Nu er jeg altså harm!
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-04-04 17:43

Der er åbenbart ingen grænse for, hvad politikerne efterhånden skal blande
sig i. Nu kommer det frem, under den sidste del af miljøforhandlingerne, at
det skal til at være forbudt at bruge motordrevne redskaber i haver under
3000 m2. Du læste rigtigt! Typisk går overklassen atter fri. Vi andre står
bare endnu engang og er til grin. Men nu går det altså for vidt. For det
første er det miljøhysteri af værste skuffe, og for det andet rammer det
både ældre og handikappede. Jeg opfordrer hermed til civil ulydighed og
ignorere loven, uanset at der måtte falde en bøde. Den kan vi også bare lade
være at betale, og så smuldrer det for dem, bare vi står sammen og er enige!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Heidi

Dato : 01-04-04 17:49

Preben Riis Sørensen wrote:
> [...]
> loven, uanset at der måtte falde en bøde. Den kan vi også bare lade
> være at betale, og så smuldrer det for dem, bare vi står sammen og er

Aprilsnar?
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Leonard

Dato : 01-04-04 17:53

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote:

> [...]
>det skal til at være forbudt at bruge motordrevne redskaber i haver under

Har du tjekket din kalender i dag?
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jan Holm

Dato : 01-04-04 18:27

Leonard wrote:
> [...]

Hvis det nu ikke var en april snar var ideen nu ikke så dårlig.
Kunne hjælpe på miljøet og folkets generelle vægtproblemer.

Mvh
Jan Holm

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 01-04-04 18:48

On Thu, 1 Apr 2004 19:27:19 +0200, "Jan Holm" <NOSPAM@NOSPAM.TIA>
wrote:

>Hvis det nu ikke var en april snar var ideen nu ikke så dårlig.
>Kunne hjælpe på miljøet og folkets generelle vægtproblemer.

Nar eller ej, så fattede jeg idag greben og startede med at vende
køkkenhaven og rense for div. gammelt ukrudt. Jeg skal nemlig snart se
at få sommergulerødderne sået.

Det kan helt klart anbefales for de, som kan. Ryg, arme og ben værker
lige nu, men det føles nu som et lille under at se på resultatet,
fremfor at få det serveret af gemalen og fræseren. Synes jeg kender
min jord lidt bedre på den måde.

Gemalen og fræseren bliver først sat ind, når soleksemen begynder at
plage - eller jeg løber tør for tid.

Ømme havehilsener
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 01-04-04 20:37

Preben Riis Sørensen wrote:
> [...]
> 3000 m2. Du læste rigtigt! Typisk går overklassen atter fri. Vi andre står

Det er da helt i orden.
Danskerne bliver alt for fede, og dovne med alt det udstyr de kan købe.

Så det vil jeg stemme for forslaget til enhver tid.

Dog synes jeg 3000 m2 er lige i overkanten. (Har kun selv 800. Men kan
forestille mig at have 3000.!)

Selvom det evt. er en aprilsnar er princippet OK.

Mvh. Jørgen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-04-04 23:08

> [...]
lade
> være at betale, og så smuldrer det for dem, bare vi står sammen og er

Uh, hvor er i altså kedelige at lave aprilsnar med!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Dan Andersen

Dato : 02-04-04 18:41

Bortset fra datoen, så er småmaskiners anvendelse et problem: Sammen med
landbrugets og entrepanør maskineren udgør de faktisk halvdelen af
forureningen! Iflg. Teknolgisk Inst. Der er desværre ingen regler for
udledning af stoffer eller krav om katalysatorer.. Det kommer først i 2005.

--
Mvh. Dan Andersen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-04-04 09:13

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> wrote in message
> [...]
> forureningen! Iflg. Teknolgisk Inst. Der er desværre ingen regler for
> udledning af stoffer eller krav om katalysatorer.. Det kommer først i

Det tror jeg simpelt hen ikke på.
Knallerter og EU-scootere forurener mange gange mere.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : anders majland

Dato : 05-04-04 18:38

> Det tror jeg simpelt hen ikke på.
> Knallerter og EU-scootere forurener mange gange mere.

Så står i bare påstand mod påstand. D.A bruger teknologisk institut som
kilde (dog uden præcis reference) - Hvad er kilden til din påstand ?

> Der er desværre ingen regler for udledning af stoffer eller

Der er der trods alt til knallerter - også derfor at der ikke vil komme
mange nye 2 taktere da kravene løbende skærpes til nye konstruktioner.
Kravene er stadig ikke så strenge som til biler men går i samme
retning...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-04-04 07:51

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:c4s5o2$jsa$1@sunsite.dk...

> Så står i bare påstand mod påstand. D.A bruger teknologisk institut som
> kilde (dog uden præcis reference) - Hvad er kilden til din påstand ?

Selv om institut for miløjvurdering måske ikke er det mest troværdige sted,
så citeres de trods alt her:
http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=3248/sprog=1/grp=9/menu=7/

Citat fra http://www.imv.dk/Files/Filer/Rapporter/Luft/knallert_rapport.pdf:
Danmarks knallerter

forurener tilsammen luften med kulbrinter lige så meget som 7% af hele
Danmarks

personbilpark, selvom de kun tegner sig for 0,5% af de kørte kilometer.

citat slut.

> [...]
> mange nye 2 taktere da kravene løbende skærpes til nye konstruktioner.
> Kravene er stadig ikke så strenge som til biler men går i samme

Men stadig halter de bagud.