Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D70 kit valg
Fra : Christian Place

Dato : 16-04-04 11:31

Hej NG

Jeg har besluttet mig for at investere i et D70. Men der er to kits og
udfra hvad forhandleren fortalte så er 28-80 mm F:3.5-5.6 G, en rigtig
dårlig linse som man skal holde sig langt væk fra.

Så spørgsmålet er om det 'synd' at bruge penge på det og om man hellere
skal bruge de ekstra penge 18-70mm linsen.

Hilsen Christian

Fra : Deaster

Dato : 16-04-04 12:05

Christian Place wrote:
> [...]
>
> Så spørgsmålet er om det 'synd' at bruge penge på det og om man
> hellere skal bruge de ekstra penge 18-70mm linsen.

Der er ihvertfald ikke nogen grund til at købe et rigtigt godt kamera til
ca. 10k og så ødelægge det totalt ved at købe et dårligt objektiv.

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme

Fra : Lars Troels

Dato : 16-04-04 12:38

Jeg har besluttet mig for at investere i et D70. Men der er to kits og

Hej Christian

Du skal ikke tænke over det ret meget længere. Der er himmelvid forskel på
kvaliteten af de to objektiver. 28-80 mm. er af en acceptabel kvalitet for
mange amatører, men 18-70 IF-ED er rigtig god kvalitet. Derudover vil du
have stor glæde af den kraftigere vidvinkel. I praksis er 28 mm. ikke lille
nok. Merprisen glemmer du hurtigt, men kvaliteten vil du glæde dig over år
efter år.

Lars T.
www.sitecenter.dk/larstroels

Fra : Ole

Dato : 16-04-04 12:37

Hej Christian

Jeg har fornylig købt D70 + 18-70 kittet. Jeg har fotograferet en del med
objektivet, og synes faktisk at det er et rimelig godt objektiv, og
brændviddeomfanget er godt for generel fotografering.

Du skal dog overveje om du har brug for en 27-105 mm zoom, i forhold til de
øvrige objektiver du ønsker.

F.eks har mange brug for mere vidvinkel, og som supplement til 18-70 vil det
være naturligt at købe en 14mm (21mm i DSLR). Dertil så en zoom i området
70-200 = 3 objektiver.

Dog kan du samlet bruge de samme penge på en 12-24 mm (18-36 mm) zoom fra
Nikkor som skulle være af god kvalitet også, og så måske købe en 70-200 zoom
til teleområdet, altså kun 2 objektiver.

Jeg ville nok gå efter 12-24 + 70-200 løsningen, men jeg er også vant til en
18mm supervidvinkel i analog-verdenen.

Med venlig hilsen

Ole
www.photos4u.dk
Mit nyeste galleri (57) er fotograferet med Nikon D70.

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-04 13:15

[snip]
> Mit nyeste galleri (57) er fotograferet med Nikon D70.

Hej Ole.
Det er en fin side med gode billeder du har :)
Må jeg være så fræk at spørge om du har brugt standard 18-70 optikken, eller
en anden optik ved de digitale billeder. Jeg overvejer nemlig også at
medkøbe selvsamme optik. Dog har jeg til dato været overbevist om at faste
optikker var det bedste. Men med de tests jeg har set på nettet, kunne det
være en god optik at have med som standard.

Har du mulighed for at sende eller offentliggøre et lille udsnit af et eller
flere af følgende billeder:
http://www.photos4u.dk/p4u/g5703.htm
http://www.photos4u.dk/p4u/g5715.htm
http://www.photos4u.dk/p4u/g5733.htm

Bare et lille udsnit af originalen, ellers bliver det for voldsomt :)

Mange hilsner Jakob
Hvis du vælger at sende det, er adressen: spam snabela herbarium punktum dk

Fra : PrimO

Dato : 16-04-04 18:53

Hej Jakob

De 3 billeder du vil have udsnit af er alle taget med et ældre 70-210/4-5.6
AF-D Nikkor zoom-objektiv.

Da du er interesseret i 18-70 zoomen, har jeg uploadet 3 billeder til dig
med den optik.

Adresserne er http://www.atomb.dk/nikond70/18-18-70.jpg (på 18mm
indstilling) hhv. http://www.atomb.dk/nikond70/70-18-70.jpg (på 70mm
indstilling)
og viser hvor meget forskel der er på hhv. kort og lang indstilling, samt et
tredie billede http://www.atomb.dk/nikond70/35-18-70.jpg (på 35mm
indstilling) hvor jeg synes skarpheden er spec. god. Alle billeder er gemt
som JPG-Fine og ikke pillet ved i PS.

Mvh

Ole

Fra : Sven Sviske