Porsebusk
Fra : Dam Hus

Dato : 06-04-04 08:17

Hej,

jeg bor i kbh.området og ville gerne have fingre i en porsebusk - er der
nogen, som ved hvor man kan købe en ?

på forhånd tak

Martin

Fra : George, 2500

Dato : 06-04-04 10:07

For nogle år siden efterlyste jeg her steder, hvor man kunne kunne plukke
vild porse til snaps. Resultatet blev nedslående. Enten ville man ikke
afsløre det eller også er der faktisk meget få steder tilbage. De fleste bud
gik på visse steder i Vendsyssel. På øerne var der stort set intet. Det kan
jo også have noget at gøre med vækstbetingelserne.
Derfor tror jeg ikke, det bliver nemt at finde en busk til udplantning i
haven.
mvh
Georg

Fra : Janni Nørmølle

Dato : 06-04-04 11:16

Hej Martin

Som det bliver sagt er det rigtigt at man ikke finder porse på øerne, men
derimod fra Skanderborg/Silkeborg og opad (nordpå).

Jeg selv bor i Struer og kører ud i Klosterheden for at finde porse. Også
nord for fjorden finder man 'nemt' porse. I klitplantagerne omkring Brovst
(35 km vest for Aalborg) har jeg med min familie plukket porse til at lave
kryddersnaps på - der findes det i rige mængder bare man gider lede lidt
efter det.

Prøv evt. at kontakte nogle planteskoler og kig på planteskoler på nettet -
måske kan de hjælpe dig.

Mvh. Janni

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-04 11:33

Porsen er meget almindelig ved de sydsvenske søer fx Storedam ved Perstorp.

--
MvH
Niller©

Fra : Thomas

Dato : 12-04-04 11:38

Prøv hos planteskoler. Har set dem hos Aldershvile Planteskole.
Hilsen
Thomas