Flamingokugler
Fra : Carsten

Dato : 04-04-04 11:33

Hej Nyhedsgruppe.
Hvor får jeg fat i flamingokugler til at isolere hulmuren. Hvor er det
billigst? Er det billigere at isolere med rockwool?
Lige nu har jeg taget af mit hus, og hef vil gerne have isoleret hulmuren
(der er næsten ingen isolering i forvejen).
M.v.h.
Carsten

Fra : //zlgge

Dato : 04-04-04 12:53

"Carsten" <try.to@guess.who> skrev i en meddelelse
> [...]
> Lige nu har jeg taget af mit hus, og hef vil gerne have isoleret hulmuren
> (der er næsten ingen isolering i forvejen).

Det sidste jeg har hørt om flamingo til isolering af hulmur, var klager fra
folk hvor kuglerne var klappet sammen til et lag plastik i bunden af
muren....
En af mine bekendte fik blæst rockwool ind i hans hus på 250kvm, det kostede
ca 6000Kr. Hvis jeg var dig, ville jeg overveje, stille og roligt at sømme
et brædt på toppen af muren og så få blæst rockwool ind senere.

Mvh
//zigge

Fra : Jørn Vind

Dato : 04-04-04 13:21

hej Carsten - prøv og ring til Dansk Styropack, 6752 Glejbjerg.

Det er dem der producerer flamengoemner / styropor, og jeg ved at der
tidligere var et firma der købte deres kasserede emner, som de så findelte
næsten i atomer, og efterfølgende tog rundt og pustede ind i hulmure som
isolering.

Måske kan Dansk Styropack hjælpe dig med en adresse på det / de firmaer som
køber deres skrot.

Med venlig hilsen

Jørn Vind

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 04-04-04 13:49

> [...]
> Lige nu har jeg taget af mit hus, og hef vil gerne have isoleret hulmuren
> (der er næsten ingen isolering i forvejen).

Hej

Dette firma kan vist hjælpe - også med råd og vejledning:

http://www.sundolitt.dk/default.asp?pageid=16

--
Venlig hilsen
Birgitte Abkjær

OBS: Fjern dyret fra min e-mailadresse
ved direkte henvendelse!

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 05-04-04 18:19

Don´t do it. Gjorde det selv for 10 år siden og har fortrudt mange gange.
Udover problemer med nedsynkning, som gælder alle materialer, der skal
simpelthen fyldes efter et par år senere, er det alt for "levende". Det er
et mareridt at skifte et vindue fx.. Hele nabolaget bliver overstrøet med
skidtet. Brug istedet noget fibergranulat, jeg anbefaler papiruld. Det
koster ca 100 kr pr. m2 ved 10 cm hulmur.
Mvh Thomas Strandvig