/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Køre på en stor MC med kørekort til en lil~
Fra : Michael Haahr


Dato : 29-04-01 16:23

Kære NG,

Hvor stor er chancen egentlig for at blive opdaget i at køre på en mc der er
for stor ? Hvis man nu er 18 og tager kørekort til lille mc ?

Hvilke konsekvenser kan det få hvis man gør det ?

--

Med Venlig Hilsen

Michael Haahr




 
 
Kim Jørgensen (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Kim Jørgensen


Dato : 29-04-01 16:25

> Hvor stor er chancen egentlig for at blive opdaget i at køre på en mc der
er
> for stor ? Hvis man nu er 18 og tager kørekort til lille mc ?
>
> Hvilke konsekvenser kan det få hvis man gør det ?
>
Så vidt jeg ved er chancen for at blive taget da rimelig stor, hvis du kører
som et ...... som mange unge gør (mig selv incl.)

og det vil svare til at du slet ikke har noget kort, så 5k bøde... men da du
sikkert også går under kategorien "person med særlig lav indkomst" bliver
din bøde halveret dvs. 2.5k

jeg er ikke sikker, men jeg mener ikke der er andre konsekvensner!

Kim J



Steen S. Schmidt (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 29-04-01 17:41

> Hvor stor er chancen egentlig for at blive opdaget i at køre på en mc der
er
> for stor ? Hvis man nu er 18 og tager kørekort til lille mc ?

Det afhænger af hvordan du kører - jeg er aldrig blevet stoppet i de to år
jeg har kørt, men jeg kører pænt (har dog kørekort til den maskine jeg kørte
på). Hvis du kører med fuld udrustning (hjelm, jakke+bukser istedet for
cowboybukser+vindjakke, støvler handsker osv.) tror jeg også din risiko for
at blive stoppet er minimeret.

> Hvilke konsekvenser kan det få hvis man gør det ?

Hvis du bliver stoppet får du bøde(r), men det værste er at du ikke har
nogen forsikring! Hvis du laver personskade på dig selv eller andre, vil dit
forsikringsselskab ikke dække, og du har en gæld for livet. Jeg ville ikke
gøre det hvis jeg var dig - der er vel heller ikke lang tid til at du må
køre på en stor MC lovligt? Så kan du skrabe lidt erfaring og ancienitet
sammen imens...

Mvh
Steen



Michael Haahr (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Michael Haahr


Dato : 29-04-01 17:58

> Det afhænger af hvordan du kører - jeg er aldrig blevet stoppet i de to år
> jeg har kørt, men jeg kører pænt (har dog kørekort til den maskine jeg
kørte
> på). Hvis du kører med fuld udrustning (hjelm, jakke+bukser istedet for
> cowboybukser+vindjakke, støvler handsker osv.) tror jeg også din risiko
for
> at blive stoppet er minimeret.
>

Okey!

> > Hvilke konsekvenser kan det få hvis man gør det ?
>
> Hvis du bliver stoppet får du bøde(r), men det værste er at du ikke har
> nogen forsikring! Hvis du laver personskade på dig selv eller andre, vil
dit
> forsikringsselskab ikke dække, og du har en gæld for livet. Jeg ville ikke
> gøre det hvis jeg var dig - der er vel heller ikke lang tid til at du må
> køre på en stor MC lovligt? Så kan du skrabe lidt erfaring og ancienitet
> sammen imens...
>

Tja... jeg tror faktisk at jeg fortrækker at vente, så... tager kortet de
der 3 måneder før jeg bliver 18, og køber mig en scooter, i ved sådan rigtig
en :) og så når jeg bliver 21, det er så gammel man skal være for at køre på
de støre motorcykler, ikke sandt ?



Steen S. Schmidt (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 29-04-01 19:07

> Tja... jeg tror faktisk at jeg fortrækker at vente, så... tager kortet de
> der 3 måneder før jeg bliver 18, og køber mig en scooter, i ved sådan
rigtig
> en :)

Kanon! Det er rart at fornuft stadig findes

> og så når jeg bliver 21, det er så gammel man skal være for at køre på
> de støre motorcykler, ikke sandt ?

Det er enten 21 år *eller* 2 års ancienitet. Dvs hvis du tager det når du
fylder 18, kan du få stort kørekort allerede når du fylder 20.

Mvh
Steen



Michael Haahr (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Michael Haahr


Dato : 29-04-01 18:17

> > Tja... jeg tror faktisk at jeg fortrækker at vente, så... tager kortet
de
> > der 3 måneder før jeg bliver 18, og køber mig en scooter, i ved sådan
> rigtig
> > en :)
>
> Kanon! Det er rart at fornuft stadig findes
>

Ja, ik´

> > og så når jeg bliver 21, det er så gammel man skal være for at køre på
> > de støre motorcykler, ikke sandt ?
>
> Det er enten 21 år *eller* 2 års ancienitet. Dvs hvis du tager det når du
> fylder 18, kan du få stort kørekort allerede når du fylder 20.
>

Okey, det lyder jo bare rigtig lækkert, glæder mig for vildt til at tage det
mc-kort og komme ud og køre lidt hurtigere end de der 30-35 stykker som min
gamle knallert nu kan trække, hehe... Men okey, hvis jeg nu venter de der 2
år, så har jeg jo også sparet lidt flere penge op, så skal der ikke lånes så
mange, der har vi jo allerede 2 fordele *Smil*

Venlig Hilsen

Michael Haahr



Michael Haahr (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Michael Haahr


Dato : 29-04-01 18:19

> Det er enten 21 år *eller* 2 års ancienitet. Dvs hvis du tager det når du
> fylder 18, kan du få stort kørekort allerede når du fylder 20.
>

Forresten lige et spørgsmål!

Du skriver "kan du få" betyder det at jeg skal til en ny
køreprøve/undervisning, eller kan jeg bare henvende mig på motorkontoret ?



Lone (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Lone


Dato : 29-04-01 18:26

> Forresten lige et spørgsmål!
>
> Du skriver "kan du få" betyder det at jeg skal til en ny
> køreprøve/undervisning, eller kan jeg bare henvende mig på motorkontoret ?
>

> Ingen af delene. Den dag mc-kortet har 2 års fødselsdag er det stort pr.
automatik.

Med venlig hilsen
Lone



Michael Haahr (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Michael Haahr


Dato : 29-04-01 19:30

> > Ingen af delene. Den dag mc-kortet har 2 års fødselsdag er det stort pr.
> automatik.
>

Tusind tak, Lone!



Christian Raaby (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Christian Raaby


Dato : 29-04-01 22:08

"Lone" <mc-skolen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:J9YG6.3273$Iq.351356@news101.telia.com...
> > Forresten lige et spørgsmål!
> >
> > Du skriver "kan du få" betyder det at jeg skal til en ny
> > køreprøve/undervisning, eller kan jeg bare henvende mig på motorkontoret
?
> >
>
> > Ingen af delene. Den dag mc-kortet har 2 års fødselsdag er det stort pr.
> automatik.
>
> Med venlig hilsen
> Lone
>
>

Det er også rigtigt, men der er dog stadig visse problemer. Da jeg havde
kørt i 2 år med et lille kørekort, regnede jeg også med at jeg kunne føre
stor motorcykel.
Det går også fint i Danmark, men problemet kom, da jeg ville leje en stor
motorcykel (600cc Yamaha) i Sydfrankrig. Udlejeren kiggede længe på mit
kørekort og fortalte så, at jeg kunne leje en 125cc. Han holdt på at hans
forsikring ikke ville dække en evt. skade, trods mine mange forklaringer om
2 års ancienitet. Efter et besøg på en lokal fransk politistation blev jeg
ikke klogere. Dvs. at de såkaldte EU-kørekort ikke er så europæiske
alligevel.
Da jeg kom hjem til DK, kontaktede jeg mit lokale motorkontor, få at få et
nyt kørekort med symbolet for "stor MC". Det kunne jeg også sagtens få, men
det kostede lige 450,- kr. Jeg blev rasende, da jeg mener, at jeg har betalt
for mit kørekort en gang. Når man har retten til at føre en stor MC, så kan
det ikke passe at man skal betale ekstra for at kunne dokumentere det!
Nå, men held og lykke med kortet, og lad nu være med at dumme dig, ved at
køre stor MC uden kortet til den. De to år er god træning, og jeg havde det
sgu fint med min GS500 (droslet).
Vi ses derude.

Mvh.

Christian (med stort kørekort)
TL1000S
Århus



Morten Christensen (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 29-04-01 22:58


"Christian Raaby" <craaby@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:Xo%G6.3512$Iq.399839@news101.telia.com...
> Da jeg kom hjem til DK, kontaktede jeg mit lokale motorkontor, få at få et
> nyt kørekort med symbolet for "stor MC". Det kunne jeg også sagtens få,
men
> det kostede lige 450,- kr. Jeg blev rasende, da jeg mener, at jeg har
betalt
> for mit kørekort en gang. Når man har retten til at føre en stor MC, så
kan
> det ikke passe at man skal betale ekstra for at kunne dokumentere det!

Hvad med de problemer du havde i Frankrig os andre lande, fordi du havde det
lille kort?

Engang i mellem er man nødt til at vise sit kørekort frem - og så synes jeg
personligt at det er bedst, at alle oplysninger er korrekte

Men hvad så med pas? Råber du også op om det, når det udløber?
Måske er det kun højden der skal ændres ½ cm - men det koster immervæk også
spir at skifte det (Mener endda, at det er væsentligt dyrere, end de 450 for
kørekortet).

Set i lyset af, at passet skal skiftes for hvert 10.år, og koster måske 600
dask at gøre det...sammenlignet med dit kørekort, der koster de 450 kr. een
gang for alle, hvorfor så ikke bare se efter at få det skiftet, så du også i
fremtiden kan leje større maskiner i udlandet?



--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup
GSX600F '91



Jes Vestervang (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 30-04-01 14:06

Morten Christensen wrote:

>
> "Christian Raaby" <craaby@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> news:Xo%G6.3512$Iq.399839@news101.telia.com...
> > Da jeg kom hjem til DK, kontaktede jeg mit lokale motorkontor, få at få
> > et nyt kørekort med symbolet for "stor MC". Det kunne jeg også sagtens
> > få,
> men
> > det kostede lige 450,- kr. Jeg blev rasende, da jeg mener, at jeg har
> betalt
> > for mit kørekort en gang. Når man har retten til at føre en stor MC, så
> kan
> > det ikke passe at man skal betale ekstra for at kunne dokumentere det!
>
> Hvad med de problemer du havde i Frankrig os andre lande, fordi du havde
> det lille kort?
>
> Engang i mellem er man nødt til at vise sit kørekort frem - og så synes
> jeg personligt at det er bedst, at alle oplysninger er korrekte
>
Det er de skam også, for sortskæg kigger bare på udstedelsesdatoen og kan
deraf se om man må køre stor mc

