OT? Vådsliber
Fra : TG4600

Dato : 31-03-04 08:35

Jeg kan ikke lige finde en gruppe som virker relevant i denne sammenhæng,
men hvis du kender en må du meget gerne henvise til den, på forhånd tak.

Jeg er på udkig efter en vådsliber til min far, som han skal bruge til at
slibe skærejern til brug på drejebænk, men jeg er på bar bund, og aner ikke
hvor eller hvad jeg skal kigge efter. Er der nogen der kan hjælpe mig på
vej?

Hvad skla jeg kigge efter? Effekt? Omdrejninger? Slibeskivens størrelse?

Jeg vil helst finde noget i Kbh./Østsjælland, og håber at jeg kan finde
noget fornuftigt i et prisleje på ?? kr. 500-1000,-

/TG

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-04 09:11

"TG4600" <no@where.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er på udkig efter en vådsliber til min far, som han skal bruge til at
> slibe skærejern til brug på drejebænk,

Jeg ar købt den type m. komb. tør og våd, som de har i H.Nyborg, og den er
ud mærket til "husbehov".

Fra : Peter C.

Dato : 31-03-04 10:04

> [...]
>
> Jeg vil helst finde noget i Kbh./Østsjælland, og håber at jeg kan finde
> noget fornuftigt i et prisleje på ?? kr. 500-1000,-

Harald Nyborg har et par stykker at vælge imellem....

http://www.harald-nyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=8740&n=10106
http://www.harald-nyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=5916&n=10106

Mht. effekt:
Med (for) lille effekt må man jo evt. lade være med at trykke så hårdt når
man sliber.
Jeg har ingen anelse om hvad der er "nok" i den sammenhæng.

Mht. slibestenens størrelse:
Jeg tror forventet brug ...og dermed bl.a. omkostninger til ny sten, skal
afgøre om man bør vælge stor eller lille.
Hvis prisforskellen for sten ikke er særlig stor, vil den store maskine nok
blive billigst i det lange løb.

Omdr:
Det tror jeg slibemaskinefabrikanten har helt styr på.....(den skal køre
rimelig langsomt ved jeg.)

MVH Peter C:\