Ukrudtsdræber
Fra : George

Dato : 06-04-04 07:29

Der findes et middel - det ligner sukker, har jeg hørt - der dræber ukrudt
effektivt. Hvad hedder det mon?
Jeg har et grusstykke, hvor jeg fjerner græs o.lgn. med round-up, men der er
en masse mos tilbage. Det overlever round-up'en.
Hvis jeg går til et havecenter, har de det, men hvis jeg ved, hvad det
hedder, kan jeg nok købe det i supermarkedet til den halve pris.
Mvh. George

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-04-04 08:05

"George" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der findes et middel - det ligner sukker, har jeg hørt - der dræber ukrudt
> effektivt.

Salt?.

Fra : Per A. Hansen

Dato : 06-04-04 10:12

> [...]
er
> en masse mos tilbage. Det overlever round-up'en.

Du mener sikkert jernvitriol, der er effektivt til at bekæmpe mos.
Det er et grønt salt, der misfarver beton, men på et grusstykke kan
det anvendes uden problemer. Mosset får en grim sort kulør.
Mosset kommer sikkert igen senere.

Per A. Hansen

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 07-04-04 09:57

I news:40724e27$0$429$edfadb0f@dread14.news.tele.dk <George>
<skjelm@hotmail.com> skrev:

> Der findes et middel - det ligner sukker, har jeg hørt - der dræber
> ukrudt effektivt. Hvad hedder det mon?

Det er sikkert Præfix du tænker på. Det er forbudt at sælge og forbudt
at anvende.
Det fjerner al plantevækst i 1-2 år.

> Jeg har et grusstykke, hvor jeg fjerner græs o.lgn. med round-up, men
> der er en masse mos tilbage. Det overlever round-up'en.

Brug en ukrudtsbrænder til ukrudtet og en rive til mosset. Det har både
du, jeg og miljøet bedre af :)

Jernvitrol kan svide mosset, men giver rustpletter på fliser og terasse.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-04-04 20:45

> Det er sikkert Præfix du tænker på. Det er forbudt at sælge og forbudt
> at anvende.
> Det fjerner al plantevækst i 1-2 år.

Prefix havde/har en virkningstid på 6 måneder, men er ikke til at drive op
mere.
Vi har købt Zeppelin i foderstoffen, og det skulle virke i 4-5 måneder. Det
er hundedyrt, men der skal ikke bruges ret meget, så et kg rækker rigtigt
langt.

Mvh Maria