Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
i zoo med EOS300D
Fra : Peter Loumann

Dato : 23-04-04 15:07

Hej

Så har jeg også været en tur i Zoo med Canon EOS 300 D, men uden
stativ

http://home21.inet.tele.dk/pelo/frb/index.html

20 stk., men kun som reducerede jeg'er.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Henrik D Sørensen

Dato : 23-04-04 15:14

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 20 stk., men kun som reducerede jeg'er.
>
> --
> hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)

Flotte billeder, selv i komprimeret format!

/Henrik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-04-04 14:01

Peter Loumann wrote:
> 20 stk., men kun som reducerede jeg'er.

De fleste er jo ret fine :) men jeg ville nok have givet
dem lidt mere farve i Photoshop.

no. 11 ville jeg nok have slettet, det er lidt for uskarpt

// Hans, der også snart skal i zoo med sit 300D og 70-200
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-04-04 15:36

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev:

>[...] jeg ville nok have givet dem lidt mere farve i Photoshop.

Ja, det kan jeg godt følge dig i. Jeg synes der er sket et eller andet
med farverne i mit 300D, de røde er nærmest brunlige.

>no. 11 ville jeg nok have slettet, det er lidt for uskarpt

Ja, de dumme kræ ville ikke stå stille Alligevel syntes jeg ikke
det var uden charme, men du har ret.

>[...] også snart skal i zoo med sit 300D

Det er skægt

>og 70-200

De rige kan! Jeg nøjes foreløbig med det efs18-55 der fulgte med. Jeg
kan nu ikke se det skullle være så ringe endda, men jeg er også kun en
glad amatør.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-04-04 15:46

Peter Loumann wrote:
> Ja, det kan jeg godt følge dig i. Jeg synes der er sket et eller andet
> med farverne i mit 300D, de røde er nærmest brunlige.

Check whitebalance og hvilket parametre du bruger?

> Ja, de dumme kræ ville ikke stå stille Alligevel syntes jeg ikke
> det var uden charme, men du har ret.

I det tilfælde kan det anbefales at køre i continuous og fylde
bufferen, det gør det nemmere at få et skarpt billed :)

> Det er skægt

Jah, jeg har tidligere været i zoo med mit gamle Minolta S404, men
det tager lige knap så lækre billeder :)

> De rige kan! Jeg nøjes foreløbig med det efs18-55 der fulgte med. Jeg
> kan nu ikke se det skullle være så ringe endda, men jeg er også kun en
> glad amatør.

Jeg synes nu også det medfølgende er ganske glimrende, jeg har dog
ikke fortrudt at jeg har suppleret med hhv. et Canon EF 50 f/1.8 II
og det her Sigma 70-200 f/2.8 :)

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-05-04 15:00

>Check whitebalance og hvilket parametre du bruger?

Nu har jeg puslet med det. Det er Capture One med
default-indstillinger der gør det. Jeg må se at få sat mig ind i det
program. Imens bruger jeg så den ZoomBrowser EX / FileViewer der
fulgte med EOS 300D.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Peter Kjær

Dato : 24-04-04 15:29

> Hej
>
> Så har jeg også været en tur i Zoo med Canon EOS 300 D, men uden
> stativ

Flot billeder.

--
Ses,
Peter

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-04-04 03:05

"Peter Loumann"
> [...]
>
> 20 stk., men kun som reducerede jeg'er.
>
> --
> hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)

Mange flotte og godt timede skud, kunne bare ønske
lidt mere begrænset dybdeskarphed, er det ikke muligt
på 55mm med fuld blændeåbning? -max-

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-04-04 08:00

";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev:

>kunne bare ønske lidt mere begrænset dybdeskarphed,

Det har du helt ret i.

>er det ikke muligt på 55mm med fuld blændeåbning?

Eller bare på større åbning. Sikkert. Jeg er ny med EOS'en og skal
have leget med det. Tak fordi du minder mig om det.

http://pedalo.dk/thailand/