Terrasegulv
Fra : Allan Møller

Dato : 07-04-04 12:54

Jeg skal til at lave et nyt terrassegulv og så forleden et "boligprogram"
hvor
de brugte lærketræ til at lave noget lignende på en båd.
Kan man bruge dette til til en uoverdækket terrasse ?
Hvad skal det behandles med ?
Hvad kan man ellers bruge af træ som er lyst ?

Jeg har tænkt mig at grave nogle huler og fylde op med beton til de
steder hvor terrassen kommer til at støtte med nogle "ben"
Hvor store skal de huller være ? Og hvor meget beton ?
Gulvet bliver ca. 20-25 Kvm.

Mvh. Allan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-04-04 23:20

Allan Møller wrote:
> de brugte lærketræ til at lave noget lignende på en båd.
> Kan man bruge dette til til en uoverdækket terrasse ?
> Hvad skal det behandles med ?

Lærk kan fint klare slet ikke at blive behandlet - hvis du kan lide den
sølvgrå farve, træet med tiden får.

> Jeg har tænkt mig at grave nogle huler og fylde op med beton til de
> steder hvor terrassen kommer til at støtte med nogle "ben"
> Hvor store skal de huller være ? Og hvor meget beton ?

Lad hvert hul være en spadebredde gange en spadebredde og grav ned til 90
cm. (frostfri dybde). Støb stolpesko fast til at sætte stolperne i. Så kan
du få dit træværk løftet op over den værste fugt (giver længere holdbarhed).

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Allan Møller

Dato : 08-04-04 07:06

> [...]
> cm. (frostfri dybde). Støb stolpesko fast til at sætte stolperne i. Så kan
> du få dit træværk løftet op over den værste fugt (giver længere

Er det bare igang med en spade ? Eller kan man leje værktøj til dette ?
Eller findes der noget værktøj til det som man evt. kan leje ?

Terrassen bliver ca. 5x4 meter. Hvor mange stolpesko skal der til for at det
holder ?
Jeg havde forestillet mig 1 i hver hjørne og 2 på midten.

Mvh. Allan

Fra : Leonard

Dato : 08-04-04 07:44

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> wrote:

>Er det bare igang med en spade ? Eller kan man leje værktøj til dette ?

Det billigste og hurtigste er at tage den spade du har og begynde at
grave.
Det nærmeste alternativ er at leje et pælebor i en passende diameter,
20cm, og bore hullerne med det.
Det sjoveste er at leje en minigraver med et pælebor.
Det nemmeste er at ringe til et firma, der kan det hele ...
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 08-04-04 18:29

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> steder hvor terrassen kommer til at støtte med nogle "ben"
> Hvor store skal de huller være ? Og hvor meget beton ?

Du kan starte med at kigge på min hjemmeside www.countryfan.dk under
"GørDetSelv-hjørnet" Der er en forklaring på hvordan jeg har lavet min
terrasse.
Men kort fortalt:
23 huller boret med et pælebord holder gulvet. De er 14 cm i diameter, og
1,2 m dybe. I hvert hul er fyldt beton og sat en pælesko. Som strøer har jeg
brugt 3X3 tømmer, til belægning har jeg brugt alm. terrasse brædder (smag og
behag er jo forskellig)
Derudover har jeg overdækket hele skidtet...
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk (hvor du kan se min terrasse)
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®