Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tip: www.josephholmes.com -- Farve - natur~
Fra : Kristian Kirk

Dato : 21-04-04 20:25

Hej,

Jeg synes bare lige, jeg ville dele denne side med jer:
http://www.josephholmes.com

Er helt overvældet over galleriet. Farvefotografering, når det er bedst.
Hvad synes I?

Mvh,
Kristian Kirk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 21-04-04 20:29

"Kristian Kirk" <kirk@miba.auc.dk> wrote in message
> [...]
> http://www.josephholmes.com
>
> Er helt overvældet over galleriet. Farvefotografering, når det er bedst.

Har læst hans beskrivelse af hvordan han gør. Det er der ikke mange, der kan
gøre efter.

Bo //

Fra : Jan Richardy

Dato : 21-04-04 20:58

"Kristian Kirk" <kirk@miba.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.josephholmes.com
> Er helt overvældet over galleriet. Farvefotografering, når det er bedst.

WOW! Bare billedet på forsiden af hans website er helt fantastisk. Virkeligt
imponerende. Man bliver helt motiveret til at fise ud og skyde løs. Hvis dog
bare solen kunne skinne her i weekenden (krydser fingre).

--

Mvh. - JanR - http://www.richardy.dk
"My full name is Bender Bending Rodriquez."

Fra : Michael S.

Dato : 21-04-04 22:04

Hold da k... Tak for linket.

Fra : Tom K.

Dato : 22-04-04 16:25

Hvordan opnår han den flotte lyssætning i udendørs-billederne?

--
Tom K.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-04-04 17:03

"Tom K." <nospam@nospamfilter.dk> wrote in message
> Hvordan opnår han den flotte lyssætning i udendørs-billederne?

Efterbehandling, efterbehandling og atter efterbehandling. Han afsætter
iflg. ham selv mindst 20 timer til scanning og efterbehandling (image
processing) til hvert billede.

Jeg ved i virkeligheden om jeg bryder mig om hans billeder - men at de er
hamrende flotte er uden for enhver tvivl.
Men det har vel i virkeligheden mest at gøre med, hvordan man ser
billederne. Jeg er personligt nok tilbøjeligt til at /ville/ se dem som
naturfotos, hvor de vel nærmere skal betragtes som æstetiske produkter.
Akkurat som Monets åkander er elendige, hvis man vil studere åkander men er
både smukke og udtryksfulde, når man ser dem som kunstneriske ytringer.

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 22-04-04 18:04

Hej

Jan Bøgh wrote:
> Jeg ved i virkeligheden om jeg bryder mig om hans billeder - men at de er
> hamrende flotte er uden for enhver tvivl.

Enig. Billederne er flotte, men naturtro synes jeg ikke de er. Jeg synes
at lyset virker meget kunstigt og studieagtigt.

Kender du mig ikke og jeg står i din adressebog, så slet mig venligst.

Fra : Jan F.

Dato : 22-04-04 19:56

> [...]
> http://www.josephholmes.com
>
> Er helt overvældet over galleriet. Farvefotografering, når det er bedst.

Helt naturlige er de nok ikke, men flotte er de!

Jeg har også lige et par stykker jeg vil dele:
- http://www.yannarthusbertrand.com/
- http://www.stephendalton.net/

Især Stephen Daltons highspeed billeder kan imponere mig.

--

Jan F.