> Men hvad så med pas? Råber du også op om det, når det udløber?
> Måske er det kun højden der skal ændres ½ cm - men det koster immervæk
> også spir at skifte det (Mener endda, at det er væsentligt dyrere, end de
> 450 for kørekortet).
>
Det koster _ikke_ 450 kr at lave et plastikkort, ligesom det heller ikke
koster >500 kr at lave et nyt pas. Dvs. at det egentlig bare er endnu en
afgift vi belastes med Gad nok vide hvad argumentet for overprisen mon
er :-/

> Set i lyset af, at passet skal skiftes for hvert 10.år, og koster måske
> 600 dask at gøre det...sammenlignet med dit kørekort, der koster de 450
> kr. een gang for alle, hvorfor så ikke bare se efter at få det skiftet, så
> du også i fremtiden kan leje større maskiner i udlandet?
>
Det er jo princippet i ikke at ville betale afgift på noget man allerede
har betalt for!
--
mvh Jes Vestervang - skeptisk over for *_alle_* politkernes påfund.
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Morten Christensen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 30-04-01 18:31


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
news:20ojc9.2j1.ln@jes.etellerandet.com...
> Det koster _ikke_ 450 kr at lave et plastikkort, ligesom det heller ikke
> koster >500 kr at lave et nyt pas. Dvs. at det egentlig bare er endnu en
> afgift vi belastes med Gad nok vide hvad argumentet for overprisen mon
> er :-/
>
> Det er jo princippet i ikke at ville betale afgift på noget man allerede
> har betalt for!

Jamen... Sødeste venner

Når man skal ha' fornyet sit pas, så skal man op med læderet - er vi ikke
enige om det??
Om det så er 300, 500 eller 650 eller hvad det nu måtte være...
Det har i jo også betalt for engang, ikke?
Hvad er der så i vejen for at ville gerne ha' at der står det rigtige på sit
kørekort - hvilket der jo sådan set i forvejen gør i form af datoen?
Hvis man vil se godt ud, må man betale...

I 80'erne hed det vist nok "LaCoste" hva' det vil....


--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup
GSX600F '91



Jes Vestervang (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 30-04-01 19:33

Morten Christensen wrote:

>
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
> news:20ojc9.2j1.ln@jes.etellerandet.com...
> > Det koster _ikke_ 450 kr at lave et plastikkort, ligesom det heller ikke
> > koster >500 kr at lave et nyt pas. Dvs. at det egentlig bare er endnu en
> > afgift vi belastes med Gad nok vide hvad argumentet for overprisen
> > mon er :-/
> >
> > Det er jo princippet i ikke at ville betale afgift på noget man allerede
> > har betalt for!
>
> Jamen... Sødeste venner
>
Tak

> Når man skal ha' fornyet sit pas, så skal man op med læderet - er vi ikke
> enige om det??
> Om det så er 300, 500 eller 650 eller hvad det nu måtte være...
NEJ!, nej, nej, nej og atter nej! Hvis man betaler mere end de reele
omkostninger ved tryk etc. så er det jo bare penge til statskassen!!!

> Det har i jo også betalt for engang, ikke?
> Hvad er der så i vejen for at ville gerne ha' at der står det rigtige på
> sit kørekort - hvilket der jo sådan set i forvejen gør i form af datoen?
> Hvis man vil se godt ud, må man betale...
>
Jaja, men ikke mere end den eegentlige udgift der er forbundet med tryk af
nyt pap osv.!

> I 80'erne hed det vist nok "LaCoste" hva' det vil....
>
Plddr Det er vist også den holdnig politikerne har til tingene nu
til dags :-/

--
mvh Jes Vestervang - med et _meget_ anstrengt forhold til socialdemokrater
og den slags skidt! (evt. fut til dk.politik, for det hører jo ikke hjemme
her
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Morten Christensen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 30-04-01 21:20


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
news:14bkc9.td1.ln@jes.etellerandet.com...
> NEJ!, nej, nej, nej og atter nej! Hvis man betaler mere end de reele
> omkostninger ved tryk etc. så er det jo bare penge til statskassen!!!
>

Hmm... SKal vi lige ta' nummerpladerne som eksempel også?

Vi gi'r 570 kroner for den.
Det koster 35,50 plus moms og lidt maling, 2 skruer at få den lavet klar til
montage?


--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup
GSX600F '91



Nikolaj B. Kjeldsen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Nikolaj B. Kjeldsen


Dato : 30-04-01 20:30


Morten Christensen <mochr@worldonline.dk> skrev i en
news:qkhH6.68198$o4.6070614@news010.worldonline.dk...
>
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
> news:20ojc9.2j1.ln@jes.etellerandet.com...
> > Det koster _ikke_ 450 kr at lave et plastikkort, ligesom det heller ikke
> > koster >500 kr at lave et nyt pas. Dvs. at det egentlig bare er endnu en
> > afgift vi belastes med Gad nok vide hvad argumentet for overprisen
mon
> > er :-/
> >
> > Det er jo princippet i ikke at ville betale afgift på noget man allerede
> > har betalt for!
>
> Jamen... Sødeste venner
>
> Når man skal ha' fornyet sit pas, så skal man op med læderet - er vi ikke
> enige om det??
> Om det så er 300, 500 eller 650 eller hvad det nu måtte være...
> Det har i jo også betalt for engang, ikke?
> Hvad er der så i vejen for at ville gerne ha' at der står det rigtige på
sit
> kørekort - hvilket der jo sådan set i forvejen gør i form af datoen?
> Hvis man vil se godt ud, må man betale...
>
> I 80'erne hed det vist nok "LaCoste" hva' det vil....
>

Væsentlig forskel:

Et pas har en forholdsvis kort levetid = du betaler for den tid det
ælder --- Fair Nok, sådan er systemet.

Et kørekort har lang levetid, her burde man også kun betale en gang i al den
tid det gælder, derfor er det optrækkeri.. get my Point ??

MVH
Nikolaj - - - Der heldigvis slap med 240 da pappet skulle skiftes..


>
> --
> Have a good ride
> Morten, Københavnstrup
> GSX600F '91
>
>



Morten Christensen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 30-04-01 21:23


"Nikolaj B. Kjeldsen" <nikolajbk@dr.com> wrote in message
news:9ckegl$m69$1@eising.k-net.dk...
> Væsentlig forskel:
>
> Et pas har en forholdsvis kort levetid = du betaler for den tid det
> ælder --- Fair Nok, sådan er systemet.

Jamen... der bli'r jo ikk' ændret no'ed deri?
(Medmindre, du er vokset 17 cm, fået nye øjne, eller ændret navn.)


>
> Et kørekort har lang levetid, her burde man også kun betale en gang i al
den
> tid det gælder, derfor er det optrækkeri.. get my Point ??

Det gør du jo også!!
Det er kun fordi, du gerne vil ha' symbolet til at vise *OGSÅ* at det ER
stor mc, du må køre.
Datoen gælder jo stadig....

Dvs, det faktisk kun er for "synets" skyld, at du vil ha' det fornyet...
...og så syn's jeg det er fint, at man skal op med læderet....

Get *MY* point?


--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup
GSX600F '91





Morten Dybdal (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 30-04-01 21:51

Morten Christensen wrote:

>
> Det gør du jo også!!
> Det er kun fordi, du gerne vil ha' symbolet til at vise *OGSÅ* at det ER
> stor mc, du må køre.
> Datoen gælder jo stadig....
>
> Dvs, det faktisk kun er for "synets" skyld, at du vil ha' det fornyet...
> ..og så syn's jeg det er fint, at man skal op med læderet....
>

Det må være statens opgave at sørge for at kørekortet også virker i andre dele
af EU.



--
Morten Dybdal



Lone (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Lone


Dato : 30-04-01 22:06


>
> Det må være statens opgave at sørge for at kørekortet også virker i andre
dele
> af EU.
>
--
> Morten Dybdal
>
>
Jeps !!!
Og hvem er så Staten ?
En mand med sort hat ?
Hvilke penge skal ham der Staten så gøre tingene for.

)) Kunne altså ikke dy mig - - med lurendrejerlig hilsen Lone



Morten Dybdal (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 30-04-01 22:13

Lone wrote:

> >
> > Det må være statens opgave at sørge for at kørekortet også virker i andre
> dele
> > af EU.
> >
> --
> > Morten Dybdal
> >
> >
> Jeps !!!
> Og hvem er så Staten ?
> En mand med sort hat ?

Jeps, det er ham. Hvis nogen ser ham, så har han mine penge!

>
> Hvilke penge skal ham der Staten så gøre tingene for.

Mine!?

>
>
> )) Kunne altså ikke dy mig - - med lurendrejerlig hilsen Lone

I lige måde.




--
Morten Dybdal



Morten Christensen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 30-04-01 22:42


"Morten Dybdal" <morten@dm-data.dk> wrote in message
news:3AEDD03A.58365EF7@dm-data.dk...
> Det må være statens opgave at sørge for at kørekortet også virker i andre
dele
> af EU.
>

Det virker skam.
Men det er total forvirrende, når du står i Grækenland, og vil leje en 500cc
crosser, og du med dit kørekort i hånden viser, at symbolet er til den
lille - på trods af, at datoen skal være den mest berigtigede.... Så hænger
udlejeren sig i det forbandede symbol :-/


--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup
GSX600F '91



Morten Dybdal (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 01-05-01 02:51

Morten Christensen wrote:

> "Morten Dybdal" <morten@dm-data.dk> wrote in message
> news:3AEDD03A.58365EF7@dm-data.dk...
> > Det må være statens opgave at sørge for at kørekortet også virker i andre
> dele
> > af EU.
> >
>
> Det virker skam.
> Men det er total forvirrende, når du står i Grækenland, og vil leje en 500cc
> crosser, og du med dit kørekort i hånden viser, at symbolet er til den
> lille - på trods af, at datoen skal være den mest berigtigede.... Så hænger
> udlejeren sig i det forbandede symbol :-/

Hvis det ikke er et eksempel på at det ikke virker som vi bør kunne
forvente.....




--
Morten Dybdal



Michael Haahr (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Michael Haahr


Dato : 30-04-01 20:35

> Det koster _ikke_ 450 kr at lave et plastikkort, ligesom det heller ikke
> koster >500 kr at lave et nyt pas. Dvs. at det egentlig bare er endnu en
> afgift vi belastes med Gad nok vide hvad argumentet for overprisen mon
> er :-/
>
Nope, men det sidder vel nogle mennesker som også skal have løn, vil jeg
gætte på!



Jes Vestervang (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 01-05-01 22:49

Michael Haahr wrote:

> > Det koster _ikke_ 450 kr at lave et plastikkort, ligesom det heller ikke
> > koster >500 kr at lave et nyt pas. Dvs. at det egentlig bare er endnu en
> > afgift vi belastes med Gad nok vide hvad argumentet for overprisen
> > mon er :-/
> >
> Nope, men det sidder vel nogle mennesker som også skal have løn, vil jeg
> gætte på!
>
Men de bruger jo ikke et par timer på at lave et nyt kørekort, vel?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Michael Haahr (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Michael Haahr


Dato : 02-05-01 06:13

> Men de bruger jo ikke et par timer på at lave et nyt kørekort, vel?
>

Nej det har jeg sværdt ved at forstille mig... men hva... afgifter på
afgifter, sådan er det at bo i DK.



Jes Vestervang (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 02-05-01 09:59

Michael Haahr wrote:

> > Men de bruger jo ikke et par timer på at lave et nyt kørekort, vel?
> >
>
> Nej det har jeg sværdt ved at forstille mig... men hva... afgifter på
> afgifter, sådan er det at bo i DK.
>
Nu må vi jo se hvad det ender med, når der bliver valg. Det er sq lidt
skidt ud
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Frandsens (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Frandsens


Dato : 29-04-01 23:27



Lone skriver:

> > Forresten lige et spørgsmål!
> >
> > Du skriver "kan du få" betyder det at jeg skal til en ny
> > køreprøve/undervisning, eller kan jeg bare henvende mig på motorkontoret ?
> >
>
> > Ingen af delene. Den dag mc-kortet har 2 års fødselsdag er det stort pr.
> automatik.
>
> Med venlig hilsen
> Lone

Hva med sidevognskortet, som hører med til et stort kort - får man det
automatisk efter to år ???

Mvh
Michael Frandsen
+600 BanditS



Lone (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Lone


Dato : 29-04-01 23:44


>
> Hva med sidevognskortet, som hører med til et stort kort - får man det
> automatisk efter to år ???
>
> Mvh
> Michael Frandsen
> +600 BanditS
> Der er lige noget du har fået galt i halsen.

Et kørekort taget nu om dage gælder til motorcykel med sidevogn - fra dag 1.
Kørekort fra før i tiden gælder til sidevogn, hvis man har været til
køreprøve med sidevogn - - ellers ikke.
Med venlig hilsen
Lone
>



Jes Vestervang (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 29-04-01 20:36

Michael Haahr wrote:

> > Det afhænger af hvordan du kører - jeg er aldrig blevet stoppet i de to
> > år jeg har kørt, men jeg kører pænt (har dog kørekort til den maskine
> > jeg
> kørte
> > på). Hvis du kører med fuld udrustning (hjelm, jakke+bukser istedet for
> > cowboybukser+vindjakke, støvler handsker osv.) tror jeg også din risiko
> for
> > at blive stoppet er minimeret.
> >
>
> Okey!
>
> > > Hvilke konsekvenser kan det få hvis man gør det ?
> >
> > Hvis du bliver stoppet får du bøde(r), men det værste er at du ikke har
> > nogen forsikring! Hvis du laver personskade på dig selv eller andre, vil
> dit
> > forsikringsselskab ikke dække, og du har en gæld for livet. Jeg ville
> > ikke gøre det hvis jeg var dig - der er vel heller ikke lang tid til at
> > du må køre på en stor MC lovligt? Så kan du skrabe lidt erfaring og
> > ancienitet sammen imens...
> >
>
> Tja... jeg tror faktisk at jeg fortrækker at vente, så... tager kortet de
> der 3 måneder før jeg bliver 18, og køber mig en scooter, i ved sådan
> rigtig en :) og så når jeg bliver 21, det er så gammel man skal være for
> at køre på de støre motorcykler, ikke sandt ?
>
Såså, du behøver jo ikke at nøjes med en scooter bare fordi du ikke må køre
'stor' mc! Man kan jo sagtens få en sjov mc der har under 34 hk, som
man samtidig kan få noget 'rigtig' mc-erfaring på. Hvis du er til
choppere/havelåger er der jo en Suz LS650, eller hvad med en 350cc
enstamper offroader, eller måske en hidsig lille 125cc asfaltræser Den
eneste fordel ved scootere er da, at man kan have flere øl med på den
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Morten Juel (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 29-04-01 22:48

> Såså, du behøver jo ikke at nøjes med en scooter bare fordi du ikke må
køre
> 'stor' mc!
Jeg tror nu han mente en vespa eller lign du ved en MCscooter

Mvh
Morten



Jes Vestervang (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 30-04-01 14:08

Morten Juel wrote:

> > Såså, du behøver jo ikke at nøjes med en scooter bare fordi du ikke må
> køre
> > 'stor' mc!
> Jeg tror nu han mente en vespa eller lign du ved en MCscooter
>
Jaja, det ved jeg da godt! Men en eller anden 100cc scooter med 8-10 hk er
der altså ikke meget mc over. Så hellere bruge pengene på en DT125R/TDR125
og hvad man ellers kan få
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Anneli (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Anneli


Dato : 29-04-01 23:39


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:ieqhc9.091.ln@jes.etellerandet.com...

> Såså, du behøver jo ikke at nøjes med en scooter bare fordi du ikke må
køre
> 'stor' mc! Man kan jo sagtens få en sjov mc der har under 34 hk, som
> man samtidig kan få noget 'rigtig' mc-erfaring på. Hvis du er til
> choppere/havelåger er der jo en Suz LS650,

Hov hov lille mand, havelåge! ;0)
Der er jo også den lille Marauder, en kanon begyndercykel! Samtidig er den
meget økonomisk både i indkøb og drift. Du kan se den på min hjemmeside
(nej, den er ikke blevet opdateret fornyligt....).

