/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Mere motorsav ;-)
Fra : //zlgge


Dato : 27-03-04 22:28

Hej.

Nu vi er ved det med save - der er vel ikke en gammel rotte, der kan hjælpe
mig med et motorproblem.
Jeg købte for et par år siden en lille bitte orange McCulloch sav meget
billigt fordi den ikke virkede, jeg panglede lidt med den og opgav den så
delvist.

Problemet er at man godt kan justere den så den går helt perfekt med fuld
tank, når man så har brugt lidt over halvdelen af benzinen vil den ikke mere
gå i tomgang og sætter ud. Den er så ikke til at drive igang igen, men efter
lidt justering kan den så bruge resten af benzinen. Nu fylder man den så op
og balladen starter forfra...
Der er fin tænding på den, og motoren virker ikke slidt.
Jeg har tænkt på om det er pakningen/pumpen der er istykker, men der er
intet at se når man skiller den ad.

Der er en fin lille sav, perfekt til at tage lidt småtræer og afkvistning
selv om den larmer som en gal og der ikke er hverken kædebremse eller
vibrationsdæmpning på den.

Mvh
//zigge



 
 
Preben Riis Sørensen (27-03-2004)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 27-03-04 22:45


"//zlgge" <ziggeFORMEGET@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4065f18c$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Nu vi er ved det med save - der er vel ikke en gammel rotte, der kan
hjælpe
> mig med et motorproblem.
> Jeg købte for et par år siden en lille bitte orange McCulloch sav meget
> billigt fordi den ikke virkede, jeg panglede lidt med den og opgav den så
> delvist.
>
> Problemet er at man godt kan justere den så den går helt perfekt med fuld
> tank, når man så har brugt lidt over halvdelen af benzinen vil den ikke
mere
> gå i tomgang og sætter ud. Den er så ikke til at drive igang igen, men
efter
> lidt justering kan den så bruge resten af benzinen. Nu fylder man den så
op
> og balladen starter forfra...
> Der er fin tænding på den, og motoren virker ikke slidt.
> Jeg har tænkt på om det er pakningen/pumpen der er istykker, men der er
> intet at se når man skiller den ad.

Ikke andet end, at hvis det havde været et køretøj, ville jeg sige at
benzindækslet var for tæt. Kender ikke virkemåden på en sav. Men du kunne jo
starte med at åbne for tanken, når problemet begynder, i stedet for at
begynde at justere.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk





NPS (28-03-2004)
Kommentar
Fra : NPS


Dato : 28-03-04 08:57

det lyder lidt underligt, hvor er du fra da jeg da gerne vil kigge på den.

MVH

NPS
skov og landskabsfagtekniker.
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
news:4065f5f7$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "//zlgge" <ziggeFORMEGET@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:4065f18c$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Hej.
> >
> > Nu vi er ved det med save - der er vel ikke en gammel rotte, der kan
> hjælpe
> > mig med et motorproblem.
> > Jeg købte for et par år siden en lille bitte orange McCulloch sav meget
> > billigt fordi den ikke virkede, jeg panglede lidt med den og opgav den

> > delvist.
> >
> > Problemet er at man godt kan justere den så den går helt perfekt med
fuld
> > tank, når man så har brugt lidt over halvdelen af benzinen vil den ikke
> mere
> > gå i tomgang og sætter ud. Den er så ikke til at drive igang igen, men
> efter
> > lidt justering kan den så bruge resten af benzinen. Nu fylder man den så
> op
> > og balladen starter forfra...
> > Der er fin tænding på den, og motoren virker ikke slidt.
> > Jeg har tænkt på om det er pakningen/pumpen der er istykker, men der er
> > intet at se når man skiller den ad.
>
> Ikke andet end, at hvis det havde været et køretøj, ville jeg sige at
> benzindækslet var for tæt. Kender ikke virkemåden på en sav. Men du kunne
jo
> starte med at åbne for tanken, når problemet begynder, i stedet for at
> begynde at justere.
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk
>
>
>
>



//zigge (28-03-2004)
Kommentar
Fra : //zigge


Dato : 28-03-04 13:13


"NPS" <nps@nospamesenet.dk> skrev i en meddelelse
news:40668586$0$430$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> det lyder lidt underligt, hvor er du fra da jeg da gerne vil kigge på den.

