Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon serviceværksted..?
Fra : NIL

Dato : 15-04-04 16:39

Hej gruppe...

Jeg ved emnet tidligere har været berørt...

Men hvad er det nu det serviceværksted hedder, som
reparerer/servicerer/renser Nikon digitalkameraer?
Chippen på min D1 kunne trænge til en 'afstøvning'. Har I en idé om hvad en
sådan tur koster?

I øjeblikket mangler jeg modet til _selv_ at forsøge! Og desuden mangler jeg
den AC-forsyning, der er påkrævet.

Hilsner
NIL
____

Fra : Claus Smith

Dato : 15-04-04 17:03

Hvis du tænker på importørens værksted, så er det hos Dansk Foto Agentur.

Claus Smith

Fra : Bjarne

Dato : 15-04-04 17:26

DFA Dansk foto agentur. se www.nikon.dk

Bjarne

Fra : NIL

Dato : 15-04-04 17:48

"Bjarne" <D1"slet dette"@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse
> DFA Dansk foto agentur. se www.nikon.dk
>
> --
> Med venlig hilsen
> Bjarne

Tak for svar fra Bjarne og Claus!

Var der ikke noget med et firma der hed PW, eller sådan noget lignende..?
Det skulle være sådan et sted, man bare lige kunne køre forbi med sit
kamera....

Måske er der bare et eller andet jeg forveksler.

Hilsen
NIL

Fra : Deaster

Dato : 15-04-04 18:06

"NIL" <nilau4@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kamera....
>
> Måske er der bare et eller andet jeg forveksler.

De servicerer ihvertfald Canon.

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 15-04-04 18:11

On Thu, 15 Apr 2004 18:47:32 +0200, NIL wrote:

> Var der ikke noget med et firma der hed PW, eller sådan noget lignende..?
> Det skulle være sådan et sted, man bare lige kunne køre forbi med sit
> kamera....

Mon ikke det er PW Service i Rødovre du tænker på?
Der tror jeg næppe de vil servicere dit Nikon kamera - de er nemlig
servicecenter for Canon!

> Måske er der bare et eller andet jeg forveksler.

Ja det tror jeg.....

--
/Jesper

Mail sendt til afsenderadressen bliver ikke læst!
Brug news(at)jronline(punktum)dk ved direkte svar!

Fra : NIL

Dato : 15-04-04 23:49

"Jesper Rasmussen" <mejr@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Mon ikke det er PW Service i Rødovre du tænker på?
> Der tror jeg næppe de vil servicere dit Nikon kamera - de er nemlig
> servicecenter for Canon!

> Ja det tror jeg.....

Uha-da! Jo, det er nok Canon der luret i min hukommelse...

Så det er nok ikke dér jeg skal henvende mig!

Tak for oplysningen.

Hilsen
NIL

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-04-04 19:50

Se her hvordan du selv renser http://www.pbase.com/image/15473243
Hvis checker din D1 vil du formentlig finde ud af at det skal gøres ret tit
for ikke have støv på.
Tag et billede af et hvidt stykke papir og bring det ind i Photoshop og brug
autolevels. Så vil formentlig få en lille overraskelse.

Jeg har købt remedier hos
http://www.micro-tools.com/Merchant2/e_applicators.htm
Det var PSI-1 og PSI-3-F. Desuden købte jeg plastivknive i Irma opg skar en
til i passende bredde. Det fungerer perfekt på min Canon 10D.
Canon værkstedet (PW service) blæste støv af og det synes jeg ikke var en
god ide.
God fornøjelse.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : NIL

Dato : 16-04-04 02:09

> [...]
> til i passende bredde. Det fungerer perfekt på min Canon 10D.
> Canon værkstedet (PW service) blæste støv af og det synes jeg ikke var en

Hej...

Tak for info. Det var et godt link. Måske er det ikke så "slemt" selv at
rengøre CCD'en...
Meget lækre billeder fra Sverige i øvrigt. Jeg må snart en tur derover igen!

Hilsen
NIL

PS. Husk at svare _under_ det du svarer på. Det letter læsningen.