Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Chip til Sigma Objektiv i Århus - Hvor og ~
Fra : Claus Peter

Dato : 20-04-04 12:18

Har et Sigma AF 70-300 4-5.6 Macro APO-objektiv til Canon - og jeg har et
EOS 300d. Troede egentlig, de ville være glade for hinanden, men har
tilsyneladende ikke researchet godt nok...

Har læst, at man kan få chippet sit Sigma-objektiv, så det passer til EOS
300d.

1) Er der nogen, der ved, hvor man kan få det gjort i Århus?
2) Og hvad koster det?
3) Og er der noget med, at det kun kan rechippes én gang?

Mvh.
Claus

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-04-04 19:10

In article <40850700$0$28835$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Claus Peter wrote:
> [...]
> 2) Og hvad koster det?
> 3) Og er der noget med, at det kun kan rechippes én gang?

Skal til fabrikken i Tyskalnd. Du kan downloade formular på
deres website, hvor der også er forsendelsesinstruktioner.

Rygterne siger de kun gør det en gang per objektiv. Det burde også
være rigeligt, da eksempelvis Tamron ikke har problemer jeg kender af.
Har selv lige købt en Sigma EX der bare virker.

Fra : Claus Hastrup

Dato : 20-04-04 19:46

Claus Peter wrote:

EOS

"Povl H. Pedersen"
> Skal til fabrikken i Tyskalnd. Du kan downloade formular på
> deres website, hvor der også er forsendelsesinstruktioner.

Så vidt jeg forstår fra hjemmesiden, kan de chippe nedenstående modeller,
men mit objektiv er ikke nævnt - betyder det, at det slet ikke kan bruges,
uanset hvad jeg gør?

8mm F4 EX CIRCULAR FISHEYE
15mm F2.8 EX DIAGONAL FISHEYE
24-70mm F3.5-5.6 UC
28-70mm F2.8-4 UC
28-80mm F3.5-5.6 MINI ZOOM Makro
28-80mm F3.5-5.6 MINI ZOOM Makro ASPHERICAL HF
28-80mm F3.5-5.6 II MINI ZOOM Makro ASPHERICAL
28-105mm F4-5.6 UC II
28-105mm F2.8-4 ASPHERICAL
28-105mm F3.8-5.6 UC III ASPHERICAL IF
28-135mm F3.8-5.6 ASPHERICAL IF Makro
28-200mm F3.5-5.6 DL ASPHERICAL HYPERZOOM
28-300mm F3.5-6.3 DL ASPHERICAL IF HYPERZOOM
50mm F2.8 EX Makro
105mm F2.8 EX Makro
70-210mm F4-5.6 UC II
100-300mm F4.5-6.7 DL
135-400mm F4.5-5.6 APO ASPHERICAL RF
170-500mm F5-6.3 APO ASPHERICAL RF

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-04-04 21:00

In article <4085700c$0$11579$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Claus Hastrup wrote:
> [...]
> men mit objektiv er ikke nævnt - betyder det, at det slet ikke kan bruges,

Nej. 75-300mm APO Macro er så nyt det burde virke. Måske er det
bare defekt ? Hvordan opfører det sig ?

Sjovt nok er der heller ingen EX zooms på listen.

Prøv evt at maile dem. Tyskerne lærer engelsk i skolen i dag.

Fra : Claus Hastrup

Dato : 20-04-04 21:48

Povl H. Pedersen skrev:
> [...]

Jeg får en "error 99"...

Fra : Thor

Dato : 20-04-04 22:15

Jeg betalte 50,- (alt inkl) i Bingo Foto, Kbh.
Samme objektiv og kamera.

mvh Thor

Fra : Claus Hastrup

Dato : 20-04-04 22:33

"Thor" <thor@thor.thor> skrev i en meddelelse
> Jeg betalte 50,- (alt inkl) i Bingo Foto, Kbh.
> Samme objektiv og kamera.
>
> mvh Thor

WOW!
Det lyder godt - prøver i den lokale Bingo Foto.
Tusind tak!

- Claus

Fra : Brian og Charlotte

Dato : 21-04-04 06:57

Her er kravet dog at objektivet er købt i Danmark inderfor de seneste 3 år,
idet det skal sendes ind til Sigma Danmark - der iøvrigt gør det gratis,
såfremt ovenstående 2 forhold er opfyldt.

Ellers er prisen 695,-.

Mvh,
Brian R.

Fra : Claus Hastrup

Dato : 21-04-04 10:07

"Brian og Charlotte" <no@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> idet det skal sendes ind til Sigma Danmark - der iøvrigt gør det gratis,
> såfremt ovenstående 2 forhold er opfyldt.

Hulk!
Desværre er objektivet fra 1998...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-04-04 10:08

Claus Hastrup wrote:
> Desværre er objektivet fra 1998...

Om ikke andet kan du blænde kontakterne af, så kan det bruges som et
gammeldaws manuelt objektiv.

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Brian R.

Dato : 21-04-04 12:05

Så send det til Sigma i Tyskland, så bliver det gjort uden beregning.
http://www.sigma-foto.de/

Mvh,
Brian R.

Fra : Claus Hastrup

Dato : 23-04-04 20:54

"Brian R." <no@e-mail.com> skrev i en meddelelse
> Så send det til Sigma i Tyskland, så bliver det gjort uden beregning.
> http://www.sigma-foto.de/
>
> Mvh,
> Brian R.

Øv - har lige fået nedenstående svar på min henvendelse til Sigma:

Guten Tag,
leider ist kein Upgrade mehr möglich

Mit freundlichen Grüßen
SIGMA (Deutschland) GmbH