Manglende blomster påskeliljerne
Fra : Stationsforstanderen

Dato : 09-04-04 18:56

Hej

Jeg har mange påskeliljer i haven, men der er ikke ret mange blomster i dem,
kun en masse grønne blade. Det skalnok lige nævnes, at det første er for 4
år siden jeg overtog haven, men der har ikke været blomst i ret mange af dem
endnu. Havd kan man gøre for at få dem til at blomstre ?

MVH
Stationsforstanderen

Fra : Preben Andersen

Dato : 09-04-04 19:48

"Stationsforstanderen" <ababab105.fjern@hotmail.com> wrote in message
> [...]
dem
> endnu. Havd kan man gøre for at få dem til at blomstre ?

Det er måske gamle løg, som har stået mange år. Grav dem op når de er visnet
ned og plant dem om.

mvh
Preben

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 09-04-04 20:16

"Preben Andersen" skrev i en meddelelse

> dem,
> dem

Det kan jo også være du lige skal vente og se om det viser sig at
blomsterne ER på vej. Jeg har da også klynger af grønne blade som
stikker op, der hvor jeg forventer at der vil være et pragtflor af
tulipanblomster og påskeliljer om en 3 ugerstid.

Men i det bed, hvor der er mest sol, kan jeg også se masser af store
knopper. Så - giv tid, giv tid, den nynner glad ...

Hilsen Ruth

Fra : Christian Damsgaard

Dato : 12-04-04 15:49

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dem,
> dem
>
> Det er måske gamle løg, som har stået mange år. Grav dem op når de er

Du kan godt grave dem op med det samme, så er det nemmere at se, hvor de er.
Skil løgene ad og spred dem ud, så de får mere plads. Giv dem lidt vand de
første dage efter omplantningen og lidt gødning i løbet af foråret, så
blomstrer de flot næste forår.

hilsen Christian

Fra : Inger Pedersen

Dato : 12-04-04 16:50

"Christian Damsgaard" <cda@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Skil løgene ad og spred dem ud, så de får mere plads. Giv dem lidt vand de
> første dage efter omplantningen og lidt gødning i løbet af foråret, så

Ja, hvis ikke der er narcisfluer i, som æder blomsteranlæggene.
Hvis bæsterne er der, er eneste mulighed at kassere løgene.

Hilsen Inger

Fra : Stationsforstanderen

Dato : 12-04-04 17:45

> [...]
dem
> endnu. Havd kan man gøre for at få dem til at blomstre ?

Hej Allesammen

Tak for alle svarene. Så jeg må jo nok bide i det sure æble og grave dem og
plante dem ud.

MVH
Stationsforstanderen