Tja, hvis du gider gøre det for fornøjelsens skyld, må du gerne. Jeg har
ikke tænkt mig at ofre alverden på den, da jeg har både en elektrisk og en
anden motorsav.
Jeg bor i Ålborg.

Mvh
//zigge



NPS (28-03-2004)
Kommentar
Fra : NPS


Dato : 28-03-04 13:28

ok, lidt for langt væk, bor i Tjæreborg
"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> wrote in message
news:4066c0ed$0$237$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "NPS" <nps@nospamesenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:40668586$0$430$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > det lyder lidt underligt, hvor er du fra da jeg da gerne vil kigge på
den.
>
> Tja, hvis du gider gøre det for fornøjelsens skyld, må du gerne. Jeg har
> ikke tænkt mig at ofre alverden på den, da jeg har både en elektrisk og en
> anden motorsav.
> Jeg bor i Ålborg.
>
> Mvh
> //zigge
>
>



Tomas Jensen (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Tomas Jensen


Dato : 28-03-04 11:10


>
> Ikke andet end, at hvis det havde været et køretøj, ville jeg sige at
> benzindækslet var for tæt. Kender ikke virkemåden på en sav. Men du kunne jo
> starte med at åbne for tanken, når problemet begynder, i stedet for at
> begynde at justere.
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk
>
Ja, undertryk kan være en forklaring; men det kan overtryk også: Nogle
save er konstrueret således, at varmen fra motoren kan forplante sig til
benzintanken. Jeg har, som (tidligere) skovarbejder oplevet, hvorledes
benzinen kunne komme til at koge i tanken og dermed lave et ret stort
overtryk. Og er nåleventilen i karburatoren en lille smule utæt, drukner
saven.
Tomas


Fam. Olsen (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 28-03-04 20:24


"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4065f5f7$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ikke andet end, at hvis det havde været et køretøj, ville jeg sige at
> benzindækslet var for tæt. Kender ikke virkemåden på en sav. Men du kunne
jo
> starte med at åbne for tanken, når problemet begynder, i stedet for at
> begynde at justere.

Det var også min tanke, da min sav opfører sig lige sådan. Efter at dækslet
er løsnet og spændt igen kan den tømme tanken.


MVH Niels



Niels (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Niels


Dato : 28-03-04 23:10

//zlgge wrote:
> Hej.
>
> Nu vi er ved det med save - der er vel ikke en gammel rotte, der kan hjælpe
> mig med et motorproblem.
> Jeg købte for et par år siden en lille bitte orange McCulloch sav meget
> billigt fordi den ikke virkede, jeg panglede lidt med den og opgav den så
> delvist.
>
> Problemet er at man godt kan justere den så den går helt perfekt med fuld
> tank, når man så har brugt lidt over halvdelen af benzinen vil den ikke mere
> gå i tomgang og sætter ud. Den er så ikke til at drive igang igen, men efter
> lidt justering kan den så bruge resten af benzinen. Nu fylder man den så op
> og balladen starter forfra...
> Der er fin tænding på den, og motoren virker ikke slidt.
> Jeg har tænkt på om det er pakningen/pumpen der er istykker, men der er
> intet at se når man skiller den ad.
>
> Der er en fin lille sav, perfekt til at tage lidt småtræer og afkvistning
> selv om den larmer som en gal og der ikke er hverken kædebremse eller
> vibrationsdæmpning på den.
>
> Mvh
> //zigge
>
>


Det kan være benzinslangen inde i tanken. Inde i tanke skulle der gerne
ligge en slange, som falder ned i bunden af tanken, sådan at ligemeget
hvordan du vender saven, så får den benzin. Med tiden knækker/revner
slangen, og suger så lidt luft når du har brugt en del af benzinen.

Mvh. Niels

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste