Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sammenligning af billedkvalitet?
Fra : Falcon

Dato : 17-04-04 21:51

Har lige købt et Minolta Dimage Z1 som kan optage i flere forskellige
kvaliteter bla Fine, standard og economy.
Er der nogen steder der er billeder i de forskellige opløsninger så
man kan sammenligne?

mvh Falcon

Fra : emj

Dato : 17-04-04 21:52

On Sat, 17 Apr 2004 22:51:15 +0200, Falcon <jornlundtoft@hotmail.com>
wrote:

>Har lige købt et Minolta Dimage Z1 som kan optage i flere forskellige
>kvaliteter bla Fine, standard og economy.
>Er der nogen steder der er billeder i de forskellige opløsninger så
>man kan sammenligne?

De har vel samme opløsning i alle tre kvaliteter.
Hilsen emj
--
HARDDISKEN
http://212.10.78.137/emj/

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 17-04-04 22:02

Falcon wrote:

> Har lige købt et Minolta Dimage Z1 som kan optage i flere forskellige
> kvaliteter bla Fine, standard og economy.

Det lyder som JPEG indstillinger.

> Er der nogen steder der er billeder i de forskellige opløsninger så
> man kan sammenligne?

Jeg kender dem ikke, men hvorfor tager du ikke nogen billeder selv?
Hvis du har et stativ burde det være nemt nok. Alternativt kan du sætte
kameraet på et bord for at stabilisere det.

Når du kigger på billederne, ser de sikkert umiddelbart ens ud på
skærmen. Prøv at udskrive et udsnit af dem dem eller prøv at justere
lidt på farverne for at gøre JPEG fejlene tydeligere.

Personligt skruer jeg bare helt op for henholdsvis opløsning og JPEG
kvalitet. I dagligdagen løber jeg ikke tør for Flash RAM og harddisk
plads er billigt.
--
JPEGCrops 0.6.14 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/