Reperation af sålbænk
Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 08-04-04 11:23

Hej

Jeg er desværre amatør med stor A når det kommer til murarbejde, så jeg
håber der er nogen her der lige kan hjælpe mig videre.

En af mine sålbænke er ret sølle. Der er tale om en af den gamle type
der er i facon ala stuk.
Altså ikke bare en række muresten under vinduet, men noget der er pudset
i buer..

Nå men, Den har været malet med noget der ser ud og lugter som tjære
maling og det er skallet af og pudset er herefter forsvundet i store
flager. Jeg har først fjernet alt det løse maling og puds og herefter
svummet den med fliseklæb (har fået at vide at det er godt). Nu skal den
så pudses op igen, og nu komme vi til spørgsmålet..

Jeg har en pose cempexo universal mørtel og en pose optiroc cementpuds,
hvilket vil være bedst at reparere sålbænken med. Jeg regner med at den
efterfølgende skal have noget sokkel maling eller lignende.

Med venlig hilsen

Bjarne Kunckel