Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"Test" resultat?
Fra : Olsen

Dato : 20-04-04 21:51

I Forbrugerrådets blad "Tænk og Test" vandt i martsnummeret
Pentax Optio 33WR som lommestørrelse, Minilta Dimage Z1 som
mellemstor og Canon EOS 300D som stor.

Vi er på jagt efter et handy digitalt kamera men er absolut
uvidende på dette område.

Til alm. "familie" fotografering skal vi da gå efter et
mellemstort eller en lommestørrelse?

Hvis vi vælger et af ovenstående dummer vi os så?

\Olsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-04-04 22:36

In article <40858d49$0$438$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Olsen wrote:
> [...]
> uvidende på dette område.
>
> Til alm. "familie" fotografering skal vi da gå efter et

Så lille som muligt med minimum 3x zoom og den bedste optik
der kan opdrives vil være optimalt.

Men jeg endte med 300D, og et Nikon CP 2500 til lommen.

> Hvis vi vælger et af ovenstående dummer vi os så?

mener Minolta Z2 er ude. Minoltaens fordel er vist 10x zoom.
Men den nye Canon med IS (billedstabilisering) er bedre hvis
man vil have lang zoom, hvilket er fedt udendørs.

Fra : Olsen

Dato : 20-04-04 23:42

Povl H. Pedersen wrote:
> mener Minolta Z2 er ude. Minoltaens fordel er vist 10x zoom.
> Men den nye Canon med IS (billedstabilisering) er bedre hvis
> man vil have lang zoom, hvilket er fedt udendørs.

Hvad den Canon med IS nøjagtigt?

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 20-04-04 23:50

Olsen wrote:

> Hvad den Canon med IS nøjagtigt?

Canon S1 IS. Se f.eks.
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/s1is.html
--
JPEGCrops 0.6.14 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 21-04-04 06:31

Der står på steves side om dette kamera, at "3-Megapixel CCD for images up
to 2048 x 1536 ". Hvad betyder det? Er det størrelsen på billedet i cm? Jeg
har brug for at kunne forstørre billeder til A4 størrelse og nogle gange
endda en tand større. Jeg har hørt, at det ikke kan lade sig gøre med
3megapixel kameraer. Er det korrekt?

Kennet

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-04-04 07:47

"Pernille og Kennet" <anonymos@noplace.dk> wrote in message
> Der står på steves side om dette kamera, at "3-Megapixel CCD for
> images up to 2048 x 1536 ". Hvad betyder det? Er det størrelsen på
> billedet i cm? Jeg har brug for at kunne forstørre billeder til A4

Kan fint lade sig gøre.

> størrelse og nogle gange endda en tand større. Jeg har hørt, at det
> ikke kan lade sig gøre med 3megapixel kameraer. Er det korrekt?

Det afhænger især af din opfattelse af en 'tand større'. Jeg vil mene at
3.megapixel holder til A4 - derefter bør man nok overveje noget mere.

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Henrik B.

Dato : 21-04-04 09:13

Pernille og Kennet wrote:
:: Der står på steves side om dette kamera, at "3-Megapixel CCD for
:: images up to 2048 x 1536 ". Hvad betyder det? Er det størrelsen på
:: billedet i cm?

Nej, det er størrelsen i pixels.

M.v.h.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-04-04 07:58

"Olsen" <snipnospamSLET@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Til alm. "familie" fotografering skal vi da gå efter et
> mellemstort eller en lommestørrelse?
>
> Hvis vi vælger et af ovenstående dummer vi os så?

Hej Olsen

Det kommer rigtigt meget til at afhænge af dig selv. Disse meget små
kameraer, de er vældigt vakse, og tager du 30.000 billeder om året, sikkert
heller ikke noget problem. Men er du i den alder, hvor læsebriller og den
slags irriterende dagligdags problemer begynder sin godmodige drillen, så
skal du nok ikke vælge det alt for småt. Hvad kan man få af F.eks taske til
at sætte i livremmen, er det nemt og hurtigt at fiske frem, nemt at bruge,
knapperne til at finde o.s.v.....Også selvom dit korte lys ikke er helt så
godt, som det har været. Men som du selv skriver, almindeligt familie
kamera, og hvis det skal betjenes af hele familien, så er det nok det
mellemstore, simple og robuste kamera du skal gå efter.

M.V.H.....Benny..

Fra : Johnt

Dato : 21-04-04 17:35

"Benny Mortensen" <JoyceWilliams@reportedblond.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Jeg kender ikke de ovennævnte kameraer. Men man skal ikke altid læse "Tænk
og Test" som biblen, men nogen gange er det de rigtige produkter der vinder.

Jeg ville vælge et Canon Ixus 430 (500) eller et Sony DSC-T1.

Canon fordi let at bruge, gode farver, god dansk manual, man kan købe
tilbehør dertil næsten overalt til rimelige priser.

Sony DSC-T1. Det er lille, kan være i en skjorte lomme uden at genere. Er
lynhurtig til at tage billeder. Der er en stor og god skærm på kameraet.

Hilsen

Johnt

Fra : Olsen

Dato : 22-04-04 09:44

Johnt wrote:
> Sony DSC-T1. Det er lille, kan være i en skjorte lomme uden at
> genere. Er lynhurtig til at tage billeder. Der er en stor og
> god skærm på kameraet.

Det får gode anmeldelser på Akamera.dk kan jeg se.

Jeg tør næsten ikke spørge, men hvis det skal være i
mellemstørrelsen hvad anbefaler I så?

(Jeg sluger jeres fine indlæg råt )

\Olsen