Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sætte billeder sammen
Fra : Kristian

Dato : 25-04-04 09:54

Er der mon nogle der kan fortælle mig, om der findes programmer der kan
sætte 2 eller flere billeder sammen til et helt ?

Håber at spørgsmålet er forstået

Kristian

Fra : Daniel Trads

Dato : 25-04-04 10:10

On Sun, 25 Apr 2004 10:54:22 +0200, "Kristian"
<kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> wrote:

>Er der mon nogle der kan fortælle mig, om der findes programmer der kan
>sætte 2 eller flere billeder sammen til et helt ?

http://www.panavue.com/index.htm

Tjek deres Gallery. :)

--
Daniel Trads

Fra : Jens B

Dato : 25-04-04 12:31

"Kristian" <kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Er der mon nogle der kan fortælle mig, om der findes programmer der kan
> sætte 2 eller flere billeder sammen til et helt ?
>
> Håber at spørgsmålet er forstået
>
> Kristian

Kig eventuelt her : http://www.tawbaware.com/index.html
Du kan se lidt eksempler lavet med programmerne her :
http://www.tawbaware.com/maxlyons/ Blandt andet et gigapixel billede,
bestående af 169 billeder
http://www.imaging-resource.com/EVENTS/PMAS04/1076707253.html

Jens

Fra : Claus Hastrup

Dato : 25-04-04 13:55

> [...]
> Er der mon nogle der kan fortælle mig, om der findes programmer der kan
> sætte 2 eller flere billeder sammen til et helt ?

Prøv http://www.panoguide.com/ - de beskriver virkelig godt, hvordan man
laver panoramabilleder. De har også en gigantisk link-samling til programmer
til samme formål.

Fra : Kristian

Dato : 25-04-04 17:07

Jeg bukker og takker for alle jeres indlæg.

Kristian

Fra : Søren Theilgaard

Dato : 28-04-04 21:25

On 2004-04-25 14:55:06 +0200, "Claus Hastrup" <5352778m001@stofanet.dk> said:

> [...]
> laver panoramabilleder. De har også en gigantisk link-samling til programmer

Jeg vil anbefale at du kigger på Panorama Tools fra Helmut Dersch. Jeg
har erfaring med et alternativt GUI til Mac lavet af Kekus
(http://www.kekus.com/ptmac/), og det er virkelig gode resultater der
kan opnås, men det kræver lidt tid at sætte sig ind i det.

Jeg har lige kigget på inket ovenfor til panoguide, og jeg kan se at
selve hoved siden ikke indeholder så meget info, men der er stadig
noget på et af spejlene.

--
Søren Theilgaard
IT Consultant, M.Sc.Eng

Theilgaard Consult
http://www.theilgaard.dk

(Remove NOSPAM from address if replying directly to me.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-04-04 18:06

In article <408b7c1f$0$214$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Kristian wrote:
> Er der mon nogle der kan fortælle mig, om der findes programmer der kan
> sætte 2 eller flere billeder sammen til et helt ?
>
> Håber at spørgsmålet er forstået

Photoshop kan, og der er software med de fleste mærkevarekameraer
der kan klare det (Ihvertfald Canon + Nikon).