Vandning af dirvhus på den smarte måde
Fra : Dan Andersen

Dato : 27-03-04 09:29

Jeg har i et par år anvendt denne metode til vandning af drivhus.. Læs om
mine erfaringer og metode..
Mange gode ideer også til bekæmpelse af dræbersnegle.
Energiberegninger og brug af regnvand til toilet og tøjvask

Klik ind på www.dbamott.dk

God fornøjelse..
--
Mvh. Dan Andersen

Fra : Hugo

Dato : 27-03-04 09:47

Udemærket !

Lidt at tænke over. Tak.

Hi' Hugo

Fra : BSL

Dato : 27-03-04 10:48

Hej Dan

Det var fantastisk spændende læsning...

Jeg er heldigvis ikke plaget af dræbersnegle, men din side omkring drivhuset
var meget inspirerende.
NU er jeg ikke den store praktiker så jeg har lige et spørgsmål, hvordan får
du vandet fra hustaget til vandbeholderne ved drivhuset ? eller opsamler du
kun vand fra drivhusets tag.

Dejlig med ny inspiration.

Med venlig hilsen

Birgitte

Fra : Dan Andersen

Dato : 27-03-04 11:13

Jeg opsamler kun vand til drivhusets tag - til tønderne ved drivhuset.
Tøjvask og toilet samler jeg op fra selve vores eget hus´tag. Hele mdette
arrangement, e jeg ved at beskrive og det kommer på sitet, når jeg har fået
skrevet teksten og taget billederne.
Hvis der er nogen, der ønsker at blive holdt ajour med, hvornår, der kommer
opdateringeer, så send mig lige eet mail direlkte til mig
--
Mvh. Dan Andersen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-03-04 13:01

> [...]

> Mange gode ideer også til bekæmpelse af dræbersnegle.
> Energiberegninger og brug af regnvand til toilet og tøjvask

Din beregning af opsamlet regnvand holder ikke. Du kan ikke bruge tagfladens
areal - arealet er stigende ved større taghældning, men det giver altså ikke
mere vand. Du skal bruge husets areal plus arealet for udhæng, målt som det
vandrette areal, der er under tag.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Dan Andersen

Dato : 28-03-04 19:36

Beregningen holder skam godt nok.... Spørgsmålet er ikke om hældning eller
ikke hældning. Det grundlæggende er arealet af taget, som jeg også skriver:
"Tagarealet på huset er:"

--
Mvh. Dan Andersen

Fra : Fam. Olsen

Dato : 28-03-04 20:38

> Beregningen holder skam godt nok....

Nej ikke helt.

Spørgsmålet er ikke om hældning eller
> ikke hældning.

Rigtigt.

Det grundlæggende er arealet af taget, som jeg også skriver:
> "Tagarealet på huset er:"

Det er ikke tagets areal der er afgørende. Hvis det var det ville hældningen
jo også have betydning, idet at større hældning giver større tagflade.

Det der er afgørende er det bebyggede areal + udhæng, som taget dækker.

MVH Niels

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-03-04 20:42

> Beregningen holder skam godt nok.... Spørgsmålet er ikke om hældning eller
> ikke hældning. Det grundlæggende er arealet af taget, som jeg også
skriver:
> "Tagarealet på huset er:"

Niks, den går ikke. Det er arealet, som taget dækker, der er afgørende, og
ikke selve tagets areal. Så skulle et tag med hældning give mere vand end et
flat tag, og det gør det jo ikke.

Mvh Maria