Loftbrædder i etage egendom
Fra : Biker Mike

Dato : 22-03-04 19:54

Er der nogen som kender reglerne for at opsætte træbeklædning i etage
egendom ? Grunden til at jeg spørger er at jeg gerne vil opsætte brædder
beregnet til lofter på væggene i stueetagen i et erhvervslokale i en
fleretages egendom.

jeg er klar over at det ikke er lovligt med lofter med mindre at de opfylder
reglerne for brændhæmmende materialer, men er kravene de samme for
vægbeklædning ?

Brædderne skal opsættes på koks og stenvægge, gør det nogen forskel ?

I barer og resteruanter ses det ofte at der er brugt endog meget træ til
udsmykningen, har de evt fået dispentation mod at opsætte brændskabe el
lignd ?

Håber at der er nogen som har erfaring med ovenstående.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.

Fra : anders majland

Dato : 22-03-04 21:26

> jeg er klar over at det ikke er lovligt med lofter med mindre at de
> opfylder reglerne for brændhæmmende materialer, men er kravene de
> samme for vægbeklædning ?

Der er ihvertald krav - og bygningsregelementet må være det rigtige sted
at starte. Se www.rockwool.dk eller www.retsinfo.dk

Der er lige kommet et tillæg 8 til indfører nye funktionsbaserede
brandbestemmelser - men jeg har ikke løst det.

> I barer og resteruanter ses det ofte at der er brugt endog meget træ
> til udsmykningen, har de evt fået dispentation mod at opsætte
> brændskabe el lignd ?

Hvis bare træet er tyndt nok er det ok - men jeg kan ikke huske
tykkelsen.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid