Anbefaling af murer ønskes ?
Fra : Chriz

Dato : 23-03-04 12:06

Kan nogen mon anbefale mon anbefale en murer ? Min egen laver god
kvalitet, men til ågerpriser. Søger derfor et alternativ.

Location: Nordsjælland (3400 Hillerød)

mvh

Chriz

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 23-03-04 19:30

Til at mure hvad?
Mvh Thomas Strandvig

Fra : Chriz

Dato : 23-03-04 20:42

Skal have fjernet 5,5 m bærende mur og der skal derfor lægges en HEB /
IPE jernbjælke op. Er ved af få lavet statikberegning på
dimmensioneringen af en ingeniør.

Any ideas ?

mvh
Christian

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 23-03-04 23:34

når du ikke har ing projektet hvordan kan du så vide hvad der ågerpris.

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 24-03-04 17:55

Spar ingeniøren og lav en "Jumbo" løsning, altså totalt overdimensioneret.
Sørg for at understøtte det ovenliggende helt til fundament/ kælder med
solide "sodater". Prisoverslag uden komplikationer i forbindelse med
udførelsen: kr. 14.000,- + moms.
Mvh Thomas Strandvig

Fra : Chriz

Dato : 24-03-04 19:35

Interessant

Hvordan er du kommet frem til dette beløb? Erfaringer ? Er du professionel
eller.... ?

mvh

Christian

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 25-03-04 19:56

Ja jeg er prof og har lavet mange af slagsen.
Mvh Thomas Strandvig
www.strandvig.dk

Fra : Chriz

Dato : 26-03-04 10:57

Fint, jeg vil bruge dette til inspration og indhente et andet tilbud.
Min egen murer vil have 20.000+moms......

mvh

Christian

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 26-03-04 19:12

Er det ikke på Sjælland du bor, der er håndværkerne lige lidt dyrere end os
fynboer.
Mvh Thomas Strandvig

Fra : Chriz

Dato : 26-03-04 21:53

Jo, måske. men vel ikke så meget dyrere ? Og alt andet lige vil jeg tro at det
er fornuftigt at få to forskellige tilbud. Denne tråd startede faktisk med at
jeg eftespurgte en ref. på en nordsjællandsk murer for at kunne sammenholde
dennes pris med min egens. Der kom jo ikke rigtigt en sådan ref. men din
vurdering af omkostningerne bekræfter mig i at jeg lige bør gribe tlf bogen. og
få et andet tilbud.

Thanx anyway

Christian

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-03-04 22:55

"Chriz" <write_chriz@excite.com> wrote in message
> Skal have fjernet 5,5 m bærende mur og der skal derfor lægges en HEB /
> IPE jernbjælke op. Er ved af få lavet statikberegning på
> [...]

Kan du ikke bare lave det selv, det er jo (næsten) gratis, det var vores
"hul" ihvertfald... men vi kender s'følgelig også en ingeniør '

Stef

Fra : Chriz

Dato : 25-03-04 09:10

Tjaa.... antager at bjælken der skal løftes op i 2,5 m højde vejer 3-400 kg,
og dertil kommer at forsikringen næppe dækker hvis det hele braser sammen og
jeg selv har lavet det.....

sååå.... derfor

Christian

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 29-03-04 21:28

> [...]
kg,
> og dertil kommer at forsikringen næppe dækker hvis det hele braser sammen

Hej

Vores vejede omkring 275 kg og skulle op i 2,2 m med 8 "soldater" på hver
side af hullet (som du naturligvis har sat op i forvejen, de koster omkring
1,25,- pr dag pr stk og de fleste steder skal man tage dem i 8 dage), og 4
stærke fyre eller en donkraft og nogle mure bukke, burde det ikke være noget
problem.

Stef