(Novice) linux og Netscape
Fra : Gunner

Dato : 12-01-01 23:07

Jeg har compileret følgende fil:

import java.awt.*;
import java.applet.Applet;

public class VelkommenLinux extends Applet
{
public void paint (Graphics g)
{
g.drawString ("Hej du gode linuxbruger - Velkommen", 50, 50);
}

}
Og den compilerer fint med javac.

Jeg har så lavet følgende HTML fil:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>
Velkommen Linux
</TITLE></HEAD>
<BODY>
<P>
Java skriver
<APPLET CODE="VelkommenLinux.class" width=300 height=200>
</APPLET>
</BODY>
</HTML>

Men netscape viser kun:
Velkommen Linux:

Hvorfor?

mvh Gunner

Fra : Gunner

Dato : 12-01-01 23:17

> Men netscape viser kun:
> Velkommen Linux:
>
> Hvorfor?
Jeg skal lige sige at java ER sat til i browseren, og den viser fint fx
www.jyskenetbank.dk.
mvh Gunner

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 13-01-01 00:00

In <beL76.9582$W81.136095@twister.sunsite.dk> Gunner <g.c@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]

><P>
>Java skriver
><APPLET CODE="VelkommenLinux.class" width=300 height=200>

Proev med <APPLET CODE="VelkommenLinux" width=300 height=200>

Mvh
Martin

Fra : Gunner

Dato : 13-01-01 07:03

> Proev med <APPLET CODE="VelkommenLinux" width=300 height=200>

Det virkede ikke bedre. Nu siger den dog "Applet could not be loaded" når
jeg Reloader - eller forsøger derpå - siden..

Andre forslag modtages med tak

mvh Gunner

Fra : Janus

Dato : 13-01-01 00:51

Nu er det ikke fordi jeg er den store html haj (faktisk kan jeg ikke noget),
men er der ikke noget med, at Netscape ikke er så meget for, at man ikke
afslutter alle sine begyndte tags ? Prøv lige med en </P> et sted.

Venlig hilsen Janus

Fra : Gunner

Dato : 13-01-01 07:01

Janus wrote:

> [...]
> noget), men er der ikke noget med, at Netscape ikke er så meget for, at
> man ikke afslutter alle sine begyndte tags ? Prøv lige med en </P> et
Desværre, det virkede ikke bedre.
m,vh Gunner

Fra : Thomas Bai Andersen

Dato : 13-01-01 11:35

Ligger appleten på din egen web server på linux boxen?
Hvis den gør så skal du inkludere det dir appleten ligger i, i din
CLASSPATH.

On Fri, 12 Jan 2001, Gunner wrote:

> [...]

> Ligger appleten på din egen web server på linux boxen?
> Hvis den gør så skal du inkludere det dir appleten ligger i, i din
Er det så noget med at jeg skal stå i det dir som appletten ligger i og
skrive:
$CLASSPATH=$CLASSPATH:/$PWD

mvh Gunner

Fra : Thomas Bai Andersen

Dato : 13-01-01 12:26

Nej du skal inkludere en linie i en af dine conf. filer f.eks /etc/profile
eller ~/.bashrc (hvis du bruger bash).

Prøv at tilføje følgende linie som root i /etc/profile:
export CLASSPATH=/dir/til/applet:$CLASSPATH
Luk derefter X ned og log ud, og derefter ind igen. Se så om det ikke
virker.

> [...]

> export CLASSPATH=/dir/til/applet:$CLASSPATH
> Luk derefter X ned og log ud, og derefter ind igen. Se så om det ikke
Det gjorde det
Mange tak for hjælpen - jeg er rigtig glad for min linux maskine, så det er
dejligt at få de forskellige ting til at virke.
mvh gunner