Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Valg af digitalkamera
Fra : MP Jakobsen

Dato : 19-04-04 18:07

Hvilket kamera giver mest 'billede' for pengene? Med billede mener jeg

- skarpe billeder, uden mærkelige kontrast-linier
- god farvegengivelse, der ikke har en overbetonet farve
- Er nogenlunde til at tage billeder i lav belysning (ved godt det er svært
at finde i den prisklasse)

Ud over det prioriteres det højt at kameraet har en 3x optisk zoom (min
hvad der svarer til 105 på 35mm.)

jeg har kigget på

Canon Ixus 430 (er jo også ultrakompakt og der medfølger batteri-lader)
Nikon Coolpix 4300
Canon PowerShot A75

Øs løs af erfaringerne

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-04-04 18:25

In article <alxgwjuqiarp.11f2qov3l57yu$.dlg@40tude.net>, MP Jakobsen wrote:
> Hvilket kamera giver mest 'billede' for pengene? Med billede mener jeg
>
> - skarpe billeder, uden mærkelige kontrast-linier

Det får du når der laves unsharp mask.

> - god farvegengivelse, der ikke har en overbetonet farve

Subjektivt, men jegf synes både Canon og Nikon leverer godt resultat.
Brød mig ikke om det Minolta jeg havde hjemme.

> - Er nogenlunde til at tage billeder i lav belysning (ved godt det er svært
> at finde i den prisklasse)

Det billigste sammen med en stor lampe :) Canon er værst til blitz billeder.

> [...]
> hvad der svarer til 105 på 35mm.)
>
> jeg har kigget på
>
> Canon Ixus 430 (er jo også ultrakompakt og der medfølger batteri-lader)

Hvis dine krav skal opfyldes, så er der kun DSLR tilbage, så du må
nok gå lidt på kompromis.