--
Stor hilsen Anneli
Suzuki GZ 250 Marauder, lysegul :0) + Jawa mv.
www.anneli.subnet.dk
DMCN # 429, SCCD # 25



Michael Haahr (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Michael Haahr


Dato : 30-04-01 06:18

> > 'stor' mc! Man kan jo sagtens få en sjov mc der har under 34 hk, som
> > man samtidig kan få noget 'rigtig' mc-erfaring på. Hvis du er til
> > choppere/havelåger er der jo en Suz LS650,
>

Tja... men de er bare lidt dyere, for jeg havde ellers kig på sådan en PGO
T-Rex 150ccm scooter, men de der Suzuki GZ250Y, til en 44955,- ser ellers
også meget lækker ud. Det eneste problemer er pengene.... jeg har ikke
rigtig lyst til at putte så meget i en midlertidig motorcykel, og derfor
ville PGO scooteren til 25000kr. jo være en billig løsning, for ellers har
jeg kig på Suzuki GSX600FY, som jeg jo først kan, eller må køre på når jeg
har haft mit mc-kort i 2år, efter jeg har taget!

Med Venlig Hilsen

Michael Haahr



Jes Vestervang (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 30-04-01 14:11

Anneli wrote:

>
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> news:ieqhc9.091.ln@jes.etellerandet.com...
>
> > Såså, du behøver jo ikke at nøjes med en scooter bare fordi du ikke må
> køre
> > 'stor' mc! Man kan jo sagtens få en sjov mc der har under 34 hk, som
> > man samtidig kan få noget 'rigtig' mc-erfaring på. Hvis du er til
> > choppere/havelåger er der jo en Suz LS650,
>
> Hov hov lille mand, havelåge! ;0)
Jeg er faktisk ikke så lille og desuden må man vel godt drille lidt

> Der er jo også den lille Marauder, en kanon begyndercykel! Samtidig er den
> meget økonomisk både i indkøb og drift. Du kan se den på min hjemmeside
> (nej, den er ikke blevet opdateret fornyligt....).
>
Jeps, men nok lidt dyrere end sådan en lille mc-scooter. De koster jo fra
20.000,- ny. Men en GN250'er ville jo også være fin Og de er da også
sjove nok, hvis bare man undgår ligeud-strækninger
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Anneli (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Anneli


Dato : 30-04-01 22:26


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:89ojc9.2j1.ln@jes.etellerandet.com...
> > Hov hov lille mand, havelåge! ;0)
> Jeg er faktisk ikke så lille og desuden må man vel godt drille >lidt

Selvfølgelig må du det, bare jeg også må! ;0)

Men en GN250'er ville jo også være fin Og de er da også
> sjove nok, hvis bare man undgår ligeud-strækninger

Ja, eller en TU 250, selvom I nok ved, hvilken jeg helst anbefaler!

--
Stor hilsen Anneli
Suzuki GZ 250 Marauder, lysegul :0) + Jawa mv.
www.anneli.subnet.dk
DMCN # 429, SCCD # 25



Jes Vestervang (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 01-05-01 23:17

Anneli wrote:

>
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> news:89ojc9.2j1.ln@jes.etellerandet.com...
> > > Hov hov lille mand, havelåge! ;0)
> > Jeg er faktisk ikke så lille og desuden må man vel godt drille >lidt
>
> Selvfølgelig må du det, bare jeg også må! ;0)
>
Fair and square

> Men en GN250'er ville jo også være fin Og de er da også
> > sjove nok, hvis bare man undgår ligeud-strækninger
>
> Ja, eller en TU 250, selvom I nok ved, hvilken jeg helst anbefaler!
>
Hmm, den var svær

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

DieselPower (02-05-2001)
Kommentar
Fra : DieselPower


Dato : 02-05-01 09:43

> Tja... jeg tror faktisk at jeg fortrækker at vente, så... tager kortet de
> der 3 måneder før jeg bliver 18, og køber mig en scooter, i ved sådan
rigtig
> en :) og så når jeg bliver 21, det er så gammel man skal være for at køre

> de støre motorcykler, ikke sandt ?

hmmm, hvis du har taget kortet... hvorfor købe en scooter ??? når du kan
få MC'er som du må køre på, og koster det sammen, nogen gange mindre end en
scooter... og så samtidigt får du bundtræk, og en aceptabel hastighed som er
laaangt bedre end scooteren... plus du samler ind til forsikringen, sådan at
den ikke er så dyr, når du skal ud og ha det store dyr :) ... et sidste
plus, med en billig MC er det lovligt at køre over 45 på landevejende osv...
:)

Lars Molnit
MZ ETZ 251/250CDi årgang 87/90
Suzuki GT-380L årgang 75


>
>



Jes Vestervang (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 02-05-01 16:22

DieselPower wrote:

> > Tja... jeg tror faktisk at jeg fortrækker at vente, så... tager kortet
> > de der 3 måneder før jeg bliver 18, og køber mig en scooter, i ved sådan
> rigtig
> > en :) og så når jeg bliver 21, det er så gammel man skal være for at
> > køre
> på
> > de støre motorcykler, ikke sandt ?
>
> hmmm, hvis du har taget kortet... hvorfor købe en scooter ??? når du
> kan
> få MC'er som du må køre på, og koster det sammen, nogen gange mindre end
> en scooter... og så samtidigt får du bundtræk, og en aceptabel hastighed
> som er laaangt bedre end scooteren... plus du samler ind til forsikringen,
> sådan at den ikke er så dyr, når du skal ud og ha det store dyr :) ... et
> sidste plus, med en billig MC er det lovligt at køre over 45 på
> landevejende osv...
> :)
>
Med "i ved sådan rigtig en :)" mener han vist ikke en knallertscooter, men
en mcscooter Men selvf. skal man da have en rigtig mc, hvis man vil
have mc-fornemmelsen
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Michael Haahr (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Michael Haahr


Dato : 02-05-01 16:53

> Med "i ved sådan rigtig en :)" mener han vist ikke en knallertscooter, men
> en mcscooter Men selvf. skal man da have en rigtig mc, hvis man vil
> have mc-fornemmelsen
>

Jeps.... jeg har også så småt besluttet mig for at det skal være en Suzuki
GS500EUX, som jeg skal køre på når jeg (forhåbemtligvis) får kortet næste
år, håber da ikke jeg dumper :-/ men det skal nu nok gå, ellers må jeg jo
bare blive ved med at prøve til det lykkeds

Mvh.

Michael Haahr



Jes Vestervang (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 02-05-01 17:01

Michael Haahr wrote:

> > Med "i ved sådan rigtig en :)" mener han vist ikke en knallertscooter,
> > men en mcscooter Men selvf. skal man da have en rigtig mc, hvis man
> > vil have mc-fornemmelsen
>
> Jeps.... jeg har også så småt besluttet mig for at det skal være en Suzuki
> GS500EUX, som jeg skal køre på
>
Det er nok meget fornuftigt Held og lykke

> når jeg (forhåbemtligvis) får kortet næste
> år, håber da ikke jeg dumper :-/ men det skal nu nok gå, ellers må jeg jo
> bare blive ved med at prøve til det lykkeds
>
Sørg nu for ikke at glemme at slå blinklyset fra! Det dumpede jeg på den
1ste gang
Problemet var at jeg lige begyndte at køre bil mellem det sidste mc
køretimer og mc-køreprøven. Tidligere havde det ikke været et problem for
mig da jeg var vant til knallerten, men så fik man jo lige den fæle bilvane

Undskyldninger er der nok af
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Niels Pein (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 30-04-01 00:07

On Sun, 29 Apr 2001 17:41, "Steen S. Schmidt" wrote:

>> Hvor stor er chancen egentlig for at blive opdaget i at køre på en mc
>> der er for stor ? Hvis man nu er 18 og tager kørekort til lille mc ?
>
>Det afhænger af hvordan du kører - jeg er aldrig blevet stoppet i de to år
>jeg har kørt, men jeg kører pænt (har dog kørekort til den maskine jeg kørte
>på). Hvis du kører med fuld udrustning (hjelm, jakke+bukser istedet for
>cowboybukser+vindjakke, støvler handsker osv.) tror jeg også din risiko for
>at blive stoppet er minimeret.
>
>> Hvilke konsekvenser kan det få hvis man gør det ?
>
>Hvis du bliver stoppet får du bøde(r), men det værste er at du ikke har
>nogen forsikring! Hvis du laver personskade på dig selv eller andre, vil dit
>forsikringsselskab ikke dække, og du har en gæld for livet. Jeg ville ikke
>gøre det hvis jeg var dig - der er vel heller ikke lang tid til at du må
>køre på en stor MC lovligt? Så kan du skrabe lidt erfaring og ancienitet
>sammen imens...
>

Jeg skrev næsten det samme en times tid før.
Er det glippet på andre newsservere end WorldOnline?

Mvh. Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R

Steen S. Schmidt (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 30-04-01 08:38

> Jeg skrev næsten det samme en times tid før.
> Er det glippet på andre newsservere end WorldOnline?

Jo, jeg modtog den lidt senere

Har du for øvrigt lagt mærke til at WOLs mailservere stadig kører på
vintertid? Det betyder at man modtager mails en time tidligere end de i
virkeligheden er dukket op. Jeg *har* skrevet det til dem, men det er ikke
en prioritetssag at få det ændret, da det jo ikke generer nogen! Hvor svært
kan det være.

Mvh
Steen



Pein (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 30-04-01 18:00

Steen S. Schmidt skrev ...
[Pein]
>> Jeg skrev næsten det samme en times tid før.
>> Er det glippet på andre newsservere end WorldOnline?
>
>Jo, jeg modtog den lidt senere
>
>Har du for øvrigt lagt mærke til at WOLs mailservere stadig kører på
>vintertid? Det betyder at man modtager mails en time tidligere end de i
>virkeligheden er dukket op. Jeg *har* skrevet det til dem, men det er
>ikke en prioritetssag at få det ændret, da det jo ikke generer nogen!
>Hvor svært kan det være.
>
De har også nogle elendige linier. WorldOnline kan ikke anbefales.
Jeg er faktisk helt glad for, at de ikke kunne levere den ADSL jeg
bestilte hos dem (dengang jeg ikke vidste bedre).
Men de leverer nogle, på papiret, fine ting til få penge.

Pein



Steen S. Schmidt (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 30-04-01 19:39

> De har også nogle elendige linier. WorldOnline kan ikke anbefales.
> Jeg er faktisk helt glad for, at de ikke kunne levere den ADSL jeg
> bestilte hos dem (dengang jeg ikke vidste bedre).

Både jeg (256/256) og en af mine kammerater (512/512) er meget tilfredse med
vores WOL ADSL linier. Hvad skulle der være galt med dem?

Mvh
Steen



Morten Christensen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 30-04-01 18:37


"Pein" <niels@pein.dk> wrote in message
news:FPgH6.68187$o4.6065670@news010.worldonline.dk...
> De har også nogle elendige linier. WorldOnline kan ikke anbefales.
> Jeg er faktisk helt glad for, at de ikke kunne levere den ADSL jeg
> bestilte hos dem (dengang jeg ikke vidste bedre).
> Men de leverer nogle, på papiret, fine ting til få penge.
>

Well, græd ikke, Kære Ven.

Jeg er ansat hos Homonix (Læs mobilix), og sidder som ADSL-tekniker...

Vi har de vildeste problemer, og det med at WOL's mailservere kører efter
vintertid, må være i den mindre detalje-gruppe.
Jeg ved med vores egne servere, at de kan være *ufattelig* svære at få til
at reagere - i min egen mailbox tager det gerne 20 secs bare at åbne en
forbindelse til serveren, 1 millisekund at checke og igen 20 sek at lukke
forbindelse :-/

Desuden har vi en nyhedsserver.... Hvis man poster et indlæg på den, og det
for engangs skyld kommer frem, ja så er det væk indenfor 2 timer...
I dag havde jeg en kunde igennem, der ikke kunne forstå den fejlmeddelse,
der dukede op på hendes skærm, når hun skulle ind på den "No respons from
news.wanadoo.dk. Check your settings"
Det har været galt i jeg ved ikke hvor længe, men at melde ud, at vi ikke
har en news-server, må vi ikke. Vi skal istedet sige, at den "i øjeblikket"
er nede, og vi venter på at den kommer op at køre igen. Nu har den været
nede i længere tid end Big Brother har kørt...

Siger det lidt om en ISP'ers lyst til at gøre noget ved det, kunderne be'r
om?




Disclaimer: Med denne udtalelse, taler jeg for mig selv, og ikke for
Mobilix.




--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup
GSX600F '91



Morten Christensen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 30-04-01 18:49


"Pein" <niels@pein.dk> wrote in message
news:FPgH6.68187$o4.6065670@news010.worldonline.dk...
> De har også nogle elendige linier. WorldOnline kan ikke anbefales.


Pinligt, at jeg som Homonix-medarbejder skal sige offentligt herinde, at jeg
så sandelig da også har en WOL-ADSL opkobling

Og så meget som at røre vores egen med en ildtang....næppe



Disclaimer: Med denne udtalelse taler jeg for mig selv, og ikke for Mobilix.




--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup
GSX600F '91



Dennis Hellan Peders~ (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 30-04-01 22:14


Morten Christensen <mochr@worldonline.dk> skrev i en
news:zBhH6.68216$o4.6072850@news010.worldonline.dk...
>

> Med denne udtalelse taler jeg for mig selv, og ikke for Mobilix.
>
>
> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Hej Morten.

Er Mobilix ikk´ overtaget / opkøbt af Orange ?.


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Moto Guzzi Nevada 750 Club




Morten Christensen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 30-04-01 22:50


"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@image.dk> wrote in message
news:IBkH6.68611$o4.6103800@news010.worldonline.dk...
> Hej Morten.
>
> Er Mobilix ikk´ overtaget / opkøbt af Orange ?.
>

Heh!!

Sjovt du spø'r.
Jeg kan ikke la' vær' med at tænke på Tele Danmarks totalfiasko af
navneændringer og firma-opsplitninger af samme grund.

Mobilix i Danmark er ejet af HHV BaneStyrelsen og det franske tlf-væsen
France Telecom.

France Telecom ejer også mange andre virksomheder indenfor telefoni i
Europa.
Som et led i dette, har man valgt at lade især Mobil-delen lave en
rebranding - dvs. navneskift, uden at ændre på noget som helst andet.
I Danmark har man så valgt at sige, at hele Mobilix skifter navn til Orange.
Men det er faktisk ike offentligt endnu, selvom det er fremme på mange
læber.

Den officielle rebranding sker først i løbet af sommeren - internt skal vi
igennem moletjavsen i maj måned

Så der er intet som helst, der hverken er overtaget eller opkøbt af nogen
som helst...
Ejervilkårene er de samme....

Det mest positive er vi medarbjedere kan se frem til er, at når en kunde
ringer ind for at klage, kommer det til at foregå sådan her:

Advisor: Orange Kundeservice, hvad kan jeg hjælpe med?
Kunde: Ja daw do. Jeg har sår'n en Mobilix abonnement, som a ikk' er hielt
tilfreds mæ'..
Advisor: Mobilix? De må ha' ringet forkert. De har ringet til Orange....

*LOL*


--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup
GSX600F '91



Pein (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 29-04-01 16:53

Michael Haahr skrev ...
>
>Hvor stor er chancen egentlig for at blive opdaget i at køre på en mc
>der er for stor ? Hvis man nu er 18 og tager kørekort til lille mc ?
>
Det kommer meget an på hvordan du opfører dig i trafikken.
Kør lidt friskt rundt i cowboybukser og vindjakke, og du vil blive stoppet
hele tiden og så igen af betjente der lige skal se pappet (hvilket jeg
synes er meget fint).
Investér de ca. 10.000 i det rigtige udstyr; dragt, støvler, hansker, der
ganze molevitten, og kør rimeligt, så bliver du stort set aldrig stoppet
bare for at fremvise kørekortet.

>Hvilke konsekvenser kan det få hvis man gør det ?
>
Ud over bøde risikerer du vel også at forsikringsselskabet ikke vil dække
en eventuel skade, men jeg er ikke sikker.
Hvis du uheldigvis laver en alvorlig personskade og forsikringsselskabet
ikke vil dække, så er du økonomisk ruineret flere år frem i tiden. Men
måske tager de lidt mere let på det her med stort/lille kort, I don't
know.
Så kør ekstra pænt (og hvad skal man så med den store mc?).

Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste