Hvad koster nybygning (tilbygning)?
Fra : Per Værum Mikkelsen

Dato : 20-03-04 22:01

Findes der på nettet, et sted hvor man kan en beregning (overslag) over hvad
en tilbygning kan koste?

m.v.h.

Fra : Kode ind

Dato : 21-03-04 13:55

> Findes der på nettet, et sted hvor man kan en beregning (overslag) over
hvad
> en tilbygning kan koste?

Regn med ca. 5500;- pr. kvm, men det afhænger selvfølgelig af "gør-det-selv"
andelen, om det er køkken, bad o.s.v.

/Thomas

Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-03-04 10:27

> Regn med ca. 5500;- pr. kvm, men det afhænger selvfølgelig af "gør-det-selv"
> andelen, om det er køkken, bad o.s.v.

Ja det må være med en *stor* andel medbyg. Jeg ville sige ca. det
dobbelte (+ tillæg ved "dyre rum" (bad og køkken)). Uden medbyg.

Især med de nye billige lån har priserne besynderligt nok fået et hop
opad næsten samtidig flere steder.
Helt konkret skulle nogle af vore venner have lavet ca 70 m2 tilbygning
fordelt på 2 etager a´ 35m2 med en bad i. De tilbudte priser lå på
850000-1000000+ kr.! Uden medbyg af nogen art.

Mvh

Jesper.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 22-03-04 10:42

I news:405cb0e4$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk <Per Værum
Mikkelsen> <perrikke@privat.dk> skrev:

> Findes der på nettet, et sted hvor man kan en beregning (overslag)
> over hvad en tilbygning kan koste?
>
> m.v.h.

Kunne kvadratmeterprisen fra "Bygningsværdi" i det netop udsendte
ejendomsskema ikke være en god rettesnor?

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Kim & Tania Søegaard

Dato : 22-03-04 13:28

Hej !!

Vi er igang med en 1.sal på vores hus. 47 m2, til en pris på ca. 315.000 kr.
med ca 99% selv byg

mvh

Kim

www.soegaard.frac.dk

Fra : anders majland

Dato : 24-03-04 19:57

> Vi er igang med en 1.sal på vores hus. 47 m2, til en pris på ca.
> 315.000 kr. med ca 99% selv byg

Hvad inkluderer det ?

En kollega bruger et tilsvarende beløb (350-400kkr) for knapt 100m2
1.sal hvor der er 10-20% selvbyg
I hans kommer der nye velux vinduer i eksisterende tag (~6stk), Ny
isolering til gældende krav og nyt plankegulv. samt trappe fra stuen og
så en opdeling i værelser (Odense)

Vi laver selv 90m2 1.sal. Det er også mest muligt selvbyg og ender
omkring 125-150000kr excl badeværelse. Der er ingen nye vinduer i taget
eller trappe. men stadig ny isolering og så opdeling i 4 værelser og en
stue (og afsat et rum til bad/toilet - men det venter på at resten
bliver færdig.) (Møldrup)

En tidligere kollega fik et tilbud på en ny 1. sal med nyt tag med
højere rejsning på omkring 70000kr for en "rå" rumopdeling i vanløse

Uden en meget detaljeret beskrivelse er det næsten umuligt at
sammenligne

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid