Ny hemsetrappe
Fra : Frank

Dato : 11-04-04 21:38

Jeg er ved at lave en ny hemsetrappe til,..... ja en hems ikk'
Vangerne bliver i fyr 145 x 45 og trinene i fyr 145 x30.
Og så var det jo at jeg godt kunne tænke mig at samlingerne mellem vanger og
trin ikke blev alt for tydelige.
Så jeg overvejer en konstruktion hvor jeg fræser en 6mm rille i både vanger
og trin for derefter at samle dem med strimler af 6 mm krydsfiner.
Vil en sådan samling være stærk nok?
Stiller det særlige krav til limen?
Er der fare for at den vil "skubbe" sig fra hinanden?
Og, er der andet jeg skal tænke på?

Frank

Fra : anders majland

Dato : 14-04-04 19:27

> Jeg er ved at lave en ny hemsetrappe til

Jeg har ikke meget hjælp, men skal også have fundet på en løsning til 2
hemse, så jeg er meget interesseret i hvad du ender op med.

Jeg har en hems i hver ende af en 1.sal og stue til kip i midten.
Problemet betår så i at finde en løsning der ikke fylder formeget ned i
stuen. Hemsene skal foreløbigt primært bruges til opbevaring af f.eks
julepynt og andet der gerne skal ligge tørt og frostfrit. (Som der ikke
er i udhuset) Så der skal være muligt at bære en tung flyttekasse op ad
trappen/stigen. Umiddelbart hælder vi nok til en "let" stige der kan
fjernes når den ikke skal bruges - men stadig fastgøres til hemsen når
der skal slæbes.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Frank

Dato : 26-04-04 20:49

meddelelse news:c5k0c2$nah$1@sunsite.dk...

> Jeg har ikke meget hjælp, men skal også have fundet på en løsning til 2
> hemse, så jeg er meget interesseret i hvad du ender op med.

Jeg valgte at stemme ud til trinene i vangerne, og det ser rigtigt godt ud

Frank