Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vurdering af gammelt kamera
Fra : Ruth Kjær

Dato : 26-04-04 19:58

Jeg har et retgammel Topcon spejlreflekskamera med 135 mm linse. Der står
kun Topcon på det, og der er ikke nogen yderligere betegnelse. Jeg har søgt
en del på nettet, men har ikke fundet præcis den udgave af det.

Er der nogen i denne NG, der kan sige mig, om et sådant er noget værd, hvis
det skal sælges.

Jeg vil for sjov købe en film for at finde ud af, om det overhovedet virker.

På forhånd tak for hjælpen.

Ruth

Fra : pwa

Dato : 26-04-04 20:23
Fra : Ruth Kjær

Dato : 26-04-04 20:53

Sorry, jeg glemte at bruge øjnene.:)

Der står Wink S Mirror på det, så jeg søger lidt videre.

Trækker spørgsmålet tilbage igen til jeg har undersøgt nærmere.

Ruth

Fra : JK

Dato : 28-04-04 09:52

On Mon, 26 Apr 2004 20:58:23 +0200, "Ruth Kjær" <Ruth@dacor.dk> wrote:

> [...]
>det skal sælges.
>
>Jeg vil for sjov købe en film for at finde ud af, om det overhovedet virker.

Topcon var et (stort) mærke i 1960'erne. Opreklameret i al fald. Om
det nogensinde har haft noget reelt kvalitet bag, vil jeg nok
betvivle. Det bedste du kan gøre er, at tage en film og vurdere
skarpheden og farverne.

Næppe noget for samlere.

mvh

John

Fra : Alan Thwaites

Dato : 28-04-04 20:48

"JK" <junk@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det nogensinde har haft noget reelt kvalitet bag, vil jeg nok
> betvivle. Det bedste du kan gøre er, at tage en film og vurdere

Topcon som den første 35mm kamera godkendt til brug i rummet.
Alan.

---