Smart carport søges
Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 07-04-04 13:20

Min bror skal have en ny carport og er ude efter en let og enkel model
(både i design og konstruktion), men det skal helst ikke være en af de
sædvanlige i trykkimprægneret træ.
Nogen her, der har valgt andre løsninger eller kan til spændende
modeller, gerne både hjemmelavede og præfabrikerede?

vh

KS

Fra : anders majland

Dato : 07-04-04 13:30

> Min bror skal have en ny carport og er ude efter en let og enkel model
> (både i design og konstruktion), men det skal helst ikke være en af de
> sædvanlige i trykkimprægneret træ.

Hvordan ser huset ud den skal passe til...

> Nogen her, der har valgt andre løsninger eller kan til spændende
> modeller, gerne både hjemmelavede og præfabrikerede?

I den her hustandsomdelte reklame (idenyt ?) er der tit en reklame for
nogle gennemsigte plasttage hvor de viser et eksempel med et buet tag.
Jeg har set billeder hvor konstruktionen under var enten i træ elle i
jern. Jeg tror det er icopal. ... ny blev jeg lige selv nysgerrig ...yep
se på
http://www.icopal.dk/usr/icopaldk/Icopal_dk.nsf/0/515B269A62717EB4C1256D42004AA36D?OpenDocument

Den kommer til at virke endnu lettere med sål istedet for træ

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : anders majland

Dato : 07-04-04 13:36
Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 08-04-04 18:19

<kelds@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogen her, der har valgt andre løsninger eller kan til spændende
> modeller, gerne både hjemmelavede og præfabrikerede?

Jeg mener det var i forgående nummer af Gør Det Selv bladet der var
komplette konstruktionstegninger til en carport. Man kunne selv vælge om den
skulle være lukket eller åben. Den model de byggede var lukket og med en
række vinduer øverst hele vejen under taget.
Du kan se den her:
http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=125&a=4061#
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 10-04-04 08:31

kelds@ofir.dk wrote:
> [...]
> Nogen her, der har valgt andre løsninger eller kan til spændende
> modeller, gerne både hjemmelavede og præfabrikerede?

Her er der noget der måske kan give inspiration
http://www.lyngsoedesign.dk/html/carporte.htm

M.v.h
Niels