Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
DK butikker,der sælger Nikkor/Canon optik ~
Fra : Dr.Ralph

Dato : 22-04-04 06:18

Jeg kender kun til http://www.cav.dk/

Helst med en website, hvor priserne kan tjekkes og helst med gode priser,
der minimum er som på cav.dk

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-04-04 08:59

Dr.Ralph wrote:
> Jeg kender kun til http://www.cav.dk/
> Helst med en website, hvor priserne kan tjekkes og helst med gode priser,
> der minimum er som på cav.dk

Hvorfor bruger du ikke bare cav.dk ?

Jeg tror ikke man finder meget billigere i dk.

// Hans, der har købt sin optik i udlandet.
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Deaster

Dato : 22-04-04 09:17

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote in

> Hvorfor bruger du ikke bare cav.dk ?
>
> Jeg tror ikke man finder meget billigere i dk.
>
> // Hans, der har købt sin optik i udlandet.

Hmm, jeg synes ellers ikke CAV generelt er specielt billige, og så skal
man jo være momsregistreret for at købe der.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : KH

Dato : 22-04-04 09:32

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote in

> Hmm, jeg synes ellers ikke CAV generelt er specielt billige, og så skal
> man jo være momsregistreret for at købe der.

Så får du jo bare en bekendt med CVRnr. til at handle for dig.

Ganz einfach.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 22-04-04 10:06

> // Hans, der har købt sin optik i udlandet.

Hvor har du købt dine optik henne - og hvad med garanti ?

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-04-04 11:05

Dr.Ralph wrote:
> Hvor har du købt dine optik henne - og hvad med garanti ?

Jeg har købt et Canon EF 50 f/1.8 II i England, med et bevis der
siger 2 år, og et Sigma 70-200 f/2.8 per postordre i HongKong med
worldwide warranty, jeg husker ikke hvor lang tid den dækker.

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Peter Holm

Dato : 22-04-04 09:21

Dr.Ralph wrote:
> Jeg kender kun til http://www.cav.dk/
>
> Helst med en website, hvor priserne kan tjekkes og helst med gode
> priser, der minimum er som på cav.dk

photoshop.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-04-04 10:39

Canon optik er meget billigere i Tyske netbutikker. Der er ingen fordele ved
at købe Canon i DK.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Dr.Ralph

Dato : 22-04-04 13:33

On Thu, 22 Apr 2004 11:39:09 +0200, Hans Kruse wrote:

> Canon optik er meget billigere i Tyske netbutikker. Der er ingen fordele ved
> at købe Canon i DK.

Hvad hvis du får en optik med fejl i fra Tyskland - har du oplevet
problemer med de ting, du købte i Tyskland ?

Først når man oplever problemer kan man tagestilling til besværet med
garantien og ombytningen.

Jeg gør mig selv samme med at købe optik i USA billigt - men er lidt bange
for det evt. besvær jeg vil få ved en garanti sag på optikken.

Nikkon DK dækker intet købt uden for DK.
Hvad med Canon ?

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-04-04 14:10

Som jeg skrevet flere gange så har jeg haft garantisager med både Sigma og
Canon købt i Tyskland. Det blev repareret i Danmark på hhv. Sigmas og Canons
serviceværksteder uden problemer. For Canons vedkommende også uden stempel
på garantibevis, men for Sigmas vedkommende måtte jeg sende garantibeviset
til Technikdirekt for stempling, hvad de gjorde returnerede prompte. Der var
altså ingen problemer.

Jeg undrer mig lidt over Nikons politik og gad vide om de ikke overtræder en
EU lov angående dette omkring varers fri bevægelighed indenfor EU.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 22-04-04 14:24

> [...]
>
> Jeg undrer mig lidt over Nikons politik og gad vide om de ikke overtræder en
> EU lov angående dette omkring varers fri bevægelighed indenfor EU.

WOW...dette kan faktisk få mig til at skippe ideen om D70 og istedet for
vente til afløseren for D10 eller EOS300D kommer.

Canon optik er i forvejen lidt billigere end Nikkor optik - nogle vil hævde
Nikkor optik generelt står bedre md mere kontrast og er mere egnet til
portræt og natur, mens Canon har sin force i sport og action foto - men
dette er vel en religions krig, som ingen vinder får.

Men det er vist den generelle opfattelse, at Nikkors AF-S 17-35 f/2,8,
28-70 f/2,8 og 70-200mm f/2,8 VR zoomlinser er en tand bedre i alle F stop
end Canons pendanter - som hedder 16-35 f/2,8, 24-70 f/2,8 og 70-200 f/2,8
IS zoom linser.

Skulle du slet ikke vise garanti bevis, da du fik lavet dine optik hos
Canon ?
Hvordan katten kunne de så vide, at det var indenfor garantien ?

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-04-04 16:10

> [...]
> 28-70 f/2,8 og 70-200mm f/2,8 VR zoomlinser er en tand bedre i alle F stop
> end Canons pendanter - som hedder 16-35 f/2,8, 24-70 f/2,8 og 70-200

Jeg kender ikke til denne såkaldte generelle opfattelse. Hvis du ser her får
Canons linser generelt topkarakter. Men jeg ønsker da ikke at indgå i en
religionskrig om dette emne.
http://www.photozone.de/2Equipment/easytxt.htm#Zstd
Iøvrigt findes der flere Canon alternativer til IS versionerne som ikke
koster så meget. F.eks. har jeg en 70-200mm f/4 L, som er præcis ligeså god
optisk som 70-200mm f/2,8 L IS, som koster tre gange så meget. Du kan
eksempler her
http://www.pbase.com/hkruse/zoo og http://www.pbase.com/hkruse/hornborga
hvor de fleste er taget med 1,4x II TC sammen med 70-200mm.
Jeg har også en 24-70mm f/2,8 L some der findes en del billeder med.
f.eks. http://www.pbase.com/hkruse/hongkong

> Skulle du slet ikke vise garanti bevis, da du fik lavet dine optik hos
> Canon ?
> Hvordan katten kunne de så vide, at det var indenfor garantien ?

Jeg sagde, at der ikke var krav om stempling af garantibeviset. Jeg viste
naturligvis garantibeviset og købskvittering. Det var nok.

Mvh, Hans

Fra : Dr.Ralph

Dato : 22-04-04 16:34

> Jeg kender ikke til denne såkaldte generelle opfattelse. Hvis du ser her får
> Canons linser generelt topkarakter. Men jeg ønsker da ikke at indgå i en
> religionskrig om dette emne.

Det ville jeg sørme heller ikke - jeg nævnte blot, hvad jeg havde hørt fra
andre fotografer, der selv er skiftet fra Canon til Nikon og omvendt.

Det er slet ikke min mening at starte dette - overhovedet ikke.
Tværtimod - jeg er åben over for begge mærker - og vi ved jo alle, at
konkurrence får det bedste ud af deltagerne.
Uden konkurrence ingen rekorder og kun sløve forbedringer.

> Iøvrigt findes der flere Canon alternativer til IS versionerne som ikke
> koster så meget. F.eks. har jeg en 70-200mm f/4 L, som er præcis ligeså god
> optisk som 70-200mm f/2,8 L IS, som koster tre gange så meget

Det samme gælder for Nikkor's 70-200mm optik.
Det er den ensartede konstante blænde hele vejen ud, der altid koster
penge.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-04-04 17:28

> Det samme gælder for Nikkor's 70-200mm optik.
> Det er den ensartede konstante blænde hele vejen ud, der altid koster
> penge.

Jamen min 70-200 f/4 er samme blænde hele vejen ud, det er den store åbning
på f/2,8 der koster og så IS funktionen. Canon har 70-200mm f/4 til ca.
650euro, 70-200mm f/2,8 til ca. de dobbelte og så f/2,8 med IS til ca. 1850
euro. Alle har stort set samme optiske kvalitet. Der var ikke noget
alternativ til min 24-70mm f/2,8 L, som koster ca. 1250euro.

Du kan roligt gå efter Canon mht. valgmuligheder og kvalitet. Det afgørende
er jo at vælge system og ikke kamerahus ift- en øjeblikkelig fordel til et
mærke. Ingen tvivl om at Canon snart vil have et modsvar, da Canon generelt
har været foran. Selvom jeg bruger Canon er jeg ligeglad med mærket som
sådan.

Mvh, Hans

Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 22-04-04 16:32

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse
> WOW...dette kan faktisk få mig til at skippe ideen om D70 og istedet for
> vente til afløseren for D10 eller EOS300D kommer.

Et noget tyndt - og efter min viden fejlagtigt - grundlag at gøre det på -
til alle Nikon produkter er der world wide garantier og adresserne på hver
enkelt Nikon Serviceværksted er positivt nævnt. De gange jeg har været hos
DFA i DK har jeg ikke engang skulle fremvise garantibeviset - ingen
problemer whatsoever. Til gengæld koster den gode service - små dele koster
kassen....

Mvh Kim
www.naturfotografi.dk