Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Q: Digital Foto bladet og hvervegaven.....
Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 19-04-04 20:17

Er der andre end jeg, der gik i den fælde og bestilte prøvenummeret + en
USB-2 kortlæser ?
Har endelig modtaget en ganske fiks alu-dims lige før påske. Men den kører
ikke et nanno-sek
over USB-1.1 !
Har skrevet og brokket mig og fået svar om at det vil de da gerne rette.
Problemet er jo lidt at der lige er kommet et nyt kuponhæfte ind ad døren
hvor de annoncere
samme hvervegave - og på billedet er det samme læser som jeg har modtaget.
Og de lover stadig USB-2......
Jeg hved at produktet findes i en USB-2 udgave, men den er mørkegrå - ikke
sølvfarvet....

Hvad har i andre modtaget ?
Og har i brokket jer ?
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 19-04-04 20:39

Gør dig selv en tjeneste og bestil de abonnementer, hvor du mener bladet er
pengene værd.

Man kan da ikke få tudeøjne over en gave fra et kuponhæfte.

Jan

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 19-04-04 21:26

"Jan Emil Christiansen" <info@webmasteren.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> pengene værd.
>
> Man kan da ikke få tudeøjne over en gave fra et kuponhæfte.

Det er vist kun dig der får tudefjæs - når du bruger din mail-adresse i din
signatur.....go' fornøjelse

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 19-04-04 21:02

Jesper Hedegaard skrev:
> [...]
> USB-2 kortlæser ?

> Har endelig modtaget en ganske fiks alu-dims lige før påske. Men den kører

Nej jeg har ikke erfaringer med det omtalte produkt - du er sikker på at
det er kortlæseren og ikke fx. din XP, idet du har haft en velfungerende
USB2-speed-læser på den maskine du tester med?

> Har skrevet og brokket mig og fået svar om at det vil de da gerne rette.

Så er det vel godt og lykkeligt?

> Problemet er jo lidt at der lige er kommet et nyt kuponhæfte ind ad døren
> hvor de annoncere
> samme hvervegave - og på billedet er det samme læser som jeg har modtaget.

Hvis du på et billede kan se om en læser er USB 1 eller to så er du da
ret god . Mange af kortlæserne findes i adskillige varianter og
farver som ligner hinanden, men ikke desto mindre er væsensforskellige.

Jeg aner ikke om du har ret i at de har gang i en
big-time-forbrugersvindling, men i så fald er det vel en
forbrugerrådssag om falsk markedsføring?

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 19-04-04 21:23

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> Nej jeg har ikke erfaringer med det omtalte produkt - du er sikker på at
> det er kortlæseren og ikke fx. din XP, idet du har haft en velfungerende
> USB2-speed-læser på den maskine du tester med?

Yep - har et par andre USB-2 enheder, der kører med korrekt hastighed.

> Så er det vel godt og lykkeligt?

Næh - jeg kan som antydet ikke se hvad de sku' bytte med der reelt kører
USB-2 når de fortsætter med at udlove samme model.

> Hvis du på et billede kan se om en læser er USB 1 eller to så er du da
> ret god . Mange af kortlæserne findes i adskillige varianter og
> farver som ligner hinanden, men ikke desto mindre er væsensforskellige.

Muligvis, men det er jo ikke vanvittigt svært at måle
overførselshastigheden....

> Jeg aner ikke om du har ret i at de har gang i en
> big-time-forbrugersvindling, men i så fald er det vel en
> forbrugerrådssag om falsk markedsføring?

Det er det jeg tænker på - det er jo Bonniers der står bag.....

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-04-04 21:12

Jesper Hedegaard wrote:
> Er der andre end jeg, der gik i den fælde og bestilte prøvenummeret + en
> USB-2 kortlæser ?

Tja - der er vist ikke ret mange som tager din sag alvorligt...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 19-04-04 21:23

> Tja - der er vist ikke ret mange som tager din sag alvorligt...!

Men jeg kan se fra dine signaturere at du tar' dig selv ret alvorligt...
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Ole C

Dato : 20-04-04 00:55

Så tror sq da faen der aldrig bliver fred på kloden når folk whiner over SÅ
lidt... OMG!

Ole C.
www.condrup.dk (Og ja, jeg tager også mig selv alvorligt i min signatur,
lol)

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 20-04-04 07:24

Den eneste whiner i denne tråd er da dig !
Kom med en relevant kommentar eller bland dig udenom.

Så tror da fanden at folk ikke gider deltage i dette NG når man
ikke får andet end åndede kommentarer !

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 20-04-04 08:12

Jesper Hedegaard wrote:

> Den eneste whiner i denne tråd er da dig !
> Kom med en relevant kommentar eller bland dig udenom.
>
> Så tror da fanden at folk ikke gider deltage i dette NG når man
> ikke får andet end åndede kommentarer !

Det er vist dig der skal skrubbe over i news:dk.forbruger, hvor
forbrugersnak er on-topic - denne gruppe har foto som topic...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 20-04-04 09:37

Hvilket netop også er hvad dette spørgsmål drejer sig om !
Og ikke at komme med uvedkommende kommentarer.
Fut selv hen hvor du vil.

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Sten Bæk Sørensen

Dato : 20-04-04 10:09

"Jesper Hedegaard" <jo-tak-til.spam@fis-af.dk> writes:

> [...]
> USB-2 kortlæser ?
> Har endelig modtaget en ganske fiks alu-dims lige før påske. Men den kører

Det er et marketingkneb, som man skal være meget opmærksom på.

Hvis du vil være sikker på at få det som du forventer af USB 2 så skal
der stå USB 2 hi-speed (480 Mb/s). USB 1.1 som er full-speed (12 Mb/s
vistnok) er også en del af USB 2 specifikationen og derfor tillader
firmaer sig at kalde USB 1.1 full-speed for USB 2 (vel at mærke uden
at angive hastighed full-speed/hi-speed).

Sten,
--
Sten Bæk Sørensen