Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
mange billeder
Fra : Hans-Henrik Pedersen

Dato : 26-04-04 21:04

Hej alle

Jeg skal på ferie og skal selvfølgelig have mit kamera med. Jeg har et 256
mb flashram kort, hvor jeg ca.kan have 75 billeder........ Så derfor vil jeg
gerne vide, hvad alle andre gør for at få tømt deres ramkort, når de står
langt væk fra alting?

Findes der evt. en mikroharddisk eller lignende som man kan overføre
billederne til?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : HKJ

Dato : 26-04-04 21:08

"Hans-Henrik Pedersen" <hrp@*spamremove*mail.dk> wrote in message
> [...]
> langt væk fra alting?
>
> Findes der evt. en mikroharddisk eller lignende som man kan overføre

Jeg bruger:
http://www.vosonic.co.uk/vp2060.html

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-04-04 21:16

Prøv at se dette FAQ: http://www.photo-gallery.dk/lagring/lager.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : KNL DtP

Dato : 26-04-04 21:24

"Hans-Henrik Pedersen" <hrp@*spamremove*mail.dk> skrev i en meddelelse

> Findes der evt. en mikroharddisk eller lignende som man kan overføre
> billederne til?

Har lige været 14 dage i Californien, Arizona, Utha og Nevada - og her brugte
jeg også Vosonic X-Drive II.

Når kortet var fyldt eller når vi gjorde holdt, fandt jeg X-Drive'et frem og
kopierede alle billeder over på harddisken. Kortet tilbage i kameraet for at
formatere det, og så ellers tilbage til at fotografere.

X-Drive II blev ind imellem sat til opladning hotellet, da den både tager 220
og 110 volt. Den kan også oplades i bilen, men det var ikke nødvendigt. Den
kan overføre omkring 5 Gb på en opladning.

Vel hjemme kopierede jeg samfulde 11 Gb billeder over på computeren via USB
2.0, så det gik pænt stærkt. Alle billeder var i orden og der var ingen
komplikationer under vejs. Jeg havde for en sikkerhedsskyld dog svøbt X-Drive
II (som lå i dens bæretaske) ind i en t-shirt og havde den til at ligge i en
rygsæk, for at beskytte den mest muligt, da vi af og til kørte igennem lidt
humblet vejstrækninger.

Efter sådan en tur må jeg sige, at jeg været utrolig glad for mit valg.
Desværre er der ingen skærm, så man kan ikke se at billederne rent faktisk er
blevet kopieret korrekt over.

Alternativt er der følgende muligheder: Købe flere (kostbare) hukommelseskort,
købe en CD-brænder med indbygget kortlæser, slæbe en bærbar computer med eller
finde en computercafé og få brændt billederne over på CD. Alt efter
pengepungen, forbruget af billeder og stedet du rejser, er nogle løsninger
bedre end andre.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 26-04-04 21:35

Hans-Henrik Pedersen wrote:
> [...]
> ramkort, når de står langt væk fra alting?
>
> Findes der evt. en mikroharddisk eller lignende som man kan overføre

der er en del forskellige:
http://www.dpreview.com/news/0311/03110301smartdiskflashtrax.asp

Coming soon
http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=productlist&A=details&Q=&sku=317305&is=REG

http://www.peddlerstore.com/cgi-bin/miva.cgi?Merchant2/merchant.mv+Screen=CTGY&Category_Code=SmartDisk

Peter

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 26-04-04 21:40

> [...]
>
> Jeg skal på ferie og skal selvfølgelig have mit kamera med. Jeg har et 256
> mb flashram kort, hvor jeg ca.kan have 75 billeder........

Hej

Overvej at nedsætte opløsningen !

Prøv at lave en test, og vuder billederne taget i forskellige opløsninger.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : KH

Dato : 26-04-04 22:01

> [...]
> langt væk fra alting?
>
> Findes der evt. en mikroharddisk eller lignende som man kan overføre

Jeps..
Prøv den nye Coolwalker fra Nikon.
http://makeashorterlink.com/?F20052228
Plads til rigtige mange billeder, som du kan se på CW´en.

Held og lykke og god rejse.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-04-04 01:15

> [...]
> langt væk fra alting?
>
> Findes der evt. en mikroharddisk eller lignende som man kan overføre

Hej Hans-Henrik

Bruger selv Image-tank, så der findes vist rimeligt mange forskellige
fabrikater, så det ligefrem kan være svært at vælge.
Min model er ikke helt den samme som den her viste, men pricipipperne er de
samme. http://www.image-tank.com

M.V.H.....Benny..

Fra : Deaster

Dato : 27-04-04 09:35

Hans-Henrik Pedersen wrote:

> [...]
> derfor vil jeg gerne vide, hvad alle andre gør for at få tømt deres
> ramkort, når de står langt væk fra alting?

Har selv et 4 Gb kort, og det giver plads til ca. 1200 billeder i
højeste jpeg, og ca. 600 i RAW. Hvis jeg har brug for mere plads end
det, slæber jeg min bærbare med.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Hans-Henrik Pedersen

Dato : 27-04-04 21:50

Hej alle

Tak for hjælpen.

Jeg tror jeg må ha' mig en fætter med skærm på, det vil sikkert give lidt
mere vished om at billederne er med i "tasken"

mvh Hans-Henrik

Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 28-04-04 21:22

> [...]

jeg
> gerne vide, hvad alle andre gør for at få tømt deres ramkort, når de står

Kan du ikke bare bruge delete :)

Mvh Kim