Jernplade
Fra : Chriz

Dato : 27-03-04 00:13

En ven vil sætte en jernplade op på vægen for at deb kan bruges som
magnet opslagstavle, feks 3-4 mm tyk. Hvor finder man en sådan plade m/u
lakering ? Smed ? Byggemarked ? Pris pr m2 ?

mvh

Chriz

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-03-04 00:25

"Chriz" <write_chriz@excite.com> skrev

> En ven vil sætte en jernplade op på vægen for at deb kan bruges som
> magnet opslagstavle, feks 3-4 mm tyk. Hvor finder man en sådan plade m/u
> lakering ? Smed ? Byggemarked ? Pris pr m2 ?

Ikke for noget, men hvorfor så tyk plade. Trekvart mm. er rigeligt. Det er
noget tungt stads, så der er da ikke grund til at overdrive.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : klaus

Dato : 27-03-04 03:10

Chriz wrote:
> [...]
> magnet opslagstavle, feks 3-4 mm tyk. Hvor finder man en sådan plade m/u
> lakering ? Smed ? Byggemarked ? Pris pr m2 ?

Hvis der ligger et skibsværft i nærheden af hvor du bor så kan du
sikkert godt få en 4mm-plade eller tykkere, men som Erik skriver, det er
for tykt og tungt. Hvor bor du? Måske kan jeg hjælpe, jeg har en plade
liggende som måske kan bruges.

--
Venlig hilsen/with regards
Klaus Eriksen

Fra : Chriz

Dato : 27-03-04 07:07

Nordsjælland. De 3-4 mm var blot mit bud, mindre kan sikkert gøre det.
Forslag ?

mvh

Chritian

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-04 08:20

Hvad med det der magnetmaling? Det fungerer forbavsende godt, og er nok knap
så tungt

Camilla

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 27-03-04 08:49

Chriz skrev:

> De 3-4 mm var blot mit bud, mindre kan sikkert gøre det.
> Forslag ?

Jeg foreslår, du køber en tynd metalplade, og limer den op
på en krydsfinérplade med monteringslim.

Jeg var ved et se i mine kataloger, men kunne desværre ikke
finde den metalplade, jeg tænkte på. Pladedimensionen er
ca. 100*200 cm. og er under 1/4 mm i tykkelse.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Tappe & Bang-Mortens~

Dato : 27-03-04 09:52

"Chriz" <write_chriz@excite.com> skrev i en meddelelse
> Nordsjælland. De 3-4 mm var blot mit bud, mindre kan sikkert gøre det.
> Forslag ?

Spørg en blikkenslager om galvaniseret blikplade.

Stig Bang-Mortensen

Fra : klaus

Dato : 27-03-04 12:54

Chriz wrote:
> Nordsjælland. De 3-4 mm var blot mit bud, mindre kan sikkert gøre det.
> Forslag ?
>
> mvh
>
> Chritian

Hej Christian

Og jeg bor på Fyn, så det er lidt langt at køre for sådan en plade. 1 mm
sort jern (eller dekaperet plade som det også hedder) er mit bud på en
passende tykkelse. Men ellers kan jeg se at denne tråd affødt mange gode
råd, så du finder nok på noget.

--
Venlig hilsen/with regards
Klaus Eriksen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 27-03-04 08:40

Hej

Chriz wrote:
> En ven vil sætte en jernplade op på vægen for at deb kan bruges som
> magnet opslagstavle, feks 3-4 mm tyk. Hvor finder man en sådan plade m/u
> lakering ? Smed ? Byggemarked ? Pris pr m2 ?

Køb et gammelt udtjent køleskab og klip siden eller lågen ud i den
størrelse du vil have den.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 27-03-04 10:47

I news:4064B8E8.922510F6@excite.com <Chriz> <write_chriz@excite.com>
skrev:

> En ven vil sætte en jernplade op på vægen for at deb kan bruges som
> magnet opslagstavle, feks 3-4 mm tyk. Hvor finder man en sådan plade
> m/u lakering ? Smed ? Byggemarked ? Pris pr m2 ?

Kontakt en autopladesmed og få et stykke karosseriplade.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : benny

Dato : 27-03-04 09:49

karosseriplade må være passende
det har de i bilforum eller et værksted hvor de laver pladearbejde for biler
muglighederne er mange
men mon ikke et par grønne kan gøre underværker over for en
pladesmed......-))
benny

Fra : Poul Andersen

Dato : 27-03-04 11:06

"Chriz" <write_chriz@excite.com> wrote in message
> [...]
> magnet opslagstavle, feks 3-4 mm tyk. Hvor finder man en sådan plade m/u
> lakering ? Smed ? Byggemarked ? Pris pr m2 ?

Hvad med en af de metalplader til værktøjsophængning der kan købes i
byggemarkederne.
Der er godt nok små huller til kroge i men disse kan måske anvendes til
ophængning af ting på tavlen.

Poul

Fra : Kim & Tania Søegaard

Dato : 27-03-04 13:06

Hej

En karrosseriplade koster hos Høyer 136,25 kr. og den har størrelsen 125 X
70
cm, og en tykkelse på 0,9 mm

"Poul Andersen" <dont.mail.me.here.use.the.group@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:4065521a$0$280$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...