Forskel på stålbordplader?
Fra : Jeppe N. Madsen

Dato : 09-04-04 10:07

Hej,

Vi skal til at indrette nyt køkken og har kig på en stålbordplade til
en arbejdsø. Jeg har indhentet priser forskellige steder og der er
_ret_ stor forskel (fra ca. 15k til 45k). Spørgsmålet er naturligvis, om der
virkelig er så stor forskel i kvaliteten?

Jeg har nogle steder set at man benytter 3mm stål i stedet for de
normale 1mm for at undgå buler mm i overfladen. Nogen der har
erfaringer for/imod?

mvh
Jeppe

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 09-04-04 23:51

On Fri, 09 Apr 2004 11:07:16 +0200, "Jeppe N. Madsen"
<jeppenm@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har nogle steder set at man benytter 3mm stål i stedet for de
>normale 1mm for at undgå buler mm i overfladen. Nogen der har

Jeg har et køkkenelement på 120 cm, hvor der er monteret en
stålbordplade med vask i. Pladen er omkring 1 millimeter, og de
steder, hvor den ikke er understøttet direkte af spånpladen
nedenunder, kommer der let små buler, hvis man ikke passer på. Til
gengæld er det intet problem andre steder.
Så jeg vil tro, at du kan nøjes med 1 millimeter, hvis du har mulighed
for en fast plade til understøtning overalt.

15.000-45.000 lyder meget dyrt - er det fordi du køber den via et
køkkenfirma?

KS

Fra : Jeppe N. Madsen

Dato : 10-04-04 08:29

Den Sat, 10 Apr 2004 skrev kelds@ofir.dk:

> [...]
> gengæld er det intet problem andre steder. Så jeg vil tro, at du
> kan nøjes med 1 millimeter, hvis du har mulighed for en fast plade

Ok. Det skal være med understøtning overalt (undtagen ved vask og
kogeplader forstås

> 15.000-45.000 lyder meget dyrt - er det fordi du køber den via et
> køkkenfirma?

Prisen på 15k er fra bordpladen.dk. Men det er en stor plade i 1mm
stål (130x320) med to vaske og udskæring til kogeplade.

En tilsvarende bordplade (med andre vaske) fra et køkkenfirma har vejl
pris på 34k.

Det vides endnu ikke helt hvad de 45k indeholder af materiale og
vaske.

mvh
Jeppe