Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fuji S7000 og compact flash
Fra : Søren Friis

Dato : 19-04-04 13:25

Hejsa!

Jeg er den lykkelige ejer af et Fujifilm Finepix S7000. Kameraet skulle være i stand til at bruge både xD-kort og compact flash. Jeg
har købt et 256 Mb xD kort med og det er også helt fint, men jeg havde i forvejen nogle CF kort som jeg da også gerne ville kunne
benytte.
Det ser dog ud som kameraet har lidt problemer med disse kort. Ud af de 3 CF kort jeg har, vil den kun finde/bruge det ene. De andre
kan ikke initialiseres i kameraet.

Det drejer sig om disse tre kort:
8 MB Canon kort Virker
32 MB Apacer kort Virker ikke.
128 MB Freya kort Virker ikke.

Alle kort virker i min PCMCIA adapter og i mit Canon Powershot A50 kamera.

Nogen der kender svaret?

Mvh Søren Friis

Fra : Jens

Dato : 19-04-04 13:50

> Nogen der kender svaret?

Hej

Jeg har foreløbig prøvet Sandisk Ultra II 256 MB og Magicstor 2.2 GB
microdrive samt et andet 'noname' 32 MB CF-kort i mit S7000 uden problemer
af nogen art ,-)

Microdrive er lidt langsommere ved gennembladning af billederne, men eller
funker det fint.

Jens

Fra : Søren Friis

Dato : 19-04-04 13:59

> [...]
> af nogen art ,-)
> Microdrive er lidt langsommere ved gennembladning af billederne, men eller

OK... tak for infoen
Hvordan forbinder du dine CF kort til PC'en ? Gennem kameraet, eller?

Mvh Søren Friis

Fra : Jens

Dato : 19-04-04 14:53

> OK... tak for infoen
> Hvordan forbinder du dine CF kort til PC'en ? Gennem kameraet, eller?

USB 2.0 via kameraet idet jeg ikke har en kortlæser.

Jens

Fra : Jens@dtext.news.tele~

Dato : 19-04-04 13:59

"Søren Friis" <soren@_FJERN_friis.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
> Jeg er den lykkelige ejer af et Fujifilm Finepix S7000...
KLIP
> [...]
> Det ser dog ud som kameraet har lidt problemer med disse kort. Ud af de 3
CF kort jeg har, vil den kun finde/bruge det ene. De andre

Aner ikke om det kan hjælpe, men jeg kom til at tænke på en mulig løsning:
Prøv at formatere kortene i din kortlæser/pcmcia evt. nedlægge partitionen
og oprette den på ny - på samme måde som en ny harddisk.
/Jens

Fra : Jens

Dato : 19-04-04 15:04

> Aner ikke om det kan hjælpe, men jeg kom til at tænke på en mulig løsning:
> Prøv at formatere kortene i din kortlæser/pcmcia evt. nedlægge partitionen
> og oprette den på ny - på samme måde som en ny harddisk.

Du bør nok formattere som FAT16 og ikke FAT32 da mange kameraer ikke
håndtere 32 bit fat.

Jens