Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Åh disse digital-valg!
Fra : MP Jakobsen

Dato : 28-04-04 00:00

Det er sgu' en jungle af et marked! Hvilket digital-kamera skal man vælge?

For tiden går jeg og er mest i tvivl om disse to:

Nikon coolpix 3700

eller

Nikon coolpix 4300

3700 er mindre, men "kun" med ca. 3 megapixels
4300 er lidt større, har lidt flere muligheder for indstillinger og har
næsten 4 megapixel.

Er der nogen der har nogen erfaringer med kameraerne? Ville jeg med stor
fordel (i forhold til billedkvalitet og holdbarhed) overveje at smide de
6-700 kr. oven i og vælge et canon powershot A80 i stedet for?

MP

Fra : Johnny Andersen

Dato : 28-04-04 01:40

Vælg et Canon A75. Rigtig godt kamera - Næsten lige lanceret. masser af
muligheder. Bliver rost til skyerne i flere anmeldelser.
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/a75.html. har flere muligheder
end A80. Dog er det kun et 3.2 megapixel..

Nikon 4300 er et kamera fra 2002, og med den hastighed udviklingen har
indefor digitalekamera, er tekniken i den allerede forældet...

Nikon 3700 er et udmærket kamera, men mener at A75 slår den klart (dels pga.
en større LCD)

MVH

Johnny

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-04-04 05:52

In article <408efde3$0$475$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Johnny Andersen wrote:
> [...]
> http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/a75.html. har flere muligheder
> end A80. Dog er det kun et 3.2 megapixel..

Han ville ikke sammenligne med A80, med med at par Nikon kameraer der er
er af mindst ligeså god en kvalitet.

> [...]
> indefor digitalekamera, er tekniken i den allerede forældet...
>
> Nikon 3700 er et udmærket kamera, men mener at A75 slår den klart (dels pga.

Kan du pege på nogle områder hvor udviklingen giver dig noget i
dag som du ikke kunne få for 2 år siden ? Det eneste jeg kan se har
ændsret sig er videokvaliteten. De nye modeller er primært megapixel
upgrades.

Det er også tåbeligt at sige Canon er bedre end Nikon. Begge er fremragende.
Har haft 2 kameraer af hvert mærke.

Og det er bare at vælge hvad man synes bedst om.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 28-04-04 09:13

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in

> [...]
> dag som du ikke kunne få for 2 år siden ? Det eneste jeg kan se har
> ændsret sig er videokvaliteten. De nye modeller er primært megapixel

Uden at jeg kan pege på fakta der understøtter må jeg give Johnny ret - jeg
ville aldrig købe eller anbefale et nyt kompakt digitalkamera der er lanceret
før foråret 2003. Ud over megapixel opgraderinger som jeg ikke giver meget
for, så lægger producenterne (er jeg overbevist om, men igen ingen fakta til
at understøtte det) mange kræfter i at forbedre de chips og software rutiner
der behandler billeder i kameraet, både kvalitetsmæssigt og
hastighedsmæssigt..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-04-04 06:26

"Johnny Andersen"

Suk ----- -max-

Fra : ChristianTC

Dato : 28-04-04 13:23

"MP Jakobsen" <"mpej[slet_dette]"@adr.dk> wrote in message
> Det er sgu' en jungle af et marked! Hvilket digital-kamera skal man vælge?
>
> For tiden går jeg og er mest i tvivl om disse to:

> [...]

Jeg købte et Nikon Coolpix 4300 for to måneder siden og er meget tilfreds.
Der er mange indstillingsmuligheder og ting man kan lege med, men jeg har
slet ikke prøvet dem alle endnu. Du skal huske at købe den i sort, for jeg
synes generelt sort er pænere end sølv, og så er det noget med genskin fra
solen som man modvirker. Jeg fik mit kamera for ligegodt 2100 kr. hos
technikdirekt.de og sparede ca. 1000 kr. i forhold til handel i en dansk
onlinebutik. Handelen gik perfekt, så uanset hvilket kamera du måtte
bestemme dig for så er
technikdirekt.de ihvertfald et sted jeg varmt kan anbefale.

Mht. digi junglen så forstår jeg det godt, der er virkelig mange
valgmuligheder, men spørg dig frem. Det er er en god metode.

MVH
Christian

Fra : MP Jakobsen

Dato : 28-04-04 17:11

On Wed, 28 Apr 2004 14:22:40 +0200, ChristianTC wrote:

> Jeg købte et Nikon Coolpix 4300 for to måneder siden og er meget tilfreds.

Mange steder anklages kameraet for at have en for kort batteri-levetid. Og
et ekstra batteri er smådyrt. Er der hold i hvad der siges, eller er det
ligegyldigt? Jeg tænker her på hvis man f.eks. er på ferie, og ikke har
adgang til strøm i en dag eller to.

Fra : ChristianTC

Dato : 28-04-04 21:16

> [...]
> et ekstra batteri er smådyrt. Er der hold i hvad der siges, eller er det
> ligegyldigt? Jeg tænker her på hvis man f.eks. er på ferie, og ikke har

Sakset fra brugermanualen til CP 4300:

"Battery life: Approximately 90 minutes (as measured at room tempertature
(20 degrees celcius) under standard Nikon test conditions: zoom adjusted
with each shot, flash used in approximately one third of photographs, image
quality set to Normal, image size 2272*1704)"

Jeg har ikke været på så lange ture at jeg har oplevet at løbe tør. Men jeg
har tænkt mig at købe et ekstra batteri. Det med prisen på et nyt batteri er
jeg ikke overrasket over. Sådan forholder det sig næsten altid med bærbar,
kamera og mobiltelefoner. Du kan evt. købe et kamera der kører på
almindelige batterier og så købe nogle genopladelige, så kan du (næsten)
altif få batterier i en nødsituation