hvad skal køkkengulvet vaskes med ?
Fra : Peter

Dato : 20-03-04 17:31

Hej,

vores køkkengulv er af vinyl/linoliumstypen. Nu er gulvet begyndt at
"knirke" når man går på det med sandaler - altså som om det er for tørt.
Hvad skal man vaske gulvet med hvis det skal være helt rigtigt. Vi har brugt
vand + lille smule sæbe (opvaskesæbe).

Skal der bruges noget andet som lægger en lille hinde ovenpå gulvet ?

mvh
Peter

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 20-03-04 23:15

Brug brun sæbe, eller den specialle "brune sæbe" til vinylgulve. Sulfoen
affedter totalt.

VH Birgitte

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 21-03-04 01:41

"Peter" <pollansa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
brugt
> vand + lille smule sæbe (opvaskesæbe).
>
> Skal der bruges noget andet som lægger en lille hinde ovenpå gulvet ?

Det kommer an på om jeres gulv er linolium eller vinyl.
Er det vinyl er det en type plastic og så kan du bruge autoshampo eller brun
sæbe.
Er det linolium, som er lavet af linolie, kan du bruge træsæbe eller brun
sæbe.
Konklusion: brun sæbe går man sjældent galt med på et gulv
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 21-03-04 07:15

On Sat, 20 Mar 2004 17:31:21 +0100, "Peter" <pollansa@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>vand + lille smule sæbe (opvaskesæbe).
>
>Skal der bruges noget andet som lægger en lille hinde ovenpå gulvet ?

Jeg har vinyl på køkkengulvet og bruger altid brun sæbe i vaskevandet.

Blæsende hilsener fra Bornholm
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Peter

Dato : 21-03-04 20:14

Tak for svarene. Der er vist enighed om brun sæbe - jeg prøver!