kedelige have der findes, alt er i firkantede
bede.

Jeg kunne godt bruge en der kunne lave en haveplan med masser af sten
vand og andet flot.

Kender i en der kan gøre det billigt

L@sse

Fra : Janni Nørmølle

Dato : 12-04-04 12:05

Hej Lasse

Jeg vil anbefale dig at kigge i bogen "Politikens bog om havens indretning"
af Lisbeth Hvid og Torben Dam. ISBN: 87-567-5908-8. Du kan jo evt. låne den
på biblioteket.

Jeg har selv bogen og den giver en masse gode råd (billeder, etc.) om
hvordan alle mulige forskellige typer haver kan indrettes, hvor forskellige
planter gror bedst, og den slags. Der er også noget i bogen om vand i haven.

En kort indholdfortegnelse over hovedkapitlerne i bogen: planlægning og
indretning, havens plantninger, havens gulv, vægge og andre elementer, haver
til inspiration, og anlæg af haven.

Kort sagt en masse gode råd - og det er da billigere end at hyre en til at
anlægge haven. Mon ikke også tilfredsstillelsen er større ved selv at have
lavet sin have

Håber du kan bruge mit råd.

Janni

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 12-04-04 18:24

On Mon, 12 Apr 2004 10:46:45 +0200, "L@sse" <my@cure.dk> wrote:

> [...]
>bede.
>
>Jeg kunne godt bruge en der kunne lave en haveplan med masser af sten

Hvor billigt er billigt?

En professionel havearkitekt fra De Danske Haveselskaber kan lave en
ideskitse for 2.000-4.000 kroner, mens du kan få en fuld ud detaljeret
plan for 4.000-9.000 kr.

Ellers lad en af dine venner ringe til Hokus-Krokus og lade som om han
vil overraske dig.......

KS

Fra : Inger Pedersen

Dato : 22-04-04 08:51

"L@sse" <my@cure.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne godt bruge en der kunne lave en haveplan med masser af sten
> vand og andet flot.
>
> Kender i en der kan gøre det billigt

Nu ved jeg jo altså ikke, hvor du bor?
Men jeg havnede i anden forbindelse på Laila Sølagers hjemmeside - og for et
hjemmebesøg på et par timer er prisen angivet til 1000 - 1200 kr.
Laila Sølager var med til at starte Hokus-krokus, og du kan se mere på
hjemmesiden (google: laila sølager).
Hun bor i Silkeborg - så hvis du bor langt derfra, bliver det jo nok ikke
ligefrem billigt.
Hun har lige skrevet bogen "Nemme haver" (det var den, jeg ledte efter).

Men kunne man tænke sig, at dem, der studerer til havearkitekter og
anlægsgartnere, skal lave nogle projekter undervejs eller til eksamen, og at
man måske kan kontakte disse uddannelsessteder?

Hilsen